• Anonym (Fattiglapp)

Hyran höjs med 5 procent!!

Herregud vad jag är orolig nu.
    jag har fått dyrare och dyrare hyra.
    I ett brev rån hyresvärden så berättade de att förhandlingarna lett till en HÖGRE hyreshöjning än vad de först ville ha innan förhandling med hyresgästföreningen.

Jag studerar nu... vet inte hur länge jag kommer ha råd att bo kvar där jag bor nu. När jag flyttade hit var hyran rätt låg, men det har varit hyreshöjningar på ett par hundra varje år.

Ett dilemma jag har är att jag vill ha ett extrajobb för att inte riskera min ekonomi, men samtidigt måste jag ha ork och tid kvar till mina heltidsstudier.

Vet inte vad jag ska göra. Någon mer som jobbar utöver heltidsstudier?
    Kan ju försöka jobba helger.. 

• Svar på tråden Hyran höjs med 5 procent!!
  • Anonym (X2y)
    enfunderandeman skrev 2024-03-13 12:06:32 följande:

Det är bara att vänja sig tyvärr, Sverige blir ett fattigare land. Dom enda som inte påverkas är höginkomsttagare och folk som har det gott ställt.  Med denna regering, ökar klyftorna dessutom ännu mer. Dom gör det bättre för dom som redan har det bra. Och sämre för dom som redan har det dåligt. 

Finns arbetslösa som får prioritera bort mat, för dom tvingas betala busskort för över 1000 kr i månaden. Dom får ingen ersättning för det. Majoriteten lever inte på några 22.000 kr i månaden, som en viss Pehrson fantiserade fram.
    Lägg sen på ökad arbetslöshet, med 150.000 lediga jobb på ca 350.000  arbetslösa. Vart ska folk ta vägen? Om det knappt finns jobb till hälften, av dessa. Kommunerna får spara in. Har inte råd med vikarier.

Problemet är att många människor i Sverige "sover". Dom förstår inte problematiken eller så blir det bekvämare att låtsats som det regnar.
    Det jag vill poängtera är, att du är inte ensam. Med din situation. Många har det jobbigt ekonomiskt.

Jag hörde faktiskt ifrån en arbetskollega om detta. Man undrar vart Sverige är på väg. 
  • Anonym (X2y)