Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

Fick en chock av sidan "Låneakuten" på Facebook. Varför lever folk över sina tillgångar?

Anonym (Oroad..) skrev 2024-02-04 12:03:22 följande:
    Sanna ord och det jag försöker säga. Många tror att de "måste" eller behöver ha en viss standard. Men om ekonomin inte tillåter det får man sänka sin standard, så enkelt är det.
    Och när skall du svara på min fråga?

Varför väljer du att utgå från att folk som har det kast ställt. väljer att leva med osunda matvanor, och konsumerar massa godis när de tittar på film? 
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Oroad..) skrev 2024-02-03 15:45:55 följande:
    Jag säger inte att alla lever så, men att många gör det, även om vissa inte vill erkänna det. Och märk inte mina ord, jag är nog desto mer utbildad än du så jag vet vad jag pratar om.
    Så att man rättade dig på en felaktigt användning av ett ord är att "märka ord"? 🙄

Jag vet också vad jag pratar om. Och jag har också utbildning.. Så din poäng är? Om du har någon poäng vill säga.

Och du, som sagt jag vet också vad jag pratar om. DU vägrade ju att begripa att att denna inflation vi har nu är inte en s.k "naturlig inflation".  Men ändå skall du svamla och jämföra det med de andra naturliga inflationer som kommer då och då. 🙄

• EnAnonumius
    Anonym (U) skrev 2024-02-04 12:34:00 följande:
    Svaret passar inte in i TS inskränkta värld.
    Finns nog  en stor sannolikhet för detta.
    Det vore ju hemskt, för TS, att komma till insikt hur bedrövligt och inskränkt hon diskuterar kring detta med pengar och ekonomi..
  • EnAnonumius
    Anonym (Mo) skrev 2024-02-04 12:45:57 följande:

Så roligt med när alla bara ?du måste flytta till billigare!? som om en flytt kostar 0 kr?