Inlägg från: Anonym (Wake up call) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Wake up call)

Han vågar inte

Jag menar verkligen inte att låta hård! Jag skriver bara i all välmening.

Utan jag hoppas att du tänker efter vad du egentligen har för syfte när du svarar honom. Att du tänker efter vad du vill är jätteviktigt, för om du bara vill glömma bort honom så gör du dig en otjänst varje gång du svarar honom. Om du vill ha honom som mannen i ditt liv, gör du dig en otjänst när du inte kräver att han är singel. Men om du bara vill ha honom som en älskare så gör du ju redan allt rätt, genom att bara finnas där när han vill.

Men om du väljer att fortsätta samma väg så får du räkna med att han kommer fortsätta sitt beteende. Du får räkna med att bli sårad när han inte känner för och orkar. Du får räkna med att ditt eget liv läggs på paus. Vad händer den dagen du vill bilda familj tex? 

• Anonym (Wake up call)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-04-22 20:00:51 följande:

Ja, han har fortsatt att skriva. Det är bara små meningar, typ hej, vad gör du. Inte mer, och jag har svarat lika kort (jag vet, jag vet att jag inte borde egentligen men det är som ett jävla gift. Huvudet tar död på mig). 

Nu har i alla fall frågan om att ses kommit upp, men den är ställd mer som ett påstående;  'typ vi hade ju kunnat ses om du skulle vilja och inte ska göra något annat'.
    Jag har inte svarat, har panik. 
    Det är exakt som någon skrev här uppe, mitt huvud säger bara tänk om det är nu det vänder. Han är som en drog, fan vad jag hatar mig själv. 

Det enda du borde säga då är
    :Jaha,du vill träffas? Är du singel nu då?

Om du inte vill säga så. Varför inte det?
  • Anonym (Wake up call)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-04-22 20:27:08 följande:
    Bra svar! Tack ❤️
    Han kommer nog bli rätt ställd. Men du visar iaf att du inte vill att han ska leka med dina känslor något mer.

Hoppas det går bra, du har all rätt att ställa krav om han faktiskt vill ha dig i sitt liv. Hjärta
  • Anonym (Wake up call)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-04-22 20:32:15 följande:
    Och varför jag våndas vad jag ska svara (men ditt förslag var jättebra) är ju för att jag vill träffa honom. Det vet ju alla här i tråden redan. 
    Och svarar jag Ja så kommer det kännas jättebra men jag kommer vara orolig hela tiden att han ska ställa in vilket han till 99% kommer göra i slutändan. Och så får jag gråta igen. 
    Det är som missbrukare som vet att det bara blir skit men det känns toppen under ruset. 
    Då är mitt svar rätt bra. Då är det du som ställer in tills vidare och inte han. Dessutom får du mer respekt om du står upp för dig själv.

Låt dig bli hans gift iställer för tvärtom Glad
  • Anonym (Wake up call)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-04-23 12:36:21 följande:

Jag tror ju att han faktiskt är det, annars hade han inte ens lagt upp sin ickefråga. Kanske han väntar på att jag ska ta bollen, kanske vill han bara ha bekräftelse. Jag kan bekräfta honom hur mycket som helst om han  behöver det men problemet är ju att han misslyckades med att bekräfta mig när jag behövde (behöver) det. 

Det är väl inte alls omöjligt att han är intresserad? Annars skulle han inte kontakta dig överhuvudtaget! 

MEN, han är bara intresserad av att träffa dig under samma premisser som han tidigare haft. 

Hur skulle han kunna bekräfta dig så länge han lever med någon annan? Bara det faktumet är ju ett bevis på att han inte bekräftar dig. Han är inte villig att ha dig i sitt liv annat ändå sidan om. 

Bekräftar dig gör han den dagen han vill ha dig i sitt liv. Först den dagen vet du att du betyder något. Om han villigt lämnar sin fru så har han starka känslor. Som det är nu kan du bara betyda spänning, ombyte, egobekräftelse, psykolog och vän. 

Tänk på att det inte är vad han säger som räknas, utan vad han gör! För vilken man tackar nej till att ha en till på sidan om så länge det erbjuds? Inte många! Men hur många av de lämnar sin fru för den andra? Inte många!

Där har du din bekräftelse,
    när han vill ha dig, bara dig!

• Anonym (Wake up call)
    Anonym (Wake up call) skrev 2024-04-23 15:58:33 följande:

Det är väl inte alls omöjligt att han är intresserad? Annars skulle han inte kontakta dig överhuvudtaget! 

MEN, han är bara intresserad av att träffa dig under samma premisser som han tidigare haft. 

Hur skulle han kunna bekräfta dig så länge han lever med någon annan? Bara det faktumet är ju ett bevis på att han inte bekräftar dig. Han är inte villig att ha dig i sitt liv annat ändå sidan om. 

Bekräftar dig gör han den dagen han vill ha dig i sitt liv. Först den dagen vet du att du betyder något. Om han villigt lämnar sin fru så har han starka känslor. Som det är nu kan du bara betyda spänning, ombyte, egobekräftelse, psykolog och vän. 

Tänk på att det inte är vad han säger som räknas, utan vad han gör! För vilken man tackar nej till att ha en till på sidan om så länge det erbjuds? Inte många! Men hur många av de lämnar sin fru för den andra? Inte många!

Där har du din bekräftelse,
    när han vill ha dig, bara dig!

Hatar att det inte finns en raderafunktion 😂
    Annat än PÅ sidan om. Inte annat ÄNDÅ sidan om.
  • Anonym (Wake up call)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-04-23 17:52:34 följande:
    Jag förstod vad du menade, kloka ord som vanligt. 
    Jag har svarar väldigt undvikande på hans icke-fråga, han får vara betydligt tydligare innan mitt "är du singel nu"-svar kommer.
    Men det hade varit intressant att veta vad han tänkte, nåt är det ju när det gått så länge sen vi hörts och att ses kom upp ganska snabbt. Det påminner mer om hur det var i början.

Ja, jag vet att fortsätta hålla kontakten inte var vad jag hade tänkt men just nu är jag väldigt lugn. Känner mig varken förväntansfull eller ledsen. Mest nyfiken. 

Spännande, hoppas du får höra snart vad han vill. Eller om han väntar dig att ta första steget.

Det är bra av dig att inte låta för angelägen. Vill han något får han säga det rakt ut. Självklart ska du vänta på att han frågar ordentligt om ni ska träffas, innan du frågar om han är singel. Annars blir det lite väl akward 🤭

Han hörde av sig först, så det är han som får tala ur skägget 👍🏻

• Anonym (Wake up call)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-04-24 10:06:51 följande:
    Fast det har jag inte. Jag har bara flytt. 
    Och allt tyder på att jag snart kommer behöva ge upp, för jag orkar inte lyssna på skuldbeläggandet något mer. 
    Och när han valde mig så fick jag något tryggt att luta mig mot. Och så visar det sig att han bara sökte stöd från något som också var trasigt. 

Men hur kan du skuldbelägga dig för att du svarar nej till en man som är upptagen? Det borde vara motsatsen egentligen. 
    Om det är någon som ska skuldbeläggas så är det den som leker med två kvinnor. Ingen person som förtjänar sympati direkt.

Jag tror att du behöver söka hjälp för låg självkänsla, så du lär dig inse värdet av dig själv. Det finns nog ingen annan som kan hjälpa dig, och allra minst du själv. Så länge du faller för en man för att han får dig känna dig älskad men samtidigt ger dig tomma ord och löften, så kommer ditt självskadebeteende fortsätta.

Det viktigaste av allt är något ingen här kan hjälpa dig med,
    att lära dig älska dig själv! 

Först när du anser dig värd något har du styrkan att säga ifrån och ställa krav. 
    Det är inte en mans uppgift att få dig känna dig älskad. Det är din uppgift att lära dig älska dig själv, om så du än blir singel hela livet.

Just nu är du ett lätt byte för alla med dåliga avsikter, och du tillåter sådana att komma in i ditt liv. Om du ska bli stark och komma ifrån denna onda cirkel behöver du söka hjälp för det. 

Han kommer aldrig respektera dig, när han vet att du inte säger ifrån eller står upp för dig själv. Chansen är större att han kommer ledsna med tiden än bli din.
    Om du vill ha en ärlig chans, jobba på dig själv och bli stark nog att kräva att han lämnar sin fru innan han blandar in dig i ett triangeldrama. 

Om man tillåter sig bli behandlad som en dörrmatta som kommer folk utnyttja det och trampa ner en. Inte bara din älskare utan många andra människor gör tyvärr så. Problemet är att du kanske njuter för stunden, men ditt självförakt kommer för alltid plåga dig tills du börjar säga ifrån. Det kommer bara leda till ännu sämre självkänsla och sämre självförtroende att fortsätta på samma spår.

Rädda dig själv, först och främst!

• Anonym (Wake up call)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-04-28 09:41:26 följande:

Dum som jag är så här jag igen träffat honom. Det känns bara bra, han är på bra humör och lätt att vara med. Men jag vet ju att de dåliga dagarna är bakom hörnet. Skulle vilja ha hjälp med vad jag ska säga innan vi skiljs åt. Det här kan mycket väl vara sista gången (och borde också vara).

Vad ska jag säga? Vi kan inte ses igen förrän du är singel?
    Och frågan är, borde jag ens se honom då? Det kommer ju inte funka, det vet jag ju. Och hur lägger jag fram det?

Kan jag få stöd och pepp, det är fruktansvärt jobbigt just nu .

Ingen kan avgöra åt dig om du vågar ta chansen med den mannen. Vad du än bestämmer dig så har du i så fall gått in med öppna ögon i förhållandet.

Om det är din önskan att våga satsa på honom så är det väl bara säga som det är, från hjärtat.

Jag vill inte fortsätta ha ett förhållande bakom ryggen på din fru. Det är varken rätt mot henne eller mig. Jag mår inte bra av det, och om du vill vara med mig så vill jag veta att du är fri och kan vara med mig på riktigt. Därför vill jag att vi slutar träffa varandra tills att du är singel. Om vi ska fortsätta träffa varandra är det viktigt för mig att vi kan göra det på riktig, om du vill och älskar mig.

Något liknande? Påpeka iaf att du inte mår bra av att gå bakom ryggen mer och vill kunna kalla honom för din på riktigt. 

Om han lämnar sin fru är det nog bäst om ni bor särbo ett tag, så du vet att hans känslor är riktiga. 
  • Anonym (Wake up call)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-04-28 20:17:07 följande:

Struntade inte. Fick panik och ville inte förstöra. Jag är korkad men det är sant.

Vet du vad det värsta är?
    Att förstöra är precis det du gör när du inte ställer krav. Inte för honom, men för dig själv. 

Du vet att du inte kan spela andrafiol hela livet. Det enda du gör är att lägga mer tid av ditt liv på något som aldrig blir något. Ungefär som att plugga 10 år utan att ha blivit läkare. Känns det inte som bortkastad tid? Vi är inte unga för alltid, och ju  längre tid som går ökar risken att han stannar hos sin fru, eller hinner tröttna och skaffar en annan.

Om du tror att han lämnar dig för att du ställer krav kommer du aldrig någon vart. Eftersom du inte kommer någon vart om du inte gör det, varför vara rädd? Han kommer aldrig ta upp ämnet, för han vet var han har dig, och att han har dig vad han än bestämmer sig för. Kvar är du i ett limbo, som varken leder till förhållande eller familj. Tänkte du stanna kvar i det tills dina bästa år är över? 

En annan sak, och jag säger bara som det är ( inte för att vara elak!!). Attraktion minskar om en part inte har en egen vilja eller står upp för sig själv. Att han har sån makt över dig är inte bra alls!  Risken är stor att han förlorar respekt, och därmed attraktion. Om du tänker efter noga så inser du nog att du också hade gjort det för en som fullkomligen gör allt du ber om, utan att våga säga ifrån.

Jag vet att det är svårt men betänk dina alternativ, stanna upp och tänk efter ordentligt! Särkilt på hur du kommer må om detta fortsätter i fler år utan att något ändrats. Om du mår så himla dåligt utan honom nu, hur kommer du då inte må när du investerar ännu fler år i honom? Du har nog hört talspråket, att det är bättre att rycka av plåstret snabbt.

Om du tror att han lämnar dig för att du ställer krav. Är det då en person du öht kan leva med? Är det kärlek att bara vilja ha en person när hen inte ställer krav? Är det kärlek att vilja ha någon, som inte får ha en egen vilja? 

Svar på tråden Han vågar inte