• Anonym (X2y)

Hyran höjs med 5 procent!!

enfunderandeman skrev 2024-03-13 12:06:32 följande:

Det är bara att vänja sig tyvärr, Sverige blir ett fattigare land. Dom enda som inte påverkas är höginkomsttagare och folk som har det gott ställt.  Med denna regering, ökar klyftorna dessutom ännu mer. Dom gör det bättre för dom som redan har det bra. Och sämre för dom som redan har det dåligt. 

Finns arbetslösa som får prioritera bort mat, för dom tvingas betala busskort för över 1000 kr i månaden. Dom får ingen ersättning för det. Majoriteten lever inte på några 22.000 kr i månaden, som en viss Pehrson fantiserade fram.
    Lägg sen på ökad arbetslöshet, med 150.000 lediga jobb på ca 350.000  arbetslösa. Vart ska folk ta vägen? Om det knappt finns jobb till hälften, av dessa. Kommunerna får spara in. Har inte råd med vikarier.

Problemet är att många människor i Sverige "sover". Dom förstår inte problematiken eller så blir det bekvämare att låtsats som det regnar.
    Det jag vill poängtera är, att du är inte ensam. Med din situation. Många har det jobbigt ekonomiskt.

Jag hörde faktiskt ifrån en arbetskollega om detta. Man undrar vart Sverige är på väg. 
  • Anonym (X2y)
    Anonym (Micke) skrev 2024-03-13 12:17:11 följande:
    Här i Stockholm får du jobb på dagen om du kan tala, läsa och skriva svenska
    och är ostraffad. 

Ökade klyftor är skapade av politikerna eftersom vi har minst en halv miljon människor i landet som inte är självförsörjande och kommer från andra länder.
    Klart att klyftorna ökar om vi tar in en halv miljon människor som inte har egen
    försörjning. Självförvållat kallas det.
    Det inkluderar inte dig alltså. Tur för dig, att du har jobb.  Hur är det med läsförståelsen? Förklara just biten om 150.000 lediga jobb, på just nu 358.000 arbetslösa? Dessutom sa dom ,att dom minst drabbade är utrikesfödda? Vilket inte är förvånande, då dom har förtur till arbeten. Klart vi har många utländska som inte kan försörja sig. Vilket är allvarligt.

Men det finns ju etniskt svenska som är arbetslösa och har det knapert, även med jobb. Eller du kanske tror att det inte existerar. Det är bara utrikesfödda? Tycker du att ditt eget folkslag ska lida? Det drabbar även etniskt svenska som sagt. Man blir mörkrädd, för folks okunskap. 
  • Anonym (X2y)
    Anonym (Y) skrev 2024-03-13 22:36:23 följande:
    Alltid lika kul när folk citerar sig själva. LOL.
     Kan du sluta!? Om du är den jag tror. Så sluta stalka mig här på forumet. Detta inlägg tillför inte ett dugg. Bara för att du vill låtsats att det inte finns människor som har det svårt ekonomiskt just nu. Och fler vittnar om det. 

Du vet att folk kan ha lika eller liknande åsikter. Utan att vara samma person eller? Du låter inte stabil. Jag skulle uppskatta om du slutar svara på mina inlägg. Du är väldigt obehaglig. Tack.
  • Anonym (X2y)
    Anonym (M2) skrev 2024-03-13 23:13:54 följande:
    De allra flesta tar lån för att kunna köpa en bostadsrätt... så råd behöver man absolut inte ha.
     Som ensamstående, kan man nog glömma det. Om man inte har en väldigt hög lön . Samhället och lånekalkylerna är gjorda för två. Att ta lån, I tider när många knappt kan betala sina bolån? Sverige är ett av de högst belånade länderna tack vare detta. Dessutom kommer det alltid finnas folk som inte har råd att köpa bostäder.

Bättre att det byggs mer efter vad som efterfrågas, billiga hyresrätter. Tyvärr är bostadsmarknaden bara till för att tjäna mycket pengar numera.

Folk har olika förutsättningar, vi är inte alla lika. Många verkar inte förstå det .
Svar på tråden Hyran höjs med 5 procent!!