Meddelande borttaget
Inlägg från: Anonym (typ så)
|
-
-
Synd att vissa väljer att vara selektiva i sin empati och bara ta hänsyn till TS behov och känslor men skita i hennes killes och låtsas som att han inte är en del av denna soppa.Anonym (Betraktaren) skrev 2024-03-17 21:58:51 följande:Synd att så många vill ta tillfället att kasta på henne skuld och skamkänslor. Det har hon nog så att det räcker ändå. Om hon älskar sin kille, så är denna situation naturligtvis en mardröm för henne.
Alla borde ha alla inblandades välmående som utgångspunkt och inte sparka på någon som redan ligger.
Är inte särskilt troende, men tror på devisen:
"Den som är utan synd, må kasta första stenen på henne".
Han som myntade det uttrycket gick det inte så bra för, så just de orden är väl kanske jättebra om man siktar på att vara martyr men mindre bra om man vill leva ett långt och lyckligt liv. Då gör man nog bäst i att undvika människor som sviker, ljuger och och sen undanhåller det för dig för att slippa ta konsekvenserna av sina val. -
Japp det finns nog ingen som kommer få henne att tänka om för hon är som alla egoister mer mån om sitt eget välbefinnande än andras och är helt ok med att låta sin kille leva i en lögn så hon ska slippa få skit för sin otrohet.Anonym (Betraktaren) skrev 2024-03-18 15:09:50 följande:Så är det verkligen inte. Jag har hela tiden sagt att jag tycker att hon borde berätta för honom, så att dom har en chans att gå vidare under ärliga förutsättningar. Jag menade att skuldbelägga knappast kommer att få henne att lyda blint. Bättre att kunna behålla så mycket självrespekt som möjligt. Då tror jag att chansen till sanning ökar. Någon som känner sig helt nedbruten och förfärlig vågar knappast berätta.
Dock håller jag inte med om att man inte ska skuldbelägga människor som medvetet behandlar andra illa. Så kan man kanske resonera när det gäller en 5 åring som inte vet bättre, men absolut inte vuxna människor.
Att hon känner sig "förfärlig" beror på att hon agerat förfärligt och att utöver det förnedra sin partner ännu mer än hon redan gjort genom att dessutom lura honom att vara kvar i relationen så att hon ska slippa stå för vad hon gjort är under all kritik oavsett hur "nedbruten" hon känner sig.
Att hon inte vågar berätta beror INTE på att hon får kritik för sitt agerande, det beror på att hon helt enkelt är en feg person, och hon hade förmodligen inte berättat ändå oavsett vad nån sagt här. Det finns trotts allt människor som har modet att stå för sina handlingar trotts att känner sig "förfärliga". Det har inget med kritik att göra, det har med personlighet och värderingar att göra. -
Men ska vi vara ärliga så har denna tråd som 99% av alla "ska jag berätta?" trådar förmodligen aldrig handlat om att berätta öht utan snarare om att få andras medhåll om att man gör rätt i att lura andra så man ska slippa få skit för vad man gjort så man inte ska känna sig som en allt för stor douchebag och slippa kräkas alltför mycket i munnen när man ser sig själv i spegeln. Och medhåll för sånt får man ju alltid på FL så det är ju inte så svårt att uppnå det målet
Hon var ju rätt tydlig med att hon inte tänker berätta.
Nähe, säger du det.... wow vad förvånad man blirAnonym (Hmm) skrev 2024-02-28 22:20:31 följande:Jag har bestämt mig för att inte berätta för övrigt.
-
Jag ser ingen som helst anledning att vara snäll mot människor som själva inte är snälla. Gör du?Anonym (Betraktaren) skrev 2024-03-18 17:26:21 följande:Jag håller med dig i sakfrågan gällande otrohet och att man borde ta sitt ansvar och konsekvenserna. Det som skiljer sig är bara vad jag tror är rätt väg att uttrycka åsikten
-
Hur har du tänkt dig att egoistiska människor ska fatta att det inte är ok att bete sig egoistiskt och hänsynslöst mot andra om ingen dömer deras agerande?Anonym (Betraktaren) skrev 2024-03-19 01:46:35 följande:Det beror naturligtvis på vad det handlar om, men jag har ingen rätt att döma någon annan människa. Bättre att föregå med ett bättre exempel och bryta en nedåtgående spiral. Det har aldrig kommit något negativt utav att visa empati. Dessutom spelar det ju noll roll för killen oavsett vad jag säger. Jag har inte heller någon aning om vem någon av dom är, vilket gör det ännu mer absurt att döma. Men jag förstår dig och respektar din åsikt. Kanske är du som har rätt, men jag får följa min känsla. Vi är ju dock helt överens om att ärlighet och en vilja att ta konsekvenserna vore det bästa för båda två.
Föregå med gott exempel är ju rätt meningslöst när det gäller människor som har andra slags värderingar än du har. En egoist skiter ju fullkomligen i om du gör rätt, det enda personen bryr sig om är vad som är bäst och enklast för hen själv. Snarare är det ju jätte praktiskt för personen om du går runt och anser dig vara ett gott exempel utan att kritisera dem. Det gör det ju det så mycket enklare för dem att göra lite som de vill ostört.
Ja det spelar noll roll för killen vad du, jag eller TS tycker, däremot spelar det jävligt stor roll för honom om han vet eller inte ved vad hans tjej pysslat med för hur ska han annars kunna avgöra om han vill eller inte vill fortsätta ha en relation med en otrogen partner? -
Och dina dåliga ursäkter för lögner och manipulation gör det menar du?Anonym (XXX) skrev 2024-03-19 18:08:34 följande:Fast du - och ett par till - väcker ju bara irritation i relationstrådarna. Ni tillför absolut inget.
-
Eller så är det du som har svårt med läsförmåga eftersom jag ingenstans påstått att just DU underlättar otrohet, det jag skrev var att slippa kritik för egoistiskt beteende givetvis underlättar saker för egoister.Anonym (Betraktaren) skrev 2024-03-19 23:08:55 följande:Antingen så har du inlärningssvårigheter och då har naturligtvis större förståelse, men mycket mer troligt är att du bara är arrogant. Uppenbart är iallafall att du inte läst vad jag skrivit utan för hela ditt resonemang utifrån min åsikt gällande hur man bemöter andra och försöker få det till att jag uppmuntrar till otrohet och underlättar för henne. Hela resonemanget är väldigt naivt. Jag har varit tydlig med att jag anser att hon borde berätta för han har rätt att få bestämma om han kan gå vidare tillsammans med henne. Hon borde berätta därför att vill hon ha ett liv tillsammans med honom så är det skitdåligt om en sån stor lögn ska ligga mellan dom hela livet. Sen finns ju också risken att sanningen förr eller senare kommer fram och då skulle hela deras tid tillsammans bara kännas som en lögn och skada ännu värre.
Nu har jag iallafall tagit mig tid för att upprepa det jag redan skrivit, så får vi hoppas att det uppstår färre missförstånd den här gången!
Nu har jag tagit mig tid att upprepa det jag skrev, så får vi hoppas att du kan skilja på dig och egoister den här gången. -
Ja det är väl ingen nyhet att du anser att knulla runt bakom ryggen på sin partner och sen undanhålla det för att kunna äta kakan och ha den kvar är petitesser men allt annat jätte jättegrovt.Anonym (XXX) skrev 2024-03-21 09:07:46 följande:...för att inte tala om alla som får "huvudvärk" när den andra vill sexa... Eller har mens väldigt många dagar i månaden...
Det finns även kvinnor som använder preventivmedel i hemlighet, och låter maken tro att det inte blir några /fler/ barn av medicinska skäl. Och tvärtom: som "glömmer" ett p-piller eller två för att de vill bli med barn, fast uppgörelsen är att man ska vänta några år med det. Fast detta är GROVA saker anser jag, mycket värre än både allt annat jag räknade upp och otrohet. -
Mmmm eller hur, men alla springer ju inte runt och knullar andra bakom ryggen på sin partner och sen ljuger om det. Så dina grova generaliseringar faller ju ganska platt.Anonym (Jag vet, men ingen annan) skrev 2024-03-21 08:10:03 följande:Alla människor ljuger.
Du ljuger också.
Alla lever i en lögn. Du också.
Och du låter redan din partner leva i en lögn, om du har en partner.
Det är inget dramatiskt med att leva i en lögn, alla gör det redan.
Särskilt odramatiskt om man slipper veta något om det.
Livet och kärleken går vidare helt opåverkade och på precis samma sätt.
Nejdå alla lever inte i en lögn, vissa gör det för att skithögar ser till att de gör det så de själva ska slippa billigt undan och försöker sen normalisera sin falskhet och egoism genom att påstå att alla är lika genomruttna.