Anonym (Mamma93) skrev 2024-03-11 16:42:20 följande:
Men jag vill att min mamma är med och det vill inte han och han vill också ha delad vårdnad och det tycker jag verkar oroväckande för varför vill han det? Jag är inte rädd för han men han har ljugit för mej när vi var tillsammans och inte varit särskilt schysst som lämnat när jag var gravid så jag är inte bekväm alls och litar inte på han med mitt barn
Han kan inte kräva att hon inte får vara med, du kan inte kräva att hon ska vara med för att han ska fä träffa sonen. Att karln vill ha delad vårdnad beror väl på att
han är barnets pappa, inte så svårt att fatta. Det du inte tycks fatta är att han kan stämma dig på hela vårdnaden och ha goda chanser att vinna pga hur DU har ägnat dig åt umgängessabotage under ett halvårs tid! Så det måste du sluta med på en gång! Det betyder att du får INTE blocka honom. Du MÅSTE låta honom träffa barnet och du MÅSTE bidra till att försöka kommunicera med honom. Funkar inte det så kan ni ha medlande samtal hos Familjerätten.
Spelar ingen roll att han har ljugit och lämnat dig, du har ingen rätt att straffa barnet för det. Sedan måste du fatta att det har INGET att göra med hur han är med barnet.