• Anonym (Lycklig)

Otrohetstråden - Den positiva tråden

Så många trådar om otrohet. Så få positiva.
    Därför startar jag den positiva tråden.
    Intro: Äktenskap 20 år. Tonåringar. Sex 3-4 gånger / månad. Vaniljsex. Missionären. Trötthet/ vill inte/ ont i huvudet/ ont överallt/ mkt på arbetet....etc etc
    Långa diskussioner....korta diskussioner...inga diskussioner.
    Då bestämde jag mig; ut på Victoria Milan. Första dagen noterar jag en dam några år yngre än mig. Lunch. Ett synnerligen trevligt samtal. Humor och intelligens. Middag ngn dag senare. Den oskyldiga kyssen efteråt.
    En vecka senare träffas vi för en promenad. Det hela slutar med ett hett samlag mot ett träd.
    Sen dess (2020-) träffas vi några gånger i månaden. Allt från 1-2 timmar till hela nätter på resor som länkas ihop. Vi gör saker som jag aldrig har upplevt hemma.
    Vi har en tydlighet att vi endast är KKs. Vi går hem till våra respektive och lever vidare. Tillfredsställda och lyckliga. Man har bara ett liv.

Berätta om era positiva upplevelser.

Alla moralpikar undanbedes.

• Svar på tråden Otrohetstråden - Den positiva tråden
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Lycklig) skrev 2024-07-31 09:16:17 följande:
    Du verkar oerhört bitter. Lever du själv i ett sexlöst äktenskap och försöker rättfärdiga din negativa stance?
    Den där kvasikommrntaren representerar dig. Någon behöver i dessa repetitiva otrohetstrådar (närmast OCD beteende) ta på sig rollen som moralens väktare. Gör själv så mer än gärna! Ser mkt klarsynt på ditt budskap. Samt har god erfarenhet av de dubiösa baksidor av livsfilosofin som predikas. Alla är inte stöpta i samma form. Alla tycker inte samma, eller hur? Tur är väl det. Ämnet berikas därmed med fler perspektiv än ett, inte sant? Vill du ha det på annat vis med dina psykologiska påhopp - i syfte tysta någon av annan åsikt än din?
  • Anonym (Lycklig)
    Anonym (Hm) skrev 2024-07-31 10:15:21 följande:
    Den där kvasikommrntaren representerar dig. Någon behöver i dessa repetitiva otrohetstrådar (närmast OCD beteende) ta på sig rollen som moralens väktare. Gör själv så mer än gärna! Ser mkt klarsynt på ditt budskap. Samt har god erfarenhet av de dubiösa baksidor av livsfilosofin som predikas. Alla är inte stöpta i samma form. Alla tycker inte samma, eller hur? Tur är väl det. Ämnet berikas därmed med fler perspektiv än ett, inte sant? Vill du ha det på annat vis med dina psykologiska påhopp - i syfte tysta någon av annan åsikt än din?
    Det kan konstateras att vi alla lever olika liv. Vi har alla olika behov. Vissa är mkt nöjda med att inte ha sex av olika anledningar. Om allt fungerar och alla är nöjda varför skall då detta vara ett så stort problem. Tanken med tråden vara att peka på de positiva aspekterna av otrohet. Jag tycker att du skall släppa denna tråd och gå vidare i livet. Det känns som att du inte verkar ha ett speciellt lyckligt liv.
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Lycklig) skrev 2024-07-31 13:17:36 följande:
    Det kan konstateras att vi alla lever olika liv. Vi har alla olika behov. Vissa är mkt nöjda med att inte ha sex av olika anledningar. Om allt fungerar och alla är nöjda varför skall då detta vara ett så stort problem. Tanken med tråden vara att peka på de positiva aspekterna av otrohet. Jag tycker att du skall släppa denna tråd och gå vidare i livet. Det känns som att du inte verkar ha ett speciellt lyckligt liv.

Shit ! Missade visst alla moralpikar undanbedes i din trådstart. Har emellertid undvikit moralisera på ett sätt som du nog reser ragg emot. Mitt budskap till dig och eventuella gelikar är syssla med alla sidoaktiviteter du vill - så länge ärlighet och öppenhet mot befintlig partner finns med. Annars förs hen systematiskt och diaboliskt över tid bakom ljuset. Det är min tillförsel i tråden. Igen. Så länge din kvinna/man äger en medvetenhet om din valda livsstil och du själv fixar sova med gott samvete på kudden om natten är allt okej? Noterar antalet nattsuddare som uppehåller sig i otrohetstrådar är oproportionerligt högt till antalet. Vad beror DET på? Ett gott samvete borgar i regel för god sömn. 

Du höjer alltså din insats med psykologiska skamgrepp, sysslar med chansartade gissningar. Tänk om du gissar fel. Människors lycka är verkligen en definitionsfråga. Ekvationen i harmoni och lycka hänger ihop med massor av parametrar varav vår sexualitet bara är en av dem. Nog så viktig! Om du mår bra av dina gissningslekar, varsågod keep on.

• Anonym (Kåt fru)
    Anonym (Hm) skrev 2024-07-31 15:11:03 följande:

Shit ! Missade visst alla moralpikar undanbedes i din trådstart. Har emellertid undvikit moralisera på ett sätt som du nog reser ragg emot. Mitt budskap till dig och eventuella gelikar är syssla med alla sidoaktiviteter du vill - så länge ärlighet och öppenhet mot befintlig partner finns med. Annars förs hen systematiskt och diaboliskt över tid bakom ljuset. Det är min tillförsel i tråden. Igen. Så länge din kvinna/man äger en medvetenhet om din valda livsstil och du själv fixar sova med gott samvete på kudden om natten är allt okej? Noterar antalet nattsuddare som uppehåller sig i otrohetstrådar är oproportionerligt högt till antalet. Vad beror DET på? Ett gott samvete borgar i regel för god sömn. 

Du höjer alltså din insats med psykologiska skamgrepp, sysslar med chansartade gissningar. Tänk om du gissar fel. Människors lycka är verkligen en definitionsfråga. Ekvationen i harmoni och lycka hänger ihop med massor av parametrar varav vår sexualitet bara är en av dem. Nog så viktig! Om du mår bra av dina gissningslekar, varsågod keep on.

Men....det är ju en otrohetstråd. Hur kan du ha missat det? Om man är ärlig och öppen är man ju inte längre otrogen. Jag är inte ärlig mot min man heller. Alltså är jag otrogen. Och omoralisk, det är ju själva utgångspunkten för tråden?

Så att upprepa detta hela tiden tillför ju precis ingenting.
  • Anonym (Bestämmanderätt)
    Anonym (Hm) skrev 2024-07-31 09:52:10 följande:
    Okej fair enough. Min invändning handlar dock om något annat. Om du är så himla trött på mellanmjölk bör du väl öppet kommunicera det eller hur? Hur hjälper en slapp inställning till etik och moral upp dina förhållanden, särskilt om din slit och släng inställning inte kommuniceras i ett tidigt skede i det nya?
    Och om man har kommunicerat sina önskemål gällande det sexuella samspelet och ändå inte får det tillgodosett samtidigt som man älskar personen i övrigt så blir det jobbigt. En del löser det med öppna relationer om partnern är villig, andra med otrohet om partnern inte är villig att öppna upp relationen. 

Att kalla det för en "slapp inställning till etik och moral" bara för att det inte passar ens egna inre kompass är bara tramsigt. Det betyder inte heller att man har en "slit och släng"-mentalitet till relationen. 
  • Anonym (Hm)

Kåt fru.

Se bjälken i ditt eget öga fru Kåt. Upprepar inte du själv och ämnets upphovsmakare exakt samma repetitiva mantra så säg? Exakt! 

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Hm)

Bestämmanderätt. 

Det är din mening två i din programförklaring jag opponerar mot. Dvs om partnern ointresserad av en icke monogam relation öppnar du upp för otrohet. 

Jo, det kallas och är slit-och-släng eller ett användande av mänskliga själar och deras lekamen i dolda otrohetsaffärer. Du ägnar dig därtill åt holding av din kvinna/man som eventuellt längtar ut till singel- eller friheten från ditt smusslande. Många bedragna känner nämligen in något är helskotta fel.

• Anonym (Hm)

Kobbe22

Könet på den du är otrogen med saknar betydelse. = Otrohet oavsett. 

Svar på tråden Otrohetstråden - Den positiva tråden