Inlägg från: Anonym (Deppig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Anonym (Ursäkter) skrev 2024-07-08 20:10:57 följande:

Enda gången du skriver här är när han kontaktat dig. Nästan som att du är stolt över det och vill berätta för oss. Men djupare vill du inte gå. Undrar varför ...

Sedan är det ju totalt irrelevant att du inte skriver först. Han vet ju att han har lindad dig runt fingret.

Nja, jag har ju skrivit mängder av inlägg när jag har gråtit ögonen ur mig för att vi inte har kontakt. Skillnaden nu är att jag är jättemycket lugnare än jag var då och har inte samma behov av att skriva av mig för att han är tyst. Det är ju när han hör av sig jag behöver hjälp nu, då var jag ju förtvivlad för att han inte gjorde det. 
    Anonym (Tävling?) skrev 2024-07-08 20:27:21 följande:

Jag tror att du tävlar mot hans fru, medvetet eller omedvetet. Avundsjuka mot gifta kvinnor är en av de krafterna som ofta driver singelkvinnor till affärer med gifta män.
    Du får väl du berätta för hans fru om er lilla affär så slänger hon ut honom. Vin-vin, han blir din och frun blir av med äckliga lögnare till man.

Jag vill ju ha honom för att han vill ha mig. Nu vill han ju inte, på vilket sätt skulle det hjälpa mig att kontakta frun? Såra henne, och tvinga honom att välja mig. Knappast vad jag ville. Jag är ledsen för att jag känner mig bortkastad och ovärdig. Jag TRODDE han ville vara med mig och jag ville att han skulle VÄLJA mig, inte tvingas till det. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Ursäkter) skrev 2024-07-08 20:10:57 följande:

Enda gången du skriver här är när han kontaktat dig. Nästan som att du är stolt över det och vill berätta för oss. Men djupare vill du inte gå. Undrar varför ...

Sedan är det ju totalt irrelevant att du inte skriver först. Han vet ju att han har lindad dig runt fingret.

Vilket är det djupare jag inte går? Jag förstår inte. 
    Jag blottar min själ här och skriver så mycket detaljer jag vågar utan att avslöja vem jag är. 
  • Anonym (Deppig)
    molly50 skrev 2024-07-08 22:20:08 följande:
    Men även om frun skulle få reda på det så är det ju inte säkert att han skulle välja dig ändå.
    Han kanske rentav skulle bli arg för att frun fått veta och skuldbelägga dig.
    Det skulle knappast få dig att må bättre.
    Men jag tycker på samma gång att han förtjänar att bli avslöjad så han förlorar er båda.
    Han har lekt med er båda.
    Mycket troligt skulle jag få skit för det. Jag vill henne verkligen inget illa, hon är säkert fantastisk på så många sätt och det låter säkert helt absurt men jag vill verkligen verkligen inte berätta för henne för att på så vis vinna honom. Det strider ju helt mot vad jag skulle vilja. Att han hade valt mig för att han vill det - det skulle aldrig falla mig in att tjuva till mig honom på det sättet. Han ska vara med den han vill för att han gör det valet, väljer den han vill leva med för att det är den han älskar. Och det är ju bevisligen inte mig, så mycket förstår jag.
    Jag är inte helt koko, jag är medveten om det och jag vet att han leker med mig och inte heller behandlar sin fru med respekt. Men jag har hållit (håller) mig fast vid känslan jag hade när vi började träffas. Jag trodde verkligen det skulle bli vi och nu är jag bara så vilsen. 

Det är verkligen mycket bättre jag är inte i närheten lika ledsen som jag har varit och det går ganska bra att sysselsätta mig med annat. Det är bara det här självhatet som gör sig påmint allt som oftast och då vill jag att han ska finnas där för han fick mig att glömma det.
    Jag är så jävla trasig i själen så ni anar inte och så fick han mig att må bra och jag är så jävla rädd att aldrig göra det igen. Det är därför jag håller på så här, den här soppan är inte hans fel. Det är jag som inte är hel och har en hel del i bagaget att bearbeta.

Visst är det märkligt hur en människa som ändå fungerar rätt väl i samhället och egentligen inte har några större hinder kan ha såna djupa sår i själen att hon medvetet utsätter sig för självplågeri?
  • Anonym (Deppig)
    Sceffli skrev 2024-07-08 22:34:40 följande:

Han har bestämt sig för att gå tillbaka till frun och avsluta med dig. Du får acceptera hans val. Sluta plåga dig själv, han vill ju inte vara med dig. Du ska vara med någon som vill ha dig på riktigt. Brustna hjärtan läker med tiden. 

Det är ju det han inte gör. Han avslutar ju inte. Jag försökte avsluta (ja det gjorde jag faktiskt), sa att vi inte kunde fortsätta så här att det är okej att ändra sig men man måste vara ärlig. Men varför fortsätter han att kontakta mig hela tiden? Det jag ville ha var ett bättre avslut, ett förlåt till varför han en dag bara försvann. Och på ett sätt fick jag det men sen har han hållit sig kvar. Som en rutin kontaktar han mig, även när han inte kan ses. Det är inte bara för att jag ska stå utanför hans dörr för att han är sugen på att doppa just då. Han vet jubatt jag ställer upp så han behöver inte underhålla mig där emellan. 
    Som jag ser det finns det fyra anledningar till det varav de två första är mer troliga än de andra. 1. Han vill ligga 2. Han behöver bekräftelse 3. Han har känslor men inte så starka att han vill göra det valet 4. Han vill aktivt göra mig ledsen. 

Jag vet att hjärtat kommer läka. Men hur ska jag våga öppna det igen?
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Ursäkter) skrev 2024-07-08 22:26:38 följande:
    Ja du, det verkar inte vara så mycket funderingar kring varför du saknar självkontroll. Du verkar mest fundera på när han ska höra av sig igen.
    Tro mig. Det är väl ungefär det enda jag funderar på. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Ursäkter) skrev 2024-07-08 22:52:31 följande:
    Jaså? Ändå är det om honom du skriver.
    För att det är det tråden handlar om. För att det är det jag behöver skriva av mig om. Inte är ni beredda att läsa om eller ge råd om mina ätstörningar, perioder med överträning, om min toxiska relation med en familjemedlem eller att jag inte sover om nätterna? Rätta mig om jag har fel.
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Ursäkter) skrev 2024-07-08 22:54:58 följande:
    Självplågeri skulle jag inte kalla det för. Du söker ju efter kickarna. Knappast självplågeri. Det är inte synd om dig.
    Jag sa inte att det var synd om mig. Jag utsätter mig för det här för att en del av mig vill bli glad igen (det jag kände då), en del tycker inte att jag är värd att vara glad och aktivt söker sig till det som gör ont. 
    En del tycker inte att jag förtjänar att vara så ledsen som jag varit, en del tycker att det är precis det jag ska för jag är inte bättre än så. 
  • Anonym (Deppig)
    Sceffli skrev 2024-07-09 00:33:24 följande:
    Är du säker på att du vill ha honom?
    Helt säker? Det är inte bara att du har fastnat i att han är åtråvärd för att han är otillgänglig? 
    Är du säker på att du vill ha honom så ställ isf ultimatum att han får lämna frun om ni ska ses igen. Tycker jag. 

Och hur gammal är du? Börjar du närma dig en ålder då du vill skaffa barn? Är han en möjlig far? Har du tid att ödsla på honom utifrån din ålder?...

Jag har gjort slut på en rörig jävla relation en gång.... Kan bara säga att släppa honom kommer väl vara som att avgifta sig från en drog. Svårt. Du kommer få abstinens men med tiden släpper det om du bara håller dig borta från nya intag. Det betyder klipp banden, inga vänskapliga möten. I början känns det svårt, du skapar nya tidsfördriv, nya kontakter, en ny vardag. Undvik att tänka och känna så mycket, sysselsätt dig med nya saker istället. Med tiden kommer du glömma hans lukt och annat med honom. Tiden gör att vi glömmer. Du får nya perspektiv och ser det här på ett annat sätt. Även om det är svårt att tro nu kommer du kanske inte alls fatta varför du hade så svårt att lämna. Kanske kommer du vara rent av glad att det inte blev ni. Så var det för mig eftersom jag hittade till något så mkt bättre. Tänk på att om du är med den här mannen så stänger du dörren till andra män. Du kanske missar år med en himlastormande kärlek med någon annan för den här mannens ljumna kärlek...
    Visst kommer jag vara glad att det inte blev vi. Men att han är åtråvärd pga otillgängligheten är det inte. Jag blev kär i känslan, kär i kärleken, för att han lät mig uppleva sånt som jag aldrig gjort förr. Aldrig förut har jag fått känna mig uppskattad för den jag var, som berättade hur mycket han tyckte om mig, att han älskade mig och hur bra han fick mig att må. Och jag blev så förbannat jävla ledsen när han drog sig undan för jag hade aldrig tillåtit mig att känna så för någon annan och aldrig känt förtroendet att öppna mig och bli kär. Det var helt fruktansvärt och jag fick inte luft. Så ja, det är som en drog och jag försöker bita mig fast med näbbar och klor för att jag känner mig så jävla smutsig och bortkastad och för ett litet tag så slapp jag känna så. Jag vet att det bara är konstgjord andning och jag jobbar verkligen med att göra mig av med beroendet. 

Tack för ditt fina inlägg. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-07-09 04:32:10 följande:
    Fint inlägg men du är typ ett halvår eller mer för sent. Allt det där har ts fått höra över 10000 gånger och det går inte in. Ts vill nog mest tycka synd om sig själv och leva vidare i misären tror jag. 
    Jag hör er och jag förstår er men att bryta ett tankemönster om att jag inte är värd att känna glädje är också ett beroende. Jag bäddar in mig i de här känslorna för att jag känner igen dem, jag är trygg med dem. De är som min snuttefilt på ett sätt. Du har säkert stött på deprimerade människor förr? Att ta sig ur det svarta träsket är inte gjort på en dag. Jag jobbar på det, och vissa dagar är bättre än andra. Och vissa dagar utsätter jag mig för smärtan mer, det är som att skära sig i armarna fast jag gör det på insidan istället. 

Jag uppdaterade tråden för att jag behövde skriva av mig. Att han har tagit kontakt igen, men jag är inte lika ledsen som när jag skapade den här tråden. 
    Det här året har varit en känslomässig berg- och dalbana och att skriva om det hjälper mig att reda tankarna. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (M) skrev 2024-07-09 05:25:55 följande:
    Du har fel. Fokusera på att lösa det här och du kommer att få lösningen på dina relationsproblem. Allt hänger ihop. På ett sätt utnyttjar du den här mannen du umgås med. Han behöver gränser. Det är du som sätter dem. Det är du som berättar för andra hur du vill bli behandlad. Jag är inte så säker på att du väljer honom om han lämnar frun. Du är troligtvis inte redo för en bra relation eftersom du inte tycker att du förtjänar det. Du kommer fortsätta förstöra alla nära relationer så länge du tänker så om dej själv. På ett sätt är det inte schysst. Det här handlar inte om honom utan om dej. Du visar honom att det är okej att behandla dej som han gör. Alla som vill behandla dej schysst stänger du dörren för eftersom du inte tycker du är värd att behandlas schysst. Det är inte okej. Sluta med det. Använd inte andra för att göra dej själv illa. Slå på dej själv då med ätstörningar och sömnsvårigheter, men lämna andra utanför.

Fundera över det faktum att andra och också jag behöver välfungerande människor som kan bidra med något bra till den här planeten. Hur ska du någonsin kunna ge något fint bidrag till det här livet om du fortsätter behandla dej själv som skit? Jag förstår att du har haft en svår och olycklig barndom. Det var inte okej. Du behöver laga det som gick sönder. Du kan göra det. Du är värd att må bra. Du gör så gott du kan. Du är bra. Rent objektivt vet jag att du vet det. Eller hur?
    Tack ❤️
Svar på tråden Han vågar inte