Anonym (Lisa) skrev 2024-03-02 08:12:27 följande:
Varför tror du att det bara är karlar som är otrogna...Eller som lever ett sk "dubbelliv"? Vilka jäkla förutfattade meningar du har..använder du själv hjärnan?
Du verkar leva lite i en fantasi! Eller kanske du själv har blivit bedragen och samtidigt varit oälskad, vem vet!?
Men man kan faktiskt älska sin man eller fru även om man ligger med andra..Du och din man kanske inte själv har förmågan att göra det, men bara för det så behöver det ju inte betyda att alla vi andra har tappat förmågan att skilja på sex och kärlek.
Förmåga att skilja på sex och kärlek har nog de flesta men alla är inte beredda att bedra den de påstår sig "älska" för det. Folk brukar normalt sett inte göra så mot människor de påstår bry sig om, så den enda "förmågan" du och vissa andra besitter är förmågan att behandla människor som älskar er och litar på er som skit. Och det är ju knappast något att vara stolt över.
Och om du tror att din man aldrig kommer vara otrogen eller ens flörta, prata med kvinnor och titta på kvinnor, osv för att du tror att just ni skulle ha någon speciell relation och "tillit" till varandra som inte vi andra har i din egen lilla värld.
Så lever du ju i en fantasivärld och kommer bli jäkligt besviken när din man väl visar sig ha ett "dubbelliv" som alla har på någon nivå åtm.
Även om ni inte ens vågar erkänna det för er själva.
All lever ju inte dubbelliv, de som saknar förmåga att behandla sina sk "nära och kära" som skit gör inte det. Om det skulle visa sig att ens partner en sån skithög så är lösningen ganska enkel, man byter ut idioten mot någon utan den där "förmågan"...
Ingen äger en annan människa på planeten Jorden! Och som barn till en otrogen förälder (min mamma-en kvinna och inte en man som bara är otrogen i din fantasivärld) så vet jag att man älskar sin mamma och pappa ändå..Det har ingenting med ens relation till sina föräldrar att göra ens..Helt befängt att ens tro det!
Och bara för att ingen äger någon så betyder det att det är fritt fram att behandla andra som man vill?
Jag har sagt till min man att jag ligger med andra karlar och om han har något problem med det så kan han själv ligga med andra kvinnor eller skilja sig från mig. Samtidigt respekterar jag dom som inte vill berätta för sin man/fru om att dom är otrogna.
Jag förstår att allt liksom inte är så svart eller vitt, gott eller ont som du vill tro att allt är i din värld..
Märkligt att du respekterar svek, lögner och manipulation. Då förmodar jag att du är helt ok med att andra ljuger för dig och manipulerar dig i vilka sammanhang som helst, du respekterar ju det?
Allt är inte svart eller vill men allt är inte grått helt, vissa saker är svarta eller vita och det vet ju otrogna skithögar mycket väl , det är ju precis därför de inte vill berätta för sin partner, för de vet ju mycket väl att deras "aktiviteter" är så svarta de kan bli och något deras partner aldrig skulle acceptera.