Han vågar inte
Jag hade önskat att han om 5-10 år skulle tänka tillbaka och tänka fan, varför betedde jag mig som en skit mot någon som faktiskt inte ville annat än väl. Som inte var en surkorv.
Ja, han får ju gärna tänka att han varit en skit mot sin fru med, men det här är min tråd och mina känslor.
Men chansen att han kommer tänka att hans beteende drabbat någon annan känns ju försvinnande liten. Men det hade känts bra om han faktiskt fick lite dåligt samvete, även mot mig.
- Ja, jag vet att det inte spelar någon roll och när jag har kommit vidare kommer jag inte längre tycka att det är lika viktigt.
Jag vill inte att min ex sambo ska minnas mig som sur och jävlig heller, men det gör han förmodligen eftersom det var det jag var då. Hade önskat att jag var en större och bättre människa som bara spred godhet och glädje omkring mig (men det är ju önsketänkande så klart).
För din egen skull? När jag frågade om du måste göra och vara som han vill så syftade jag på hans kommentarer om hur du var. Du hänvisade ju till vad han sagt som svar på vad det spelar för roll om han uppfattar dig som sur.
Du kommer ändå aldrig få reda på vad han tänker, om han tänker något alls om dig, om 10 år, i det scenariet att ni gått skilda vägar. Och förhoppningsvis så bryr du dig inte speciellt mycket vid det laget heller.