Anonym (Luttrad) skrev 2024-04-02 23:22:31 följande:
Om du betänker alternativen så har du faktiskt mer makt än de flesta människor i världen och genom historien.
Det är en position förbehållen västerländska kvinnor i modern tid. Genom historien och även i de flesta kulturer idag, så har männen haft makten och rätten att ta sin kvinna när han har lust.
Och som du skriver så kan du faktiskt både tacka ja eller nej!
Det är detta som många västerländska män idag saknar. De kan aldrig tacka ja för de får aldrig frågan och frågar de själva så blir svaret nej..
Detta gör att de känner en stor maktlöshet, vanmakt och förtvivlan !
Fast det du beskriver som "makt" handlar inte om att kvinnor bestämmer över män utan snarare bestämmer de över sig själva och vilka män de tillåter in i sina liv. Att kvinnor får fler erbjudanden handlar inte om makt utan om valmöjligheter som män frivilligt ger dem.
Vi lever i nuet också. Att män förr i tiden felaktigt tog sig makt över kvinnor och behandlade dem som skräp är inte relevant i dagens moderna västländer.
Jag tänker inte känna nån tacksamhet för den "makt" jag har idag då jag ser den som en självklarhet och alltid borde ha varit det.
Med tanke på hur vidrigt ensamma män beter sig på detta forum så har jag lite svårt att ha någon medkänsla för er förtvivlan. Bete er som folk och sluta äckla er härinne om det är sympati ni fiskar efter i denna tråd.