Inlägg från: enfunderandeman |Visa alla inlägg
  • enfunderandeman

Hyran höjs med 5 procent!!

Det är bara att vänja sig tyvärr, Sverige blir ett fattigare land. Dom enda som inte påverkas är höginkomsttagare och folk som har det gott ställt.  Med denna regering, ökar klyftorna dessutom ännu mer. Dom gör det bättre för dom som redan har det bra. Och sämre för dom som redan har det dåligt. 

Finns arbetslösa som får prioritera bort mat, för dom tvingas betala busskort för över 1000 kr i månaden. Dom får ingen ersättning för det. Majoriteten lever inte på några 22.000 kr i månaden, som en viss Pehrson fantiserade fram.
    Lägg sen på ökad arbetslöshet, med 150.000 lediga jobb på ca 350.000  arbetslösa. Vart ska folk ta vägen? Om det knappt finns jobb till hälften, av dessa. Kommunerna får spara in. Har inte råd med vikarier.

Problemet är att många människor i Sverige "sover". Dom förstår inte problematiken eller så blir det bekvämare att låtsats som det regnar.
    Det jag vill poängtera är, att du är inte ensam. Med din situation. Många har det jobbigt ekonomiskt.

• enfunderandeman
    Anonym (Y) skrev 2024-03-13 22:34:53 följande:
    Haha, här har vi en vänsterpolitiker utan kontakt med vardagen: Är du arbetslös och har rätt till ekonomiskt bistånd får du ditt busskort betalat från kommunen.
    Är du Arbetslös och har a-kassa kan du få dina resor med lokaltrafiken betalda av arbetsförmedlingen för att ta dig till intervjuer.
    Är du arbetslös och ligger hemma och röker braj och inte har någon annanstans att vara så behöver du inget busskort och då får duinte heller betalt av välfärdssystemet.

INGEN arbetslös i sverige behöver prioritera bort MAT för busskort. Vi har ett socialt skyddsnät. Du kan till och med få extra ersättning för ökade matkostnader om du är låginkomsttagare med barn eller pensionär. Det är endast de som har det "gott ställt" som inte får något.

Väx upp och sluta sprida dynga.
    Och du talar om saker som du uppenbarligen inte vet ett smack om. 
    Vet du om att folk går på insatser, heltid praktik, ROM etc? Det är minst flera dagar i veckan.Och nej, jag kan berätta att jag har en polare som är abetslös.Han får inte ett öre, för ett busskort. Det menar att det ska täckas av aktivitetsstödet, eller akassan. Många människor har väldigt lite i stöd. Och det räcker knappat till mat och hyra. 

Du borde skaffa dig en bättre bild av HELA samhället, Med det du säger, så existerar i princip inte fattigdom. Det är inte bara ignorant, det är urbotat korkat. Som höger, är det väl lättare att låtsats om att dessa människor inte finns. Kriget i Ukraina är väl bara en myt också. 

Socialt skyddsnät? Haha, den som denna regeringen håller på monterar ner menar du? Sluta sprida lögner, det är ingen som får mer i ersättning för att man är låginkomsttagare. Alla får en och samma riksnorm, Och denna regeringen har sänkt skatten för höginkomsstagare, men höjt skatten för det som har det sämre. Har du hört talas om t.ex. funkisskatten? 
    Vilka människor det finns i Sverige, man fan baxnar. Du har en hel del att läsa på om haha. 
  • enfunderandeman
    Anonym (M2) skrev 2024-03-13 23:13:54 följande:
    De allra flesta tar lån för att kunna köpa en bostadsrätt... så råd behöver man absolut inte ha.
    Anonym (Y) skrev 2024-03-13 22:26:36 följande:

Meen snälla människa, skaffa ett extrajobb. Jag pluggade 100%, jobbade 50% och hade volontärarbete på universitetet. Det gick hur bra som helst att ta både examen och läsa masterkurser.

Annars får du helt enkelt flytta. Så fungerar det i vuxenvärlden.

Men snälla du, för någon som anklagar andra för att sakna kontakten med vardagen. Är du urusel på detta, andra inlägget och inte mycket verklighetsförankring. Det är DU, ja. Alla är inte som du. Ett extra jobb kan väl jäntan ta. Men det är ju inte bara flytta, hux flux för många. Det är lång bostadsköer. Och det kostar om man ska ta andrahands kontrakt.

Är du född med silversked I baken eller? Du verkar ha det väldigt svårt att sätta dig in i andra människors situationer. Och ser bara allt ifrån dig själv. Lätt att bli blind då. Du rör dig nog inte så mycket bland van
    ligt folk.
  • enfunderandeman
    Anonym (X2y) skrev 2024-03-13 23:16:20 följande:
     Kan du sluta!? Om du är den jag tror. Så sluta stalka mig här på forumet. Detta inlägg tillför inte ett dugg. Bara för att du vill låtsats att det inte finns människor som har det svårt ekonomiskt just nu. Och fler vittnar om det. 

Du vet att folk kan ha lika eller liknande åsikter. Utan att vara samma person eller? Du låter inte stabil. Jag skulle uppskatta om du slutar svara på mina inlägg. Du är väldigt obehaglig. Tack.
     Incel? Han har väl sett dina inlägg här, om män. Känner sig ratad. Obehagligt är det onekligen. Finns mycket sjukt folk online. Om detta är en kvinna dock. Då vette... alltså lol. Kanske lite jelly. Personen förstår inte hur vi kommunicerar heller. Därför måste vi vara samma person. Man kan bara inte tycka lika, det är kriminellt. 
Svar på tråden Hyran höjs med 5 procent!!