Inlägg från: Anonym (Deppig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Anonym (o) skrev 2024-04-19 13:07:28 följande:
    Skriver han igen så ta det åtminstone i tråden först. Svara inte direkt och ogenomtänkt.

Och jag tror jag är med på hur du menar att du vill honom inget illa. Men det går alldeles utmärkt att avvisa eller åtminstone inte eskalera kontakten och relationen, utan att vara otrevlig. Ta det gärna i tråden här vad han eventuellt skriver.
    Ja, det är klart att det gör. Jag har avvisat folk förr, men då är det för att jag inte haft känslor och då har det så klart varit lättare. 

Men nu tror jag faktiskt inte att han kommer skriva något mer. Det här var sista kontakten.
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (o) skrev 2024-04-19 13:09:40 följande:

Sen tror jag att du kanske behöver annat att tänka och fokusera på. Annat som du värdesätter och vårdar. Hur ser ditt liv ut i övrigt? Har du några fritidsintressen? Träffar du folk? Släkt och vänner?

Jag har en ganska komplicerad situation just nu. Bor långt långt från vänner och familj. Är väldigt social men livssituationen gör det lite svårt att träffa mina nya vänner just nu, så ofta jag orkar och hinner (och de hinner). Fritidsintressen har jag - ett livsstilsintresse som tar mycket tid.

Jag vill inte skriva så mycket mer om mig privat för är det någon som känner mig kommer de lista ut på en halv sekund att det är jag. Eller ännu värre. Han skulle läsa det här (känns inte som typen men man vet ju inte)
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Wake up call) skrev 2024-04-19 14:05:12 följande:

Såvida du inte skrivit att du inte vill ha mer kontakt, är det inte sannolikt att det var sista kontakten. Då borde han inte ha upptagit kontakt med dig . 

Gör åtminstone dig och hans fru den lilla tjänsten, att tala om för honom att han bör bryta med frun innan han kontaktar dig mer. Just nu är du artig och snäll mot en man som behandlar dig som en dörrmatta. Känns inte alls logiskt!

Anledningen att du gör så är för att du hittar på ursäkter inför allt han gör. Då intalar du dig att han nog menat allvar, nog bara är deprimerad osv. Du vägrar att se honom som en person som kan behandla dig så illa.

Så länge du inte öppnar ögonen, kan du inte bli arg på det han gör mot dig och frun. Om du inte kan bli arg så måste du behandla honom trevligt och bjuda in honom i ditt liv, när han så känner för det. Sen går åren vidare i samma spår!

Ställ åtminstone krav om du absolut inte kan avbryta förhållandet. Då får du dels mer respekt från honom, och svart på vitt om han faktiskt menar allvar med dig eller inte.

Jadu.. rätt hade du. Han har hört av sig idag igen. Jag vet inte om han förstår hur mycket han har gjort mig illa. Har försökt tala om det för honom men han är helt oförstående. Spelar han dum eller fattar han verkligen inte?!
  • Anonym (Deppig)
    Lynx123 skrev 2024-04-20 04:12:20 följande:
    Nej, han hade bara förstått om han hade haft lika starka känslor som du. Han tar inte med dig i beräkningen alls...tror att det här handlar om HANS bekräftelsebehov.
    Ja, jag tror du har rätt
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (o) skrev 2024-04-20 06:37:49 följande:

Nej det behöver du inte skriva mer heller, poängen är att du kanske behöver ägna dig mer åt annat som är betydelsefullt i ditt liv, om det är möjligt, för den här mannen tar alldeles för stor plats som det verkar. Han kommer blekna så småningom och en dag kommer du undra vad du någonsin såg i honom

Nej men det var min poäng. Livet är rätt komplicerat nu och det är så klart därför som det här tog mycket mer än det kanske borde ha gjort. 

Sen måste man ju tänka på att jag skriver här för att lätta mitt hjärta om sånt som gäller honom, inte vilken middag jag ska äta eller om jag ska plantera ringblommor eller solrosor. Och jag skriver här för att jag inte gärna kan prata med någon annan om det här, jag har ett par vänner som vet men till exempel min familj vet inte ens om att jag har träffat någon, än mindre haft min ledsnaste vinter någonsin. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Wake up call) skrev 2024-04-20 13:35:44 följande:

Jag menar verkligen inte att låta hård! Jag skriver bara i all välmening.

Utan jag hoppas att du tänker efter vad du egentligen har för syfte när du svarar honom. Att du tänker efter vad du vill är jätteviktigt, för om du bara vill glömma bort honom så gör du dig en otjänst varje gång du svarar honom. Om du vill ha honom som mannen i ditt liv, gör du dig en otjänst när du inte kräver att han är singel. Men om du bara vill ha honom som en älskare så gör du ju redan allt rätt, genom att bara finnas där när han vill.

Men om du väljer att fortsätta samma väg så får du räkna med att han kommer fortsätta sitt beteende. Du får räkna med att bli sårad när han inte känner för och orkar. Du får räkna med att ditt eget liv läggs på paus. Vad händer den dagen du vill bilda familj tex? 

Nej, du låter inte hård. Jag uppskattar dina ord. 
    Är skönt att ha ett bollplank 😌

Hela jag är en röra just nu. Jag vet inte vad jag vill. Jo, jag vill vara med honom. Hela tiden, jag vill känna som jag kände när vi träffades. Att han ville samma med mig. Jag vill inte behöva tänka på hans fru.
    Jag VET att det inte kommer bli, jag förstår att han inte är ett säkert kort och OM det blivit vi hade jag fått leva resten av vårt förhållande (så länge det varat) på tårna.
    Men det känns ÄNDÅ som att jag det är JAG som förstört allting. Att jag inte kunde ge honom det han behövde, att det var jag som blev osäker och stötte bort honom. 
    Jag fattar att det inte är jag, jag har varit mig själv och jag kunde inte gjort annat (utom att ställt krav tidigare, inte bara litat på honom) och jag har verkligen varit fantastisk, har alltid funnits där.
    Och för MIG har det varit skönt för det passar min person. Jag vill vara den man kan vända sig till för att få hjälp eller stöd. Jag vill ta hand om honom. Det är sån jag är. 

Och nu har jag varit helt knäckt och hade så önskat att JAG hade någon sådan person att vända mig till. 
  • Anonym (Deppig)

Ja, han har fortsatt att skriva. Det är bara små meningar, typ hej, vad gör du. Inte mer, och jag har svarat lika kort (jag vet, jag vet att jag inte borde egentligen men det är som ett jävla gift. Huvudet tar död på mig). 

Nu har i alla fall frågan om att ses kommit upp, men den är ställd mer som ett påstående;  'typ vi hade ju kunnat ses om du skulle vilja och inte ska göra något annat'.
    Jag har inte svarat, har panik. 
    Det är exakt som någon skrev här uppe, mitt huvud säger bara tänk om det är nu det vänder. Han är som en drog, fan vad jag hatar mig själv. 

• Anonym (Deppig)
    Anonym (Wake up call) skrev 2024-04-22 20:24:56 följande:
    Det enda du borde säga då är
    :Jaha,du vill träffas? Är du singel nu då?

Om du inte vill säga så. Varför inte det?
    Bra svar! Tack ❤️
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Wake up call) skrev 2024-04-22 20:24:56 följande:
    Det enda du borde säga då är
    :Jaha,du vill träffas? Är du singel nu då?

Om du inte vill säga så. Varför inte det?
    Och varför jag våndas vad jag ska svara (men ditt förslag var jättebra) är ju för att jag vill träffa honom. Det vet ju alla här i tråden redan. 
    Och svarar jag Ja så kommer det kännas jättebra men jag kommer vara orolig hela tiden att han ska ställa in vilket han till 99% kommer göra i slutändan. Och så får jag gråta igen. 
    Det är som missbrukare som vet att det bara blir skit men det känns toppen under ruset. 
  • Anonym (Deppig)

Jag tror ju att han faktiskt är det, annars hade han inte ens lagt upp sin ickefråga. Kanske han väntar på att jag ska ta bollen, kanske vill han bara ha bekräftelse. Jag kan bekräfta honom hur mycket som helst om han  behöver det men problemet är ju att han misslyckades med att bekräfta mig när jag behövde (behöver) det. 

Anonym (o) skrev 2024-04-23 00:21:16 följande:

Behövs ju inget svar, inte ens en fråga.

Tycker inte du behöver svara alls faktiskt. Inte låter han speciellt intresserad av att ses heller så du är varken otrevlig eller behandlar han illa om du inte svarar på det.

Svar på tråden Han vågar inte