Hur begära ut kollegors löner?
Hört att man kan begära ut alla kollegors löner på en arbetsplats men hur bär man sig åt? Arbetar på en kommunal förskola i Göteborgs stad.
Hört att man kan begära ut alla kollegors löner på en arbetsplats men hur bär man sig åt? Arbetar på en kommunal förskola i Göteborgs stad.
Kan man få detta som statligt anställd?
Jag misstänker nämligen att jag ligger för lågt i lön när nyanställda med sämre kompetens går in högre än jag har efter 5 år, men skulle gärna få dst mer svart på vitt.
Kan man få detta som statligt anställd?
Jag misstänker nämligen att jag ligger för lågt i lön när nyanställda med sämre kompetens går in högre än jag har efter 5 år, men skulle gärna få dst mer svart på vitt.
Detta hade jag ingen aning om. Jobbar på gruppbostad. Kommunal. Jag har alltså "rätt" att få veta vad mina kollegor har i Lön? Låter ju sjukt.
Jag tycker att de rör sjukt för att det kan skapa så mkt osämja i gruppen, är det inte uppenbart? Brukar du berätta för dina kollegor vad du får i löneförhöjning?
ingen av mina kollegor vet vad den andre tjänar exakt. Ingen vill veta. Dock talade en om för mig nu innan han skulle sluta att han var så nöjd att ha fått 1500 kr. Jag fick 2000 men sa inget. Tycker inte man går runt och pratar så
våra löner skiljer sig en del som det verkar då man hört lite smått.
det kvittar vad medellönen är på min arbetsplats. Jag vet redan ungefär var vi ligger.
Jag jobbar på en kommunal gruppbostad. Jag kan alltså begära ut min avdelning/gruppbostad? Vi är ganska få.
Eller vad menas med avdelning? Hela enheten?
Till er alla. Ni är väl med i facket? Kontakta dem och fråga om de har lönelistor.
På min arbetsplats, högskola (statlig) sammanställer till och med arbetsgivaren ett dokument med känner, inga namn, men tjänster och befattningar, medel, median, ålder, kön etc.
Ett dokument med LÖNER skulle det alltså stå... 🙄
Jag jobbar på en kommunal gruppbostad. Jag kan alltså begära ut min avdelning/gruppbostad? Vi är ganska få.
Eller vad menas med avdelning? Hela enheten?