-
Det berättade du inte om, föreslog ju att du skulle ta det i tråden först vad han skriver och ta det lugnt innan du svarar nåt, men ok, du kanske inte tycker att du har så mycket hjälp av våra svar ändå eftersom du gör tvärtomAnonym (Deppig) skrev 2024-04-24 22:04:50 följande:Frågan kom rakt ut till slut.
-
Eftersom du ändå inte tar till dig våra råd så är nog det bästa att INTE säga något sånt, vänta istället bara tills han hör av sig igen och gör som han vill, svara som du tror passar honom och det han mår bäst av.
Anonym (Deppig) skrev 2024-04-28 09:41:26 följande:Dum som jag är så här jag igen träffat honom. Det känns bara bra, han är på bra humör och lätt att vara med. Men jag vet ju att de dåliga dagarna är bakom hörnet. Skulle vilja ha hjälp med vad jag ska säga innan vi skiljs åt. Det här kan mycket väl vara sista gången (och borde också vara).
Vad ska jag säga? Vi kan inte ses igen förrän du är singel?
Och frågan är, borde jag ens se honom då? Det kommer ju inte funka, det vet jag ju. Och hur lägger jag fram det?
Kan jag få stöd och pepp, det är fruktansvärt jobbigt just nu .
-
Hade säkert funkat bra om det var TS som satt på makten här, men av döma av hur hon reagerar på hans handlande så är det TS som är i underläge. Hon tycker inte om det men när allt kommer kring så anpassar hon sig efter honom.molly50 skrev 2024-04-28 14:07:36 följande:Jag tycker att Anonym (Wake up call) gav dig ett bra råd.
Säg att du inte vill träffa honom mer förrän han har lämnat sin fru.
Att du inte mår bra av det och att det inte är rätt varken mot hans fru eller dig.
Och sen försöker du stå fast vid det.
Om du ens ska fortsätta träffa honom då.
Du vet ju vad han går för när han mår dåligt.
Så han kan ju behandla dig på samma sätt som han gör mot sin fru.
Jag skulle aldrig kunna lita på en sådan person.
Om han hade brytt sig det minsta om dig och dina känslor så hade han lämnat sin fru för längesen.
Jag menar inte att låta hård,men det är vad jag tror. -
Ja det var just för hjälp med formuleringar och ord som jag föreslog att du skulle ta det i tråden, vad han skriver och frågar och föreslår, så att du kunde få förslag på vad och hur du ska svara, men det struntade du i och gick och träffade honom istället.Anonym (Deppig) skrev 2024-04-28 19:48:28 följande:Om jag inte tog till mig av era råd skulle jag inte skriva här, och jag skulle framför allt inte vara så ärlig som jag är.
Jag håller ju med er, jag vet vad jag behöver göra men just nu är jag så otroligt i obalans. Jag frågar er för att jag vill ha fler verktyg i min låda, hjälp att formulera mig och sätta ord på mina krav. Jag vet hur jävla ont det kommer göra och hur jävla ont det har gjort och jag orkar inte utsätta mig för det. Och OM jag gör det så är det ju verkligen spiken i kistan, the point of no return och det är JAG som förstör allt.
Men jag tar verkligen åt mig av era råd, jag läser vartenda ord och formulerar meningar i mitt huvud.
Jag fattar att gränsen är passerad för länge sen. Det har bara varit så svårt att förmå mig.
Lika lätt som det är för han att veta var han har mig, lika mycket sparkar jag på mig själv. Så många gånger som jag har vänt och vridit på vartenda möte, träff, meddelande. Allt som han har sagt. Och varje gång blir det bara elakare och elakare mot mig själv, det är klart att han inte menade det. Jag var korkad som inte förstod att man ALLTID säger såna här saker till älskarinnan, det ingår i konceptet och jag är så jävla dum som trodde att det betydde nånting. HUR skulle någon kunna mena något sånt till mig?
Jag säger också till mig själv att enda anledningen till att vi setts är för en viss typ av sex och nu när han har fått testa så behövs jag inte längre.
Jag har inte det utseende han attraheras av, jag är för kort och kurvig, ser för vanlig ut. Är inte nog elegant - för blond. Inte nog sexig.
Och allt är bara mitt fel att det inte funkade, för jag var så jävla dum som trodde att någon kunde tycka om mig.
Så otroligt korkat av mig så ni anar inte. -
Ja då blir det ju svårt för oss i tråden att hjälpa dig med just det du ville, hur du ska formulera svaren till honom.Anonym (Deppig) skrev 2024-04-28 20:17:07 följande:
Struntade inte. Fick panik och ville inte förstöra. Jag är korkad men det är sant. -
Fast det gick ju inte att ge dig några verktyg i hur du ska svara då du inte berättade i tråden om hur han skrev utan gick och träffade honom istället.Anonym (Deppig) skrev 2024-04-28 21:27:48 följande:Allt läggs i min verktygslåda.
-
Ja skriv i tråden först. Och du behöver inte svara honom snabbt(om du nu ska svara alls). Ta det lugnt bara.Anonym (Deppig) skrev 2024-04-29 09:52:44 följande:
Tack hörni
Ska sluta gnälla.
Håller er uppdaterade om han försöker något nytt
Hur gick det när ni träffades nu sist? Vad sa ni när ni skildes åt? Har ni haft kontakt efter det? -
Jag tror inte det funkar att prata så. För mig hade det iallafall inte gjort det. Hade aldrig jagat tillfälle för att prata, utan det är i så fall HAN som får göra det, om han är intresserad. Är han inte det så får det kvitta. Man alltså bara avslutar, jag är inte intresserad av det här längre, det känns inte bra. Sen är det upp till honom om han vill diskutera det. Accepterar han det bara och inte säger något mer så bryr han sig inte så mycket ändå. Föreslår han träff igen så bara upprepar man, nej jag vill inte, det här känns inte bra för mig. Men tack ändå.Anonym (Deppig) skrev 2024-04-29 12:58:49 följande:Det gick bra, vi hade en fin helg. Han var lugn.
Sen hände det en sak som gjorde att vi fick bryta upp mycket tidigare än det var tänkt. Hade stålsatt mig för att prata, säga allt som jag tänker på men det hade inte gått. Jag vet att det aldrig är rätt tillfälle men hade jag försökt då så hade det inte lett någonstans alls, kanske han inte ens lyssnat och jag hade fått gråta. Det hade varit rent respektlöst att ta det då och varken lett till svar eller gett mig någon form av ro.
Vi sa bara hej då, och han sa vi hörs. Jag kommer inte ta kontakt, men det är ju stor risk att han gör det.
En av sakerna jag är rädd för, tänk - tänk om han läser här. Och så skriver jag vad han har hört av sig om och när han gör det. Vilken otrolig skam. Jag vill inte att någon jag känner eller han framför allt han ska få reda på den här tråden. Den är min bikt. Mitt bollplank.
Ang. Tråden när det inte känns bra längre så kan du när du vill anmäla din egen tråd, alltså du anmäler startinlägget och be att de raderar den. -
Varför behöver han förstå? Vill han förstå så KOMMER han visa intresse och fråga dig om varför det inte känns bra att träffas, om du säger just som jag föreslog. Frågar han inte så han inte intresserad av att förstå något.Anonym (Deppig) skrev 2024-04-30 01:08:09 följande:Han kommer inte prata, det handlar mer om att jag ville säga hur jag känner och tänker. För att han kanske ska förstå.
-
Skriv ett brev då.Anonym (Deppig) skrev 2024-04-30 16:20:31 följande:Kanske kan förstå.
Det handlar bara om mig, för att det en gångs skull skulle vara så skönt att inte behöva dölja sina känslor. Att få tala om hur sårad/glad/ledsen/lycklig man är utan att någon talar om för en att man känner fel.
Att jag vill berätta både vad jag tycker och varför handlar mer om mig än om honom. För min egen skull.