• Anonym (Fattiglapp)

Hyran höjs med 5 procent!!

Herregud vad jag är orolig nu.
    jag har fått dyrare och dyrare hyra.
    I ett brev rån hyresvärden så berättade de att förhandlingarna lett till en HÖGRE hyreshöjning än vad de först ville ha innan förhandling med hyresgästföreningen.

Jag studerar nu... vet inte hur länge jag kommer ha råd att bo kvar där jag bor nu. När jag flyttade hit var hyran rätt låg, men det har varit hyreshöjningar på ett par hundra varje år.

Ett dilemma jag har är att jag vill ha ett extrajobb för att inte riskera min ekonomi, men samtidigt måste jag ha ork och tid kvar till mina heltidsstudier.

Vet inte vad jag ska göra. Någon mer som jobbar utöver heltidsstudier?
    Kan ju försöka jobba helger.. 

• Svar på tråden Hyran höjs med 5 procent!!
  • Friger

Ganska vanligt att studenter jobbar vid sidan om studierna. Jag gjorde det.

Varannan helg är en vanlig arbetsform. Ger några tusenlappar extra varje månad. Ta inte på dig för mycket jobb så att du jobbar istället för att studerar.

• Anonym (Fattiglapp)
    Friger skrev 2024-03-13 11:06:35 följande:

Ganska vanligt att studenter jobbar vid sidan om studierna. Jag gjorde det.

Varannan helg är en vanlig arbetsform. Ger några tusenlappar extra varje månad. Ta inte på dig för mycket jobb så att du jobbar istället för att studerar.

Hur många arbetsgivare erbjuder varannan helg-jobb?
    Vart jobbade du, var det i butik?
  • Anonym (Sanna)

Hyreshöjning på ett par hundra per år är inget konstigt. Mer konstigt att du tror att det inte förekommer. 

Du får se över din ekonomi och eventuellt ta ett extrajobb.

Slutar aldrig att förvånas över dagens unga, så totalt oinsatta hur det är att vara vuxen och ta ansvar för bl a ekonomi. 

Dessutom, tragiskt att du inte har någon att vända dig till, inte ens dina föräldrar. 

• Friger
    Anonym (Fattiglapp) skrev 2024-03-13 11:10:12 följande:
    Hur många arbetsgivare erbjuder varannan helg-jobb?
    Vart jobbade du, var det i butik?