-
Jag pratar ju här, det är det jag använder tråden till.Anonym (LOB) skrev 2024-04-30 07:09:12 följande:Prata då inte med honom. Prata med någon annan.
-
Jag har ju inte gjort det (sen sist).Anonym (LOB) skrev 2024-04-30 13:17:18 följande:Sluta prata med honom!
-
Ja? Jag VILLE säga hur jag känner. Har inte gjort det.Anonym (LOB) skrev 2024-04-30 13:33:54 följande:"Han kommer inte prata, det handlar mer om att jag ville säga hur jag känner och tänker. För att han kanske ska förstå. "
-
Kanske kan förstå.Anonym (o) skrev 2024-04-30 13:51:11 följande:Varför behöver han förstå? Vill han förstå så KOMMER han visa intresse och fråga dig om varför det inte känns bra att träffas, om du säger just som jag föreslog. Frågar han inte så han inte intresserad av att förstå något.
Det handlar bara om mig, för att det en gångs skull skulle vara så skönt att inte behöva dölja sina känslor. Att få tala om hur sårad/glad/ledsen/lycklig man är utan att någon talar om för en att man känner fel.
Att jag vill berätta både vad jag tycker och varför handlar mer om mig än om honom. För min egen skull. -
Jag kan skriva hur många sms eller brev jag vill men poängen är ju att jag tycker man gör sånt ansikte mot ansikte. Inte meddelar per sms jag vill inte ha kontakt utan är rakryggad och ärlig. Om han inte kunde det behöver ju inte jag sänka mig till hans nivå, det skulle inte förändra något för oss men för MIG hade det betytt något. För han spelar det förmodligen ingen roll men den här tråden handlar om mig och hur jag känner.Anonym (o) skrev 2024-04-30 16:42:38 följande:Skriv ett brev då.
Men det här är en sidodiskussion, det kommer inte förändra något och det här samtalet kommer inte äga rum. Men JAG hade önskat det. -
Jag tror inte mina motiv är dolda. Jag vill bara bli älskad.
Och jag vet att det inte kommer bli av sen här mannen. Men det var så skönt att känna det när vi träffas. -
Jag vet inte. Jag hoppas inte det.Anonym (o) skrev 2024-04-30 22:32:17 följande:Så återigen, vad tänker du göra? Ska du fortsätta träffa honom när han önskar det?
Vill gå vidare. -
Konstruktivt och mitt i prick anonym (o) ⬆️
Tack. -
Verkligen så. Tack för dina ord.Anonym (o) skrev 2024-05-01 14:11:20 följande:
Ok, ja jag var ju inte helt säker men jag tycker mig känna igen tankegångarna lite, det är som att på ett sätt läsa om mig själv hur jag varit i så kallade relationer där jag bara gett och gett och får knappt någonting. Tycker mig känna så väl igen att gå och vänta och hoppas och tro att man kanske kanske missar något om man inte verkligen ger honom chansen, han måste ha möjligheten att kunna lösa detta med mig först, så det går inte att släppa. Och samtidigt är man själv så full av välvilja och månar om honom så man vill inte pressa något så att det blir fel eller få honom att må dåligt på nåt sätt eller att jag ska framstå som skurken mot honom i hans ögon. Han ska ju verkligen tycka om mig och tycka att jag ger och tillför mycket för honom och inte skadar honom. Men till slut så inser man att det går inte att vara i limbo och vänta i evighet på att det ska bli som man önskade, man kastar pärlor för svin så att säga. Man får ta hand om sig själv istället för han gör det ju inte. Jag tänker inte ge av mig själv gratis längre så nu bli det nej tack när han vill ses. Det han visat att han erbjuder mig räcker inte, jag är inte intresserad av det. Och här får man acceptera att det blir inte bättre än så här, det blir ingenting mer, jag kommer inte få det jag behöver från den här mannen. Det jag säger till honom är Nej jag vill inte det här känns inte bra för mig längre. Inga anklagelser, inget aggressivt utan bara ett besked i all enkelhet och välvilja. Och där -det hjälper mig också att veta inför mig själv- där HAR han faktiskt möjligheten att följa upp det om han är intresserad, men jag räknar inte med någonting mer - man får lägga ner alla sådana förväntningar/förhoppningar - och är beredd att om han bara accepterar det, tillägga kanske - men tack för det som var, önskar dig allt gott, eller liknande, beroende på vad eller om han svarar. Då vet jag inför mig själv att jag har nu gjort mitt bästa och kan gå vidare
Jag vet ju att det inte är jag som sabbar, men det känns verkligen så när jag sätter en gräns. Som att jag inte försökte tillräckligt. -
Ja, han har ju hört av sig igen. Bara artighetsfraser även den här gången, om jag jobbar eller är ledig i helgen. Inte mer än så.
Jag vet inte, för mig känns det helt okej att ha en liten sån kontakt. Bara som att vi är lite vänner. Att jag kan skicka någon rolig Instagram reel till honom, sånt som påminner mig om oss eller han eller nåt vi har pratat om, att han kan fråga mig om min dag.
Det känns inte som att jag är desperat att träffa honom, snarare så är jag mer lugn och tänker på hur olika vi är istället för att bara tänka på hur bra han är. Känns inte lika tomt om vi kan ha lite kontakt helt enkelt, för det kändes för mig som att jag tappade en vän (jag vet, jag vet - det var inte så) och så småningom kanske allt tillslut bara rinner ut i sanden?
Är det jättedumt? Det känns nästan som att jag har lättare att stå emot en eventuell invit än om han skulle varit helt tyst (jag känner mig bortkastad) och plötsligt hör av sig igen.