Någon mer som har BF i november?
Jag har precis plussat och undrar om det finnas någon mer som har beräknad förlossning i ca oktober/november? Som skulle vilja dela med sig och följa resan tillsammans?
Jag har precis plussat och undrar om det finnas någon mer som har beräknad förlossning i ca oktober/november? Som skulle vilja dela med sig och följa resan tillsammans?
Hoppar oxå in här!
Bf 24 november. Gjorde kub för ca 1 vecka sen, låg sannolikhet. Så skönt att äntligen få se att man hade något i magen och inte bara inbillade sig alla symptomen😅
Är 32 år och har en son på 11 månader. Hade nog inte tänkt att få mina barn så tighta. Men vi hade svårt att få våran första så vi tänkte om vi börjar nu så kanske det blir något om något/några år. Sen blev jag gravid direkt, vilken otroligt chock. Fortfarande svårt att förstå hur det kunde ske!
Om det skapas en fb-grupp är jag gärna med!
Kommer ni andra ta reda på kön på rutinultraljudet? 😊
Hej hej alla
ville bara kolla hur alla har det och ifall ni vill ff ha en fb grupp? 😍
har någon börjat känna av rörelse i magen? Jag går in i vecka 19 imorgon och jag känner inte något tydligt misstänker små fötter sprattlar ibland ganska långt ner i magen hos mig.
Jag längtar till mitt ultraljud 10/6. Jag mår superbra, inga smärtor från bäckenet eller så. Dock är sömnen ett problem både för mig och min sambo så vi ska köpa en till säng så att vi vid behov kan sova olika rum (vi hade ändå tänkt göra det när babyn kommit för att ha möjlighet att få lite egen sovtid). Jag vaknar två till tre gånger per natt pga toabesök och har svårt att somna om men tycker ändå det känns bra.
Jag vill inte prata om min graviditet med mina kollegor före ultraljudet men jag tror att min mage syns lite grann nu. Min chef och min schemaläggare vet redan läget så det är skönt. Somnar varje kväll till ljudboken ?Föda utan rädsla? (på Storytel) som jag tycker känns väldigt vettig.
Har nu andra funderat på hur nära förlossningen ni tänkte jobba? Eller ska ni gå utifrån hur ni mår och bestämma senare? Jag har ett stillsamt jobb så jag tror inte jag kommer att få någon gravidpenning eller så. I och med att det är första barnet känner jag att det känns bra med lite tid hemma före förlossningen för att boa lite, kanske 4 veckor innan bf.
Går in i v 19 nu, mår väldigt bra. Känner bebis för fullt sen två veckor tillbaka, nu kan jag även se rörelser på utsidan 😄 rul om en vecka?
mina barn har kommit tidigare och ska försöka att iaf få en vecka ledig från jobb innan den vill komma ut? får se om jag lyckas med det 😊
V 19 denna vecka och Rul på måndag. Har börjat känna av lite fladder inne i magen och på mitt jobb vet dom flesta att jag är gravid :) Då jag har ett fysiskt tungt arbete inom vården så kommer jag söka graviditetspenning som är från 60 dagar innan bf. Ska vara föräldraledig med min dotter nästan hela sommaren så känns inte som det är så mycket kvar att jobba. Tiden går så fort. Min yrsel och trötthet har blivit bättre så just nu mår jag bättre :)
Någon som gjort rul än? Jag är så nervös
Någon som gjort rul än? Jag är så nervös
Jag hade RUL igår, allt såg bra ut. Så idag går jag runt till alla och berättar att jag är gravid. Vu väntar också en pojke, men det visste vi om sedan tidigare. Nu är det bara några dagar så har halva graviditeten gått!
Åh vad skönt för er ens1991 och Severes! ❤️
Vi tänker ta reda på kön 😊 har rul på fredag.
Åh vad skönt för er ens1991 och Severes! ❤️
Vi tänker ta reda på kön 😊 har rul på fredag.
Jag har BF 18e november :) allt på tidigt UL samt KUB har sett superbra ut .. men nu har jag fått uvi och fått ont neråt magen 😅 det känns sådär! Någon annan här
som haft det?
Här blev det också en pojke 🤣 verkar som många av oss hittills fått det bekräftat
Här blev det också en pojke 🤣 verkar som många av oss hittills fått det bekräftat
Grattis!!
rul gick bra, vi väntar en tjej ???? jag har dock något som växer intill livmodern som de inte vet vad det är, så en läkare ska kolla på det?
Jag har RUL den 2a juli. Supernervös! Tänkte inte ta reda på könet. Första barnet och undrar hur det är med fosterrörelser. Känner ni nått? Jag känner som ett fladder i hela magen, nästan som när det suger till i magen när man åker karusell. Men jag vet inte alls om det är fosterrörelser eller något annat. Är i vecka 19 nu.
Jag känner bara ordentligt på kvällarna, men för mig är det mer som tydliga hickningar eller väldigt milda sparkar. Jag har inte haft något som känns ont eller mer ordentliga sparkar men det kommer väl lite längre fram. För mig var det väldigt svagt i vecka 19, det var först i vecka 20 som jag kände mig ?säker? på att det var barnet jag kände.
Jag känner väldigt lite under dagen när jag är igång men så verkar det ju kunna vara. Känns lite stressande att man snart går in i att det är tänkt att man ska kontakta vård om minskade fosterrörelser.
Någon som redan hunnit föda härinne? Jag är i vecka 40 och magen är så stor! Några tankar inför er förlossning?