Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM

Tecum skrev 2024-03-06 20:32:39 följande:
    Helt ärligt har jag missat det! Kan bero på att jag inte läser idiottrådar, inte sällan framgår det av rubriken vilken nivå som gäller. Och på nätterna sover jag, det borde fler göra.

Du använder krigsrubriker här, koncentrationsläger, kvinnohat, skitvatten, eftergivenhet, incelträskland osv. Men vad vill du göra åt det? Seriös diskussion duger tydligen inte, är ännu mer tjafs och könskrig lösningen?

Svara gärna seriöst, jag vet att du kan om du vill. 
    Anse dig informerad då. Vad gör du i den här tråden om du inte läser idiottrådar? N.B idiottråd = krigsrubrik, just saying.

Nej, du bestämmer inte när andra är vakna eller borde sova. 

Vad får dig att tro att jag inte är seriös? Tror du träsket på 4Chan etc och misogyna incelkulturen är nån jävla barnlek? Anse dig informerad igen:

We can engage with and challenge incel communities to disrupt their ability to operate as misogynistic echo-chambers.

theconversation.com/yes-the-incel-community-has-a-sexism-problem-but-we-can-do-something-about-it-207206

Googla även gärna på "The Hotel California Effect"

Försök inte uppfostra andra innan du ens har dragit bort luddet från ögonen.

Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Förstår_inte) skrev 2024-03-06 20:41:29 följande:
    Om vissa kunde försöka koncentrera sig på lite andra saker än könskrig tror jag att forumet skulle bli en bättre plats.
    Äntligen funderar du på att ge dig av. Permanent?
  • nihka
    Tecum skrev 2024-03-06 21:06:32 följande:
    Vad då låtsas, vad menar du? Visst finns det kvinnohat i tråden. Det jag frågade var vad hon vill göra åt det när seriösa argument inte duger. 
    Jag tolkar dig som att du inte heller vet...

För ingen kan väl vara så dum att de tror att två fel gör ett rätt. Att möta tjafs och idioti med samma medel är som att släcka eld med bensin. Trollen växer och frodas när man ger dem livsluft.
    Misogyna incelexperten har talat...

Mr Naive, I persume.
  • nihka
    Anonym (Terrycrewsftw) skrev 2024-03-06 20:53:25 följande:
    Vad är det som får dig att opponera vid exempelvis "kvinnohat" tråden svämmar över av det, ändå så är det ordet du inte gillar. Samma koncept här, låtsas som att det inte existerar hat, validera hatet genom att vilja för en seriös diskussion mitt i skiten. 
    Javisst badar i det, men vi får inte kalla det för nåt eftersom vi måste undvika att skapa tråkig stämning Tomte
  • nihka
    Tecum skrev 2024-03-06 21:46:27 följande:
    Jag tackar för informationen även om jag inte begrep hälften. Och jag är inte så bra på att läsa engelsk text.

Så därför ska du få ännu en dum och naiv fråga: Tycker du att du och dina vänner är framgångsrika i er taktik för att stoppa  incels och misogyna inlägg på FL?
    Vilka "vänner"?

Jepp. Raderade trådar. Raderade inlägg. Avstängda personer. Bannade personer. Spotlights på misogyna uttalanden. Hjälp till farbror polisen. Länkar, länkar, länkar och fler länkar med fakta mot fördomar. Och en jävla massa käft för att dränka ut det värsta.

Bland annat.

Du då? Tycker du att dina insatser att hacka på misogyna incelhackaren är en framgångsrik taktik - förutan att hjälpa till att dränka ut det värsta som du inte ens verkar förstå finns?
  • nihka
    Anonym (Terrycrewsftw) skrev 2024-03-07 18:22:21 följande:
    Konstigt att åsikterna mest rör sig runt saker som nedspela hatet, låtsas som att det inte existerar, låtsas som att andra står för hatet, försöka säga åt andra att vara tysta, eller validera hatet genom att försöka föra en "seriös diskussion" mitt i skiten. Genom att göra så så verkar man för att normalisera hatet.
    Jepp. Precis så! Inboxa mig om du vill höra lite positva nyheter på  shitrensningsfronten
  • nihka
    Postman skrev 2024-03-07 21:46:10 följande:
    Jag tror faktiskt att båda sidorna får energi av och delvis njuter av krig, tjafs, raderingar, avstängningar, kränkningar och personangrepp. Det verkar också uppenbarligen finnas de som njuter av att försöka håna/kränka män och de som njuter av att håna/nedvärdera kvinnor. 

Säger vi andra ett enda ord som kan uppfattas som att det går emot de stridande är man för evigt dömd, här finns bara för eller emot, svart eller vitt. Det är så märkligt och samtidigt på ett sätt otroligt fascinerade. Det är som tv-serien hem till gården, man kan vara ifrån i veckor och månader och sen hoppa in i ett avsnitt och ingenting har egentligen hänt, samma gamla skiva som vevas om och om igen av alla inblandade.
    Det borde inte finnas för utan bara emot när det gäller misogyna och jag vet inte hur många gånger jag har sett dig försvara dem. Denna TS inkluderat.

Det är så märkligt och samtidigt på ett sett otroligt fascinerande att du inte märker åtminstone ibland när grisen drar på sig en lösmustasch och påstår han är en sugga eller ko.
  • nihka
    Postman skrev 2024-03-07 23:15:47 följande:
    Jo i din värld verkar det bara finnas för eller emot, det spelar ingen roll vad man skriver för har man i din värld en avvikande åsikt så är man dömd, körd och misogyn, alla dagar i veckan utan undantag.

Ja ibland kan jag hålla med för vissa har sina poänger, ibland håller jag inte med, med det sagt så är det inte lika med att man är misogyn, det ordet är det inflation i numera, det har sagt av allahanda skribenter så många gånger så man är liksom blind inför ordet.

Jag säger som Tecum, man försöker komma med seriösa inlägg men det ger ingen någon respons på eller ens försöker hänga på. Det enda man får är medvetna feltolkningar, nedsättande kommentarer och andra skällsord.
    Jepp! I min värld är man bara emot misogyni. Det finns inget positivt med kvinnohat/kvinnoförakt, inte ens något ursäktande. Personer som försöker släta över eller till och med skapa om än bara en viss acceptans gör sig själva till en del av problemet.

Nolltolerens gäller. Misogynister får inga sympatier när de byter nick eller iför sig sin 500e lösmustasch. Och den som är så blind och naiv att den inte kopplar ursäktas inte heller. Att vara blind och naiv ger inte ansvarsfrihet.
  • nihka
    Postman skrev 2024-03-08 08:09:48 följande:
    Det håller jag med om också men få verkar vilja ha det så eftersom det nästan alltid blir åt andra hållet istället.
    Men kör så det ryker. Ha en "konstruktiv dialog" om varför kvinnor är så hycklande. Eller varför kvinnor ljuger hela tiden eller med direkt koppling till just denna misogyna tråd varför kvinnor är hånfulla, spydiga mobbare.

Världen väntar på "seriösa inlägg" om orsakerna till detta kvinnliga beteende och hur vi skapar ensamma män däruppe från våra fittpedestaler.
Svar på tråden Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM