Anonym (o) skrev 2024-06-09 19:18:45 följande:
Fast det funkar inte att gå och hoppas på att han inte ska höra av sig igen. Som jag skrivit förut, du lägger ansvaret på honom och inte dig själv. Anser du att det är bäst för dig att tex inte träffa honom igen så är det upp till dig att välja att inte träffa honom mer, och inte lägga det på honom och hoppas han inte frågar igen.
Men jag funderar på om det du kanske behöver gå igenom är att faktiskt träffa honom och allteftersom se hur han faktiskt är och få mer avsmak för honom tröttna på detta. Du verkar nästan vara på god väg redan.
Ja det är lite det som håller på att hända. Han är inte trevlig när han inte mår bra och han låter det gå ut över mig. Orkar knappt säga hejdå fast vi vet att vi kanske aldrig mer ses. I alla fall kommer det gå länge, månader, innan nästa möjlighet skulle finnas.
Jag tror att han räknar med att jag alltid kommer finnas där om han hör av sig någon mer gång.
På ett sätt hade det varit roligt att få veta hur han reagerar om jag blockar honom, men gör jag det så kommer jag ju så klart aldrig få det.
Den förra människan jag levde med som också tömde mig på energi (han gjorde till slut att jag nästan blev elak, i alla fall var jag inte trevlig) tog det många år innan jag faktiskt satte ner foten och sa att jag inte vill det här något mer. Jag gjorde många halvhjärtade försök under flera år som han helt enkelt sa nej till eller struntade i och så fortsatte det bara. Och honom var jag inte ens kär i, det liksom bara blev.
Så nu när jag mötte någon som jag faktiskt fick känslor för, som jag av brist på erfarenhet inte visste hur jag skulle hantera, varken hans eller mina känslor, blev det så himla fel. Jag kände för mycket och önskade så innerligt.