Fick en chock av sidan "Låneakuten" på Facebook. Varför lever folk över sina tillgångar?
Anonym (Oroad..) skrev 2024-02-03 12:16:46 följande:
Perioder med inflation är ett UTMÄRKT tillfälle för folk att lära sig prioritera och spara in på sådant de egentligen inte behöver. Varför måste t.ex. lågavlönade ta bilen vart den än ska med dagens bensinpriser? De skulle vinna på att åka kollektivt, cykla eller gå, lite motion skadar dessutom inte utan är stärkande för hälsan.Och självklart,, fast du är högavlönade, cyklar och/eller tar kollektivtrafiken till jobbet själv?
Du vet denna inflation vi har haft nu är inte "naturlig", utan den är sprungen ur två års pandemi, med ett års lock down i de flesta länder,, och som lök på laxen så hjälpte även Putin till lite med i slutet, med att attackera Ukraina, med militär och det blir krig.
Så det har blivit en större mängd ny tillkomna lågavlönade än vad det brukar bli vid "naturlig inflation. Du vet ju inte ett jävla skit om människorna du snackar om, utan du bara rapar upp klichéer och fördomar och så arbetar du med dem som mall för ditt underlag för att kunna hacka på folk, som är lågavlönade..
Syns så tydligt i dina inlägg i tråden att det är så.
Du pekar inte finger, du pekar med hela handen.
FYI, jag själv är inte lågavlönad, jag har gått från lågavlönade till medelinkomsttagare. Men jag skulle aldrig sjunka så lågt att peka med hela handen på folk som har det sämre ställt än mig och utgå från allting är så svartvitt "enkelt" som du framställer det som..
Du borde ta av dig dina fiiinaaa högavlönade skor i ett års tid och vandra i en lågavlönad skor i ett år, så kan du komma tillbaka sedan..