Anonym (Deppig) skrev 2024-05-15 10:50:21 följande:
Jag vet inte, förmodligen är det dumt, men det kändes som att jag redan hade tagit mig så långt. Det kändes bra att ha en liten, liten kontakt. Jag hade inga förhoppningar att ta det vidare, jag var nöjd att bara hålla det till artighetsfraser. Och så tog han det vidare och det var så onödigt. För han visste vad jag ville och att jag inte skulle säga nej.
Det känns verkligen som att det för mig skulle vara lättare att ta mig vidare om vi kunnat ha en liten kontakt. Om vi skulle kunna springa på varandra någon gång.
För jag tyckte ju om honom, som person. Inte bara pga att jag var kär i honom utan också som en vän.
Och nu gör det bara ont och det känns som att jag hellre är ensam resten av livet än lever ett mediokert liv med någon annan. För jag kommer inte känna så här för någon igen,det känns verkligen så.
Det hade varit så skönt om han kunde säga förlåt, det är jobbigt för mig med. Men det måste bli så ändå.
Det skulle inte förändra något, men jag skulle veta att jnte är ensam i smärtan.
Till att börja med så tror jag att du måste förstå att det inte gör lika ont för honom.
Hur hårt det än må kännas.
Men hade han brytt sig om dig och om det hade gjort ont för honom med så hade han visat det.
Jag vet hur det kan kännas. När det tog slut med mitt ex så gjorde det fruktansvärt ont.
Men han fortsatte trots detta att höra av sig till mig och ville fortsätta träffas.
Och jag byggde upp nya luftslott för varje gång han hörde av sig.
Men det visade sig att han bara vile ha en sak.
Och jag fick dessutom veta att han hade ett förhållande med en annan kvinna på sidan av.
En kvinna som dessutom var en av mina bästa vänner.
Det var som att få en kniv i ryggen och det gjorde fruktansvärt ont.
Men jag avslutade med honom dör och då och sen tog jag hjälp av vänner och familj för att få stöd.
Jag gick dessutom till en samtalsterapeut för att få prata av mig och för att få verktyg hur jag skulle hantera mina känslor.
Och det hjälpte mig. Även om det tog tid.
Men idag är jag lyckligt gift och har två barn.
De yngsta barnet kom när jag var 39 år. Och jag blev gravid snabbt med båda mina barn.
Så det är inte försent för dig heller. Det vågar jag lova.