• molly50

Han vågar inte

Anonym (Deppig) skrev 2024-09-20 07:23:39 följande:
    Det finns inget enkelt svar, jag vet ju vad som är rätt. Jag hoppades att det skulle sluta annorlunda, att allt inte varit förgäves.  Att jag hade kunnat göra något. 
    Att det inte blev "vi" har jag helt accepterat, men att behandla mig som att det är jag som gjort fel förstår jag inte.
    Vi hade det helt fantastiskt och han fick mig att känna mig så uppskattad som ingen annan lyckats. 
    Det är klart jag är ledsen, han gjorde mig sårbar och det gjorde att ont att upptäcka det.

Och anledningen till att jag inte sätter ner foten är för att jag inte ville vara den som förstörde. Att det skulle vara mitt fel att det blev som det blev.
    Fast även om du hade  varit den som satte ner foten så hade det inte varit ditt fel.
    Det är han som har satt dig i skiten och behandlat både dig och sin fru som hundskiten under skon.
    Så även om du hade varit den som hade avslutat så hade det inte varit ditt fel att det tog slut.
    Han är den som har gjort fel från början.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-09-20 09:35:21 följande:

Jag har dejtat en del ända sen i vintras, men jag är rädd att jag bara dövar förlusten av intimitet med sex. Är less på nya kontakter, vill bara ha någon att sitta nära i soffan och sova tillsammans med. Att prata med. 
    Den här mannen jag har dejtat vet om det här, jag har inte på något vis försökt föra någon bakom ljuset. Jag tror inte det är en framtida fast partner men tills vidare kan vi hänga tillsammans så får vi se om det kan utvecklas känslor eller ej. 

Om han är ok med det så är det väl bara att fortsätta.
    Men om du känner att du vill ersätta ditt ex med någon annan så är det kanske lite för tidigt at börja dejta?
  • molly50
    Anonym (J) skrev 2024-09-23 20:58:45 följande:
    Förstår inte heller varför du hänger upp dig så. Har vetat om ett par som haft en affär och man kunde se utanpå hur förälskad han var i henne. Ändå skilde han sig inte. Tror det är vanligare än man tror att människor som redan lever i relationer blir hejdlöst och plågsamt förälskade i andra men ändå stannar kvar. Varför kan man ju undra. Kanske är det inte så lätt att slita upp ett helt liv med barn och sociala kontakter. 
    Nej,det är säkert inte så lätt.
    Men då får man ju se till att inte kliva över skaklarna från första början och riskera att såra andra människor.
  • molly50
    molly50 skrev 2024-09-23 23:37:16 följande:
    Nej,det är säkert inte så lätt.
    Men då får man ju se till att inte kliva över skaklarna från första början och riskera att såra andra människor.
    Tillägg: Plus att man sätter sig själv och sin familj i skiten.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-10-21 18:03:03 följande:

Jag vet inte. Han låtsas som ingenting. Jag hade verkligen förberett mig på hur jag skulle hantera det - ett fuck you helt enkelt och sen blocka. Men varför är det så svårt? Jag förstår det inte ens själv. 
    Känner mig lugn dock, inte som att han kan rubba mig eller att jag ska känna något. Känner inte så mycket för honom faktiskt. 

Varför blockar du honom inte bara?
    Fråga honom vad han vill,och kan han inte svara på det så är det bara att be honom dra.
    Vad du än gör så gå inte med på att träffa honom igen.
    Då är du tillbaka på ruta ett.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-06 23:14:38 följande:
    Jaaaa du... vi har kontakt igen (så klart), men det känns ganska okej. Jag förstår ju att det inte kommer bli något. Han skriver nästan varje dag, något på morgonen och något på kvällen. Meningslösa meddelanden typ om vädret eller jobbet, och jag svarar platoniskt. 

Har hela tiden tänkt att jag inte vill klippa bandet för att det är jag som förstör då, trots att jag vet att det redan är så förstört det kan bli, men har insett att den verkliga anledning är att jag vill inte ge honom övertaget genom att erkänna att jag faktiskt har känt något. Visar man känslor är man sårbar och det tänker jag inte låta honom inse igen.
    Men du är inte svag för att du väljer att avsluta det ni har. Tvärtom.
    Du visar dig svag när du väljer att fortsätta vara hans sexdocka när det passar honom. Och det får dig bara att må dåligt.
    Det är det du måste förstå.

Har du fortsatt träffa psykologen?
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-10 20:54:48 följande:

Jag vet att det inte är vad ni vill höra men han har fortsatt skriva till mig nästan varje dag. Eller jo, det är varje dag faktiskt. En kväll hade jag inte telefonen med mig och när jag upptäckte det hade jag en mängd obesvarade meddelanden. På ett sätt kändes det lite bra. Att jag inte bara var tillgänglig. 

Förut, i den perioden när han drog sig undan kunde han ibland skicka något och om jag inte svarade direkt så raderade han det. Nu fortsatte han att skicka nya meddelanden till han fick ett svar. Jag förstår honom inte. Vad är det med uppmärksamheten från mig han behöver?
    Jag känner mig helt lugn dock, hade lite emotionell dipp den här helgen där han var en del av alla tankar men jag är inte så djupt nere som jag har varit. 

Jag antar att han bara behövde lite uppmärksamhet och/eller en egoboost,som någon skrev.
    Svarade du honom?
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-15 23:56:14 följande:

Vi har haft fortsatt kontakt nästan dagligen. Hans meddelanden är nästan som förut, som de var från början. Sist vi sågs nämnde han något om att de "höll på att lösa saker hemma" och jag tolkade det som att det var till det bättre och han bekräftade det. Men trots det har han fortsatt hålla kontakt och har kommit med ett förslag för vår framtid. Det är affärsrelaterat och jag kan inte se hur det skulle lösa något för oss eftersom vi skulle behöva ha en professionell kontakt. Jag kommer så klart inte tacka ja till förslaget, även om det skulle ge mig många fördelar inom allt annat än vår "relation". Jag skulle inte klara av det känslomässigt, men kan medge att det skulle ge mig en viss tillfredsställelse att hålla honom på avstånd för att se hans reaktion. 

Vad menar du med affärsrelaterat?
    Ska han använda dig som en prostituerad eller något?
    I så fall så hoppas jag verkligen att du ber honom dra en gång för alla.
    Ingen man i världen är värd något sådant.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-16 11:48:55 följande:
    Nej nej, verkligen inte. Så knäpp är inte ens han. Uttryckte mig klumpigt, jobbrelaterat hade nog passat bättre. Helt enkelt att vi skulle jobba med vissa saker ihop.

Han har frågat någon gång om mitt sexliv och hur jag ser på saker jag gjort förr eller vill göra igen och så men jag tror han testar mig. Hur som helst är det privat och angår inte honom.
    Ok. Och vad skulle ni jobba ihop med,menar han?

Ja,och det tycker jag du kan tala om för honom när han börjar ställa frågor om ditt sexliv.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-20 11:01:17 följande:

Nu har jag förstört allt och vi kommer inte ha kontakt igen. Jag går sönder av alla känslor. Har sårat honom trots att jag visste att jag var ute på tunn is och nu har allt brakat ihop. 
    Jag är så förkrossad så det finns inte och jag känner mig så oerhört skyldig trots att jag egentligen inte har gått bakom ryggen på honom. Det här går aldrig att laga igen och fast jag har kunnat förlåta allt som han gjort mot mig kommer han aldrig göra det för mig. 

På vilket sätt har du sårat honom?
    Han kan väl gott få smaka på sin egen medicin efter hur han har behandlat dig.
    Och det här var kanske det bästa som kunde hända så att du kan bryta kontakten med honom en gång för alla.
    Ha inget dåligt samvete. Om någon ska ha det så är det han.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-20 13:10:37 följande:
    Nej, jag har sårat honom på ett annat sätt eftersom jag inte trodde det spelade någon roll och att han inte brydde sig tillräckligt. Nu har han fått reda på det, och trots att jag egentligen inte har gjort något fel har jag handlat omoraliskt och jag visste att han inte skulle uppskatta det om det kom fram. Men jag trodde att "vi" var över. Vilket vi förstås var, men det plågar mig ändå att jag lyckades svika honom.
    Är det så att han har fått veta att du har dejtat andra män?'
    Det har väl du all rätt att göra.
    Han är dessutom gift själv så vem är han att bli sur på dig för det,om så är fallet?
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-20 14:44:16 följande:
    Han är inte sur, jag tror han är sårad helt enkelt. Jag har gjort något jag visste han inte skulle uppskatta och ändå så gjorde jag det. Nu var vi ju inte i ett förhållande så ska man  dra det har jag inte gjort fel, men kanske något omoraliskt.
    Men vad är det du har gjort då,som är så omoraliskt?
    Har han fått veta att du har dejtat andra?
    I så fall har han ju inget att vara sårad över med tanke på att han själv är gift.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-20 15:09:37 följande:
    Det dåliga samvetet är inte för att utan för med vem. 
    Men vad har det för betydelse?
    Han är ju,som sagt,själv gift,så han har ju ingen som helst rätt att försöka styra över dig och vad du gör.
    Om han blir så sårad över vem du dejtar så borde han väl ha lämnat sin fru för dig när han hade chansen då.
    Nej,var glad att du är av med honom. Han kommer bara att fortsätta att få dig att må dåligt.
  • molly50
    Anonym (Ursäkter) skrev 2024-11-20 21:14:14 följande:
    Se inlägg 1232.
    Jo,jag såg det sen efter att jag hade svarat.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-20 21:32:09 följande:
    Problemet är att hans vän har njutit av spelet för att det har skett bakom hans rygg. Det är ingen bra människa, men jag gillar honom för ytlig kontakt. Hade jag dock trott att jag och den här mannen haft en framtid hade jag aldrig haft den här kontakten med hans vän. Det har bara varit roligt från min sida, jag har inte menat att såra någon. Jag trodde att vi var över helt enkelt.
    Men de senaste veckorna, eller månaden, har det känts som att vi kanske kunde avsluta allt som vänner istället för att bli främlingar för varandra igen. Jag tycker ju om honom, och jag vill honom verkligen inget illa. 
    Och nu känner jag att jag har sårat den människa som faktiskt betytt väldigt mycket för mig, trots allt som hänt mellan oss.
    Ja,men då är det väl honom han ska vara arg på och inte dig.
    Ni hade inte ens en relation och han själv är otrogen mot sin fru.
    Så ha inget dåligt samvete. Det har ju uppenbarligen inte han med tanke på hur han behandlar dig.
    Så varför ska du ha det för honom?
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-21 10:15:28 följande:
    Jag har dåligt samvete för att jag haft kontakt med båda, helt enkelt. Det var inte ärligt av mig då jag dessutom ville mer med honom. Men jag trodde verkligen att det var helt över mellan oss (ja, jag vet - men även att all kontakt mellan oss skulle vart över)
    Men ärligt av dig? Hur ärlig har han varit då?
    Han har ju ljugit både dig och sin fru rakt upp i ansiktet.
    Du har ingen anledning att känna dåligt samvete gentemot honom.
Svar på tråden Han vågar inte