• Anonym (bskille)

Kvinnors syn på bisexuella män

Många kvinnor här på FL verkar ha en väldigt negativ för att inte säga föraktfull inställning till bisexuella män. Samma personer hävdar ofta bestämt at de inte är homofoba, men har inga problem med att säga att de "'äcklas" av en man som har eller har haft sex med en annan man. För mig som man framstår den här inställningen som väldigt märklig. En sak är om man inte attraheras av en person pga av deras fysiska attribut - jag har full förståelse för att heterosexualla kvinnor i allmänhet inte attraheras av män som är "fjolliga", men dessa kvinnor verkar tycka att även en man som är manlig och helt heterosexuell i sin utstrålning plötsligt blir direkt motbjudande om han yppar att han haft sex med män (om än bara som ett ungdomligt experiment). Jag tänder inte själv på kvinnor som är butch eller tydligt mer lesbiska än hetero, men vore jag för övrigt attraherad av en kvinna skulle det inte röra mig ryggen om hon hade haft sexuella erfarenheter med en kvinna. Det påverkar för min del inte en sekund huruvida hon är kvinnlig eller inte för mig. Så varför tänker (en del) kvinnor så här?

• Svar på tråden Kvinnors syn på bisexuella män
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-03-28 15:32:21 följande:
    Här ser man att det är skillnad på folk. När jag skrev att min syster sa att jag är bög, men hennes väninnor inte lesbiska, så fick jag tummen ner. Du skriver samma sak, att många anser att bisexuella män egentligen är gay, men du är kvinna så du får inte tummen ner.
    Det blir tummar både upp och ner i olika trådar, det säger inte något
  • Tukt
    Anonym (Känsla bara) skrev 2024-03-28 15:10:42 följande:
    Men är det någon som "torgför" det? Om frågan ställs på ett forum, så lär väl folk svara.
    Man kan väl svara på olika sätt. Eller?
  • Anonym (Humlan)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-03-28 15:32:21 följande:
    Här ser man att det är skillnad på folk. När jag skrev att min syster sa att jag är bög, men hennes väninnor inte lesbiska, så fick jag tummen ner. Du skriver samma sak, att många anser att bisexuella män egentligen är gay, men du är kvinna så du får inte tummen ner.
    Du skrev troligtvis andra saker i det inlägget många klickar på mobbnings knappen för att en viss användare skrivit inlägget också. 
  • Anonym (Gia)

Jag tror att det handlar om normer, trångsynthet och fördomar att göra. Försök att bara skita i det, tror ändå inte att det här är kvinnor som du skulle bli attraherad av (trångsynta människor är sällan attraktiva). (Dom är säkert tråkiga i sängen också.)

• Anonym (Känsla bara)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-03-28 15:16:14 följande:
    Jag var bara ärlig. Jag har sett kvinnor här skriva värre, t ex beskrivit sex med unga killar. Det anses nog inte vara vulgärt på samma sätt, då kvinnors sexualitet är vacker och det bara är härligt för kvinnorna att ge sig hän med unga killar. Män är äckliga, och två män tillsammans blir ännu äckligare.
    Det har jag inte sett. Faktum är att jag inte sett någon skriva något liknande som du skrev. Väldigt tydligt att du var ute efter att äckla/provocera.
  • Anonym (Kim)

Jag har levt i relationer med både kvinnor och män genom åren. Det finns kvinnor som går runt och inbillar sig att de är så frigjorda men, med betoning på men, de fixar inte att en man haft en sexuell relation med andra män alls. 

Lyckligtvis finns det även gott om frisinnade, underbara kvinnor med en god portion självdistans som klarar av att skilja på vad folk gjort tidigare i sänghalmen. Med kvaliteter som i regel sammanfaller med det jag värdesätter i en relation. Som klarar av att se människan...

• Anonym (Känsla bara)
    Anonym (Kim) skrev 2024-03-28 19:45:46 följande:

Jag har levt i relationer med både kvinnor och män genom åren. Det finns kvinnor som går runt och inbillar sig att de är så frigjorda men, med betoning på men, de fixar inte att en man haft en sexuell relation med andra män alls. 

Lyckligtvis finns det även gott om frisinnade, underbara kvinnor med en god portion självdistans som klarar av att skilja på vad folk gjort tidigare i sänghalmen. Med kvaliteter som i regel sammanfaller med det jag värdesätter i en relation. Som klarar av att se människan...

Det finns också människor som klarar av att inte känna sig kränkta för att folk inte attraheras av deras läggning. Som klarar att låta folk välja själva vilken typ de vill ligga med.
  • Anonym (Hej)
    Mandel skrev 2024-03-28 13:17:46 följande:

Jag personligen tycker att folk i allmänhet är väldigt inskränkta och dömande just när det gäller sex.
    Jag är inte bi, men ägnar mig åt annat som inte riktigt faller folk i smaken. Är visserligen 50, men har äntligen fått prova på och leva ut fantasier jag drömt om i många år, men då varit omgiven av inskränkta människor som inte ville testa.

Så människor som inte vill testa samma sexuella varianter som du är alltså inskränkta? Om man inte tänder på samma som du är man inskränkt? 
  • Anonym (Hm)

Det är omöjligt att veta vilka mannen haft sex med eller med hur många

• Mandel
    Anonym (Hej) skrev 2024-03-28 21:04:29 följande:
    Så människor som inte vill testa samma sexuella varianter som du är alltså inskränkta? Om man inte tänder på samma som du är man inskränkt? 
    Jag pratar om min erfarenhet och inte folk i allmänhet.
    De fördömde saker utan att ens veta vad det var eller handlade om.
    Man kan ju inte veta hur något är om man aldrig provat det själv.

Man är inte inskränkt för att man inte vill testa, men lägger man till en massa om att det är äckligt, vidrigt, bara homosexuella gör så,  man är hora osv då är man dömande och inskränkt.

Bästa svar jag fått när saker varit uppe för diskussion är av en man som erkände att han skulle få sådana prestationsångest att han inte skulle våga prova även om han egentligen ville.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden Kvinnors syn på bisexuella män