Inlägg från: Auditanne |Visa alla inlägg
  • Auditanne

Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?

Anonym (Då) skrev 2024-04-10 14:32:28 följande:
    Det är typ lite som en miljardär skulle säga att det handlar om rätt till hans pengar varför han alltid ska vara rik.
    Inte att han hypotetiskt ens kan förlora väldigt mycket pengar eller att många andra personer får mer pengar än honom och han blir en vanlig person. 
    Miljardärer har rätt till sina pengar ja, precis som både män och kvinnor har rätt att bestämma över sina egna kroppar.

Resten av dina ord är ju bara obegriplig dynga. Sluta svara mig för du kommer ändå bara med en massa osammanhängande trams hela tiden. Tröttsam är du. 
  • Auditanne
    Anonym (Då) skrev 2024-04-10 14:33:38 följande:
    Om du snackar om att sex är ingen rättighet så blir det ologiskt att du inte ens ljuger och påstår att du accepterar ett scenario där du blir utan sex men andra personer får sex. 
    Trams igen. Jag accepterar fullt ut om ingen skulle vilja vara intim med mig, även om det varit trist att tänka sig i teorin. Sex är ingen rättighet för någon, inte för mig heller, även om jag skulle förlora på det. 
  • Auditanne
    Anonym (Då) skrev 2024-04-10 14:34:59 följande:
    Om något inte är en rättighet och det ska inte fördelas lika, ett sådan scenario borde då innebära att det kan drabba även kvinnorna hypotetiskt 
    Ja, och? Vi bryr oss inte.
  • Auditanne
    Anonym (Då) skrev 2024-04-19 09:59:43 följande:
    Pengarna kan bli mindre värda mot miljardärens vilja 
    So what? Inte jämförbart med kvinnors rätt att bestämma över sina egna kroppar.
  • Auditanne
    Anonym (Då) skrev 2024-04-19 10:03:15 följande:
    Han kan förlora sina pengar mot hans vilja.

Det jag menade är att du verkar tro att dina valmöjligheter inte kan ändras mot din vilja.
    Att om du får sämre valmöjligheter så ska du ha de kvar pågrund av någon "rättighet till sin kropp".
    Dumheter som sagt. Jag bryr mig överhuvudtaget inte om hur mina valmöjligheter ser ut på relationsmarknaden då jag klarar mig lika bra utan relation.
  • Auditanne
    Anonym (Då) skrev 2024-04-19 10:05:14 följande:
    Rättigheten är inte att han har en rättighet att få vara miljadär även iframtiden.
    Som sagt. Ingen har pratat om att kvinnor har sexuella rättigheter annat än över sina egna kroppar och så kommer det förbli. Fullkomligt irrelevanta dumma jämförelser du kommer dragandes med här. 
  • Auditanne
    Anonym (Då) skrev 2024-04-19 10:07:31 följande:
    Skatter kan ändras, inflation kan påverka, hans affärer kan gå sämre, andras inkomster kan öka kraftigt etc.
    Bryr mig inte om ditt irrelevanta trams. Återgå till ämnet istället. Och sluta upp med dina osmakliga antydningar om att kvinnors rätt till sina egna kroppar kan komma att ändras för du låter enbart som en galen fundamentalist. Otäck är du. 
  • Auditanne
    Anonym (Då) skrev 2024-04-19 10:09:14 följande:
    Banker kan gå i konkurs och man får endast tillbaka pengar från staten om det handlar max om en viss summa pengar.
    Hen kan dömas till något skadestånd 
    Etc. 
    Återigen - detta har noll relevans i förhållande till kvinnors sexuella rättigheter till sin egen kropp och självbestämmande. Håll dig till ämnet. 
  • Meddelande borttaget
  • Auditanne
    Anonym (Då) skrev 2024-04-19 10:11:16 följande:
    Möjlighet som kan sedan ändras mot sin vilja.
    Inte när vi pratar om våra egna kroppar som sagt. Sluta dra en massa irrelevanta jämförelser. Du är bara tröttsam.
Svar på tråden Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?