Inlägg från: Anonym (Wake up call) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Wake up call)

Han vågar inte

Anonym (Deppig) skrev 2024-06-09 08:33:35 följande:
    Ja, exakt så. Det känns bra i stunden.

Och som en alkoholist mycket väl vet, ska man inte ens ta en enda drink till,  för att man faller dit direkt!

Det finns inga val mellan att smaka lite eller sluta helt. Du måste försöka förstå det.
    Så länge du har känslor kan du inte ha någon kontakt.

Eller för all del, det är ju ditt liv.
    Ingen kan få dig sluta slå dig själv, om du inte själv vill sluta.

• Anonym (Wake up call)

En sak till som jag glömde skriva.
    Försök skaffa lite riktiga vänner istället, så du slipper vara med honom för att du känner dig ensam.
    Skaffa en hobby, gå och träna etc så du mår bättre och kanske träffar lite folk utanför jobbet. Eller sök vänner via nätet.

• Anonym (Wake up call)
    Sceffli skrev 2024-07-09 22:35:27 följande:
    Nej Ts ta inte åt dig av sån här skit. Du är inget hål. Det finns ingen anledning att hålla på med självhat. Många män i hans sits lämnar frun. Du är inte korkad. Men gör det som är rätt och gå ur situationen med stolthet. Han ska antingen lämna henne eller så träffas ni två inte mer. Det finns inget mer att prata med honom om eller reda ut. 
    Fast,
    många män ( de allra flesta) lämnar inte frun. Den bistra sanningen är att det är ytterst få. Särskilt om älskarinnan inte tidigt sätter ultimatum, och håller fast vid det.
  • Anonym (Wake up call)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-08-10 09:18:54 följande:
    I en veckas tid och sen precis innan han ska åka mot mig så träffar han någon annan? Jag vet inte..  Och jag vet också att det inte är den vackraste mannen (även om jag nu tycker det) på jorden så att bara få napp sådär... 

vad anledningen än var så visar han gång på gång hur viktig du är för honom. Ger han inte ens en förklaring eller ursäkt till att ställa in? 

En annan sak. Varför ge du honom hela tiden makten att avsluta förhållandet? Varför kan du inte bara själv besluta dig för att det är nog och blocka honom? Han behandlar ju dig rent utav vidrigt.

Han kommer inte avsluta det eftersom det ger honom bekräftelse gång på gång att du bara väntar på honom. Den bekräftelsen är väldigt stark, att känna sig åtråvärd av någon annan än sin fru, att ha total makt över en annan kvinna trots att man beter sig som en skit. Du göder hans ego och självförtroende helt enkelt, och det är enda anledningen till att han kontaktar dig gång på gång. Hur mycket han bryr sig om dig bevisas av inställda träffar utan giltig förklaring, och hur mycket han bryr sig om hur du mår av hela situationen. Ett riktigt kap, verkligen 😣

• Anonym (Wake up call)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-08-10 11:49:51 följande:
    Han ställde in pga en sak som jag skrev. Han skrev att han var på väg (tar ett par timmar att komma till mig) och jag svarade att jag hade en grej men han fick så klart komma ändå. Och då sa han att han skulle skita i det och sen var det inte mer med det. Han vet att jag blev ledsen men skulle inte lägga två fingrar i kors för att trösta mig. 

Han låter otroligt barnslig och manipulativ.

Det låter nästan som att han vill få det till att det är ditt fel att han inte kommer och/eller att du ska böna och be. Du ska droppa allt för honom men inte han för dig.

Det är svårt att se mycket positivt i kans personlighet, man hoppas verkligen att du snart kommer fram till samma insikt du med.

• Anonym (Wake up call)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-08-10 20:20:37 följande:
    Kanske inte. Men för min skull. 

Ja det är förhoppningsvis dags att snart ta tillbaka makten och inte vara offerkofta. Du kommer må så mycket bättre när du börjar känna ilska för allt elakt han faktiskt både gör mot dig ( och sin fru). 

Just nu bär du bara allt inom dig, men det är inte bra för dig. Det blir som en vulkan som någon gång behöver explodera. Jag hoppas för din skull att det sker snart. Be honom fara och flyga, sen radera pesten ur ditt liv. Det han gör påverkar både din psykiska och fysiska hälsa. Är han värd det?

• Anonym (Wake up call)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-08-11 11:52:43 följande:
    Nej det är han inte. Men jag saknar att ha någon så fruktansvärt (Ja, jag vet att jag aldrig haft honom men att ha någon som man håller av, som håller av en tillbaka).
    Anonym (M) skrev 2024-08-11 07:58:57 följande:
    Helt rätt: skicka att han kan dra åt helvete. Du mår bra av att sätta gränser för idioter.

Jag har aldrig sagt det till någon. Är rädd att om jag gör det kommer det sluta med att jag ber om förlåt och hamnar ännu mer i underläge. 

Be honom dra åt helvete och ut med allt om hur illa han behandlat dig. Sen blockar du alla tänkbara sätt han kan tänkas nå dig (och du honom). Då är det inte lika lätt att ångra sig.

Du hade väl inte låtit andra människor trampa på dig hur som helst, utan att säga ifrån? OM så är fallet är det verkligen dags att lära dig sätta ner foten. Människor utnyttjar tyvärr alltid de svagaste och de som inte vågar säga ifrån.

Du kanske mår dåligt precis efteråt, men i sonom tid kommer du känna dig starkare och som att du för en gång skulle hävdat ditt värde.

• Anonym (Wake up call)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-08-11 18:16:41 följande:

Jag är faktiskt lite arg nu. Inte ett ord på hela helgen, trots att han vet att jag blev ledsen. Det var HAN som ville ses på en helg som inte var optimal för mig, och han hade fått anpassa sig till mig lite. Det har hänt när jag har besökt honom att jag har fått åka hem en dag tidigare eller komma en dag senare för att något oplanerat dykt upp/han har varit på dåligt humör. Och jag har anpassat mig - varje gång. Ändrat mina planer, lagt ut ganska mycket pengar på resandet osv. Aldrig att han skulle göra det för mig. 
    Kanske att jag faktiskt blockar honom nu. Det ligger ganska nära. 

Det är just alla dessa handlingar som talar om hur han verkligen känner för dig. För du hade väl aldrig bettet dig så mot en person du verkligen älskar?

I mina öron låter han som en riktig j-a egoist. En som vill få alla att dansa efter hans pipa. Allt handlar om vad han vill, när han kan, har lust osv. När han inte får sin vilja igenom tjurar han som ett småbarn. Sedan har han inte ens vett att be om ursäkt när han behandlar dig ( eller frun) illa. Det är faktiskt riktigt svårt att se vad du trånar efter hos den mannen?

Du måste sluta tro att du kan förändra honom till det han en gång var. Då var han nyförälskad, och de gör som bekant oftast vad som helst för att visa sin förälskelse. Det är när förälskelsen tar slut ( ridån faller) som du faktiskt ser hans verkliga jag. Allt annat är bara teater. Så sluta älska honom på gamla meriter.

Du är kär i honom för att han fick dig att känna dig älskad. Det kan han aldrig ge dig något mer eftersom hans förälskelse passerat det stadiet, där han känner att han behöver uppvakta. Däremot kan du få den av någon annan, en annan som riskerar passera dig förbi eftersom du är insnöad på helt fel man. Han har visat dig sitt riktiga jag. Är den personen verkligen värd all din kärlek, längtan, ångest och dåligt mående?

• Anonym (Wake up call)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-08-12 09:19:17 följande:
    Jag har inget värde, det är velt helt tydligt nu?
    Jag har ingenting som håller mig fast, inget som jag tillför till någon annan. Är ingenting utom en börda för andra. Vad har jag? Min familj, som inte har något ut av mig. Som gärna talar om hur mycket jag förstör och vilken last jag är. Jag har ingen partner. Mina vänner bor för långt borta. Och ärligt så tillför jag inget där heller, de har sina liv som flyter på gott ändå. Mitt jobb? Visst, jag är lojal och hårt arbetande men det finns gott om människor som är bättre än mig på det här. Jag utnyttjar systemet i Sverige genom att ha samtal med en psykolog för att jag ska må bättre men till vilken nytta? Är man inte omtyckt så är man inte och vad skulle det göra för skillnad om jag börjar må bra och sätter gränser? Och om jag nu börjar må bättre är det ju ingen garanti för att jag skulle få något av det jag önskar. Jag börjar vara för gammal för barn, och för det behöver jag en partner. Och det finns mängder av kvinnor som är sötare, snyggare, smartare, trevligare än vad jag är så den möjligheten känns ju också försvinnande liten. 
    Jag har en gammal hund som inte kommer finnas för alltid. Och det var det. 

Jag tror att en stor anledning till att du fastnat för en man som beter sig illa, är för att du inte känner dig värd något bättre. Men det är inte riktig kärlek, och du kommer aldrig bli älskad på riktigt förrän du lär dig älska dig själv. Inse att du är värd precis lika mycket som någon annan människa!

Du behöver jobba på ditt självförtroende, för då kommer oftast det mesta att falla på plats. Om inte annat så kommer livet åtminstone bli bättre och risken mindre att du faller för fel typer. 

I övrigt känner jag igen det mesta av dina känslor. Har inga vänner och jag har aldrig blivit bra behandlad av min familj ( de har tryckt ner mig och givit mig allt sämre självbild och självkänsla). En dag insåg jag att det enda som skulle få mig att må bättre var att bryta kontakten så mycket som möjligt. Precis som du behöver bryta kontakten med människor som får dig att må sämre. 

Hur ska du annars någonsin kunna känna dig värdefull? 

Svar på tråden Han vågar inte