• genovamii

Någon mer som har BF i november?

Jag har precis plussat och undrar om det finnas någon mer som har beräknad förlossning i ca oktober/november? Som skulle vilja dela med sig och följa resan tillsammans? Glad

• Svar på tråden Någon mer som har BF i november?
  • Sauwna

Lugnande att läsa om någon annan som också haft blödning och sedan fått se en frisk liten böna 🙌🏽????🏽 grattis! Har också bf i sluten av november. 

liten blödning i förrgår i samband med magknip, för att sedan avta efter ca 10 minuter! Man blir ju så rädd 🥹 Blev lugnad av barnmorskan och väntar nu på Ul om i v 8 ?? två veckor känns tuft att vänta???? Lycka till allihopa!

• Zorroborro
    Sauwna skrev 2024-04-11 12:54:40 följande:

Lugnande att läsa om någon annan som också haft blödning och sedan fått se en frisk liten böna 🙌🏽????🏽 grattis! Har också bf i sluten av november. 

liten blödning i förrgår i samband med magknip, för att sedan avta efter ca 10 minuter! Man blir ju så rädd 🥹 Blev lugnad av barnmorskan och väntar nu på Ul om i v 8 ?? två veckor känns tuft att vänta???? Lycka till allihopa!

Har haft blödningar lite då och då under graviditeten och var på VUL idag och fick se en böna med armar och ben, 9+4 och allt såg fint ut. Frågade läkaren om blödningarna och han sa att allt tänjs ut såhär i början och man kan lätt få blödningar. Så är inget att oroa sig över om man inte har smärta som håller i sig. 
    Har blodblandade flytningar nu efter VULet och det är just flr man är så pass känslig. 

Hoppas detta lugnar dig 😊
  • Preet90
    Sauwna skrev 2024-04-11 12:54:40 följande:

Jag hade en blödning i förra veckan & gjorde VUL och inget hjärtaktivitet fanns. Var på nytt VUL idag och hjärtat tickade på fint så alla blödningar behöver inte vara farliga 🥺❤️
  • Severes

Jag tog mitt för 6dagar sedan så hoppas hinna få svar under den här veckan, jag var i 10+1.

• hallonbaten
    Severes skrev 2024-04-15 14:11:09 följande:

Jag tog mitt för 6dagar sedan så hoppas hinna få svar under den här veckan, jag var i 10+1.

Var du orolig för att fostret skulle mätas till en annan ålder (under 10+0) och att du skulle behöva komma tillbaka senare pga det? 

Jag hade helst velat boka om mitt tills på fredag för det passar bättre med mitt jobbschema. Men då är jag 10+1. Eftersom gränsen för att få göra nipt är 10+0 så känns det riskabelt. Det är ju inte säkert att deras mätning når 10+1, det kan ju variera. Iofs så var jag på privat ultraljud för en vecka sedan och fostret mätte då 4 dagar längre gånget än beräkningen.
  • ems1991

Vecka 12 och skulle så gärna vilja berätta för familj, vänner och kollegor men samtidigt vill jag ha gjort ett ultraljud först så man har fått se ett tickande hjärta. Längtar så till Kub nästa vecka. Hur har ni andra gjort? Har ni berättat innan ni gjort första ultraljudet? 

• Severes

Vi har hittills bara berättat för min familj, inga vänner och inte min sambos familj heller. Jag har ultraljud 30/4, vecka 13+1, och efter det (om allt annat ser bra ut tills dess) tänkte jag berätta för vänner och kollegor. Vi har haft en lång process att bli gravida. Min sambos föräldrar och syskon berättar vi nog för redan i helgen då vi träffar dem. Min kollega väntade till RUL att berätta på jobbet men det känns länge för mig, då är det ju nästan sommar. 

• ems1991
    Severes skrev 2024-04-16 09:30:01 följande:

Vi har hittills bara berättat för min familj, inga vänner och inte min sambos familj heller. Jag har ultraljud 30/4, vecka 13+1, och efter det (om allt annat ser bra ut tills dess) tänkte jag berätta för vänner och kollegor. Vi har haft en lång process att bli gravida. Min sambos föräldrar och syskon berättar vi nog för redan i helgen då vi träffar dem. Min kollega väntade till RUL att berätta på jobbet men det känns länge för mig, då är det ju nästan sommar. 

Jag hade tänkt samma sak att om allt ser bra ut på Kub nästa vecka så tänker vi berätta. Jag har dessutom börjat få en liten kula så det börjar nog bli misstänksamt i omklädningsrummet på jobbet. 

Svar på tråden Någon mer som har BF i november?