• Anonym (Linda)

Är min vännina otrogen?

Hon sitter tillsammans med sin chef på arbetsplatsen. De har ofta lunch tillsammans. De beter sig som bror och syster men jag vet inte. Det kanske är normalt för en liten grupp att umgås så ofta. De umgås väldigt mycket på sociala grejer på företaget. De försvinner ibland tillsammans i något ärende. De har inte kontakt på sociala medier. Då och då har hon rufsigt hår och ser väldigt glad ut.  Jag ser inga tecken på att de är romantiska eller kära. Hon gillar att klä upp sig och ha fina frisyrer ibland. Hennes fd chef gav henne en stor befordran innan han slutade och det fanns rykten om att han hade haft ett förhållande med någon på företaget men jag tog inte reda på vem.

Har jag för livlig fantasi?

• Svar på tråden Är min vännina otrogen?
  • Anonym (XXX)
    OlleSQ skrev 2024-01-24 11:21:34 följande:

När nått KAN så är det just inget annat än spekulationer och ett dödande av förtroende för det visar på att man tvivlar på att ens partner är ärlig mot en. Hade det funnits några som helst bevis så behöver man inte spekulera i vad som KAN vara på gång utan då har man nått reelt att reda ut.

Dina ord blir inte mer SANNA för att du skriver ORD med STORA bokstäver. Det visar bara på en brist på att kunna kommunicera.

Jag hoppas att din vännina får reda på vad du håller på med för med sådana "vänner" behöver man inga fiender.

Tänk på att du KAN bli överkörd när du är på väg hem idag, har din partner pratat med dig om det? Det KAN ju trots allt vara på gång...

Ja och tänk även så UNDERLIGT det måste verka för den som får ett sådant samtal: "Hej jag är en anonym kollega till din man. Jag vill bara säga att det KAN vara så att han har ett förhållande med en annan kollega som heter Linda. Dom brukar gå och äta lunch tillsammans, och när dom kommer tillbaka ser dom glada ut. Så nu vet du det." *klick*

Alltså, skulle jag få ett sådant samtal skulle jag tro att det var en GALNING i andra ändan!
  • Anonym (vilja)
    Anonym (XXX) skrev 2024-01-24 11:37:28 följande:
    Ja och tänk även så UNDERLIGT det måste verka för den som får ett sådant samtal: "Hej jag är en anonym kollega till din man. Jag vill bara säga att det KAN vara så att han har ett förhållande med en annan kollega som heter Linda. Dom brukar gå och äta lunch tillsammans, och när dom kommer tillbaka ser dom glada ut. Så nu vet du det." *klick*

Alltså, skulle jag få ett sådant samtal skulle jag tro att det var en GALNING i andra ändan!
    Ja det är säkert jätteunderligt för människor som själva knullar runt bakom ryggen på sin partner och vill inte gärna att hon får reda på det... kan absolut förstå att man utvecklar en kraftig allergi mot ärlighet och transparens då och allt som ens kommer i närheten av att en partner skulle få reda på minsta lilla detalj som skulle kunna leda till att man blir avslöjad känns helt galet och hemskt Drömmer
  • Anonym (Kim)

Du har alldeles för livlig fantasi. Vad de gör och inte har du inte ett dugg med att göra. Sköt ditt du. Att sitta och spana och koka ihop fantasier om att de haft sex på lunchen säger ju en del om dig också. Att få ihop detta för att en kvinna (eller vilken person som helst) ser glad ut och ev haft vind i håret, tolkar du som att de haft sex. Jisses! 

• Anonym (vilja)
    OlleSQ skrev 2024-01-24 11:21:34 följande:

När nått KAN så är det just inget annat än spekulationer och ett dödande av förtroende för det visar på att man tvivlar på att ens partner är ärlig mot en. Hade det funnits några som helst bevis så behöver man inte spekulera i vad som KAN vara på gång utan då har man nått reelt att reda ut.

Dina ord blir inte mer SANNA för att du skriver ORD med STORA bokstäver. Det visar bara på en brist på att kunna kommunicera.

Jag hoppas att din vännina får reda på vad du håller på med för med sådana "vänner" behöver man inga fiender.

Tänk på att du KAN bli överkörd när du är på väg hem idag, har din partner pratat med dig om det? Det KAN ju trots allt vara på gång...

Japp, KAN är en spekulation och precis som alla frågetecken är det ju upp till var och en själv att ta ställning till dem. Men enligt dig och andra "allergiker" här ska ju folk inte få ta ställning till såna frågetecken själva utan lämnas helt utanför loopen och allt ska avgöras av andra.... och det är ju inte så svårt att fatta varför vissa tycker så Drömmer

Min väninna? Vad svamlar du om?

Japp, om det finns risk att jag KAN bli överkörd på vägen hem för att någon åker runt i området i 150 istället för 50 så hoppas jag att det finns någon som är snäll nog att förvarna mig om det så jag kan hålla lite extra utkik istället för att alla håller käften för att de själva gillar att köra runt i 150 i bostadsområden 
  • Tremere
    Anonym (vilja) skrev 2024-01-25 11:19:40 följande:
    Japp, KAN är en spekulation och precis som alla frågetecken är det ju upp till var och en själv att ta ställning till dem. Men enligt dig och andra "allergiker" här ska ju folk inte få ta ställning till såna frågetecken själva utan lämnas helt utanför loopen och allt ska avgöras av andra.... och det är ju inte så svårt att fatta varför vissa tycker så Drömmer

Min väninna? Vad svamlar du om?

Japp, om det finns risk att jag KAN bli överkörd på vägen hem för att någon åker runt i området i 150 istället för 50 så hoppas jag att det finns någon som är snäll nog att förvarna mig om det så jag kan hålla lite extra utkik istället för att alla håller käften för att de själva gillar att köra runt i 150 i bostadsområden 
    Men vad är det för idiotiskt antagande att alla som argumenterar mot dig själva skulle vara otrogna? 
    De flesta i parrelationer är ändå trogna sina partners. 
    Och man kan faktiskt tycka att ditt tankesätt är egoistiskt och tanklöst utan att själv vara otrogen. 

Jag skulle rent ut bli förbannad om någon främmande människa kontaktade mig om att min partner eventuellt kanske skulle ha en affär. 
    Det har ju du inte ett jäkla dugg med att göra. 

Om nu TS så gärna vill agera, fråga i så fall kollegan direkt. Och berätta för henne att du är orolig för hennes familjesituation. 
    Jag tror dock att stämningen på kontoret kan bli något spänd, oavsett om det var sant eller inte. 

För övrigt så lär man barn tidigt att inte gå med obefogat skvaller, så varför skall vi börja som vuxna? 

Och en sista fråga. 
    Vad räknar DU med att få ut genom att skvallra? 
    Tror du att du kommer bli dagens hjälte? 
    Eller vill du bara så split för din egen vinning. 
    Oavsett om kollegan är otrogen eller inte så kommer ingen vettig människa att tacka den som kommer med sådant skvaller. 

Väx upp!
  • Anonym (vilja)
    Tremere skrev 2024-01-25 12:31:38 följande:
    Men vad är det för idiotiskt antagande att alla som argumenterar mot dig själva skulle vara otrogna? 
    De flesta i parrelationer är ändå trogna sina partners. 
    Och man kan faktiskt tycka att ditt tankesätt är egoistiskt och tanklöst utan att själv vara otrogen. 

Jag skulle rent ut bli förbannad om någon främmande människa kontaktade mig om att min partner eventuellt kanske skulle ha en affär. 
    Det har ju du inte ett jäkla dugg med att göra. 

Om nu TS så gärna vill agera, fråga i så fall kollegan direkt. Och berätta för henne att du är orolig för hennes familjesituation. 
    Jag tror dock att stämningen på kontoret kan bli något spänd, oavsett om det var sant eller inte. 

För övrigt så lär man barn tidigt att inte gå med obefogat skvaller, så varför skall vi börja som vuxna? 

Och en sista fråga. 
    Vad räknar DU med att få ut genom att skvallra? 
    Tror du att du kommer bli dagens hjälte? 
    Eller vill du bara så split för din egen vinning. 
    Oavsett om kollegan är otrogen eller inte så kommer ingen vettig människa att tacka den som kommer med sådant skvaller. 

Väx upp!
    Tja, med tanke på att vissa av personerna som skriver här själva skrivit att de bedrar sin partner i andra trådar så är det ju kanske inte så svårt att dra den slutsatsen. Det är kanske du som behöver växa upp och skaffa dig bättre koll?

Ditt resonemang är ju ungefär lika korkat som att säga att om Kalle som misstänker att Lisa förskingrar pengar av företaget så ska han be Lisa ta de med sin chef... för det fattar väl vem som helst att de kommer ju Lisa såklart genast göra bara för att Kalle säger så och det såklart en skitbra strategi för att få stopp på bedrägerier Tomte

Sen är det ju nästan komiskt hur man nästan verkar slå knut på sig själv för att utgå ifrån och beskriva TS kompis relation med kollegan som heeeeeelt oskyldigt, men samtidigt ofattbart hemskt att personens partner skulle få reda på något så oskyldigt...jag menar om det nu är så oskyldigt som man med all säkerhet tror sig veta att det är så finns väl inget att vara rädd för att hennes partner skulle få reda på? Varför skulle personens partner bli såra över något så oskyldigt?

Argumenten är ju så tunna att det är skrattretande.Drömmer
  • Tremere
    Anonym (vilja) skrev 2024-01-25 12:48:46 följande:
    Tja, med tanke på att vissa av personerna som skriver här själva skrivit att de bedrar sin partner i andra trådar så är det ju kanske inte så svårt att dra den slutsatsen. Det är kanske du som behöver växa upp och skaffa dig bättre koll?

Ditt resonemang är ju ungefär lika korkat som att säga att om Kalle som misstänker att Lisa förskingrar pengar av företaget så ska han be Lisa ta de med sin chef... för det fattar väl vem som helst att de kommer ju Lisa såklart genast göra bara för att Kalle säger så och det såklart en skitbra strategi för att få stopp på bedrägerier Tomte

Sen är det ju nästan komiskt hur man nästan verkar slå knut på sig själv för att utgå ifrån och beskriva TS kompis relation med kollegan som heeeeeelt oskyldigt, men samtidigt ofattbart hemskt att personens partner skulle få reda på något så oskyldigt...jag menar om det nu är så oskyldigt som man med all säkerhet tror sig veta att det är så finns väl inget att vara rädd för att hennes partner skulle få reda på? Varför skulle personens partner bli såra över något så oskyldigt?

Argumenten är ju så tunna att det är skrattretande.Drömmer
    Att göra jämförelsen med att förskingra pengar är ju bara korkad. Det är ett lagbrott. 
    Men, vi har inte anmälningsplikt i Sverige, så inte ens det behöver man inte bry sig om. 

Du svarade aldrig på min fråga heller. 
    Har du kanske inga svar? 

Vad för den som skvallrar ut av det?
    Och vad gör det DIG om de har en affär? 
    Du blir ju inte drabbad.
  • Anonym (M)
    Anonym (vilja) skrev 2024-01-23 15:50:35 följande:
    Jag skrev att han ska få reda på att något KAN vara på gång och resten är upp till honom. Dvs hur han väljer att hantera det får han avgöra själv men då har han iaf en chans att förhålla sig till det och göra något, exakt vad han gör är upp till honom själv.

Alla står ALLTID till svars för allt de gör i sin relation OlleSQ, att den sen finns människor som föredrar att slippa stå till svars för vad de gör genom att smyga runt bakom ryggen på andra är ju en helt annan sak.

Dina argument och försök att få ärlighet och transparens i en relation att framstå som omöjligt och helt galet är väldigt typiska för falska människor som föredrar att vistas i skuggorna och utmärkt om man gillar att ha det så. Men alla är ju inte lika falska och cyniska, vissa föredrar faktiskt alla korten på bordet och har inga som helst problem med att deras partner kan ha funderingar kring deras relation till kollegor eller andra.

Du förstår OlleSQ, förtroende är något man bygger, inte något man får gratis och då är det faktiskt helt ok att ha funderingar eller frågor kring sin relation, det är så man bygger upp förtroende OlleSQ, ärlig kommunikation och transparens.
    Du hade alltså uppskattat om någon kontaktat dig för att de har sett din man stå på ICA  och prata med en mamma som har barn i samma klass som er? För det KAN vara något?
  • Anonym (A)

Vill du skapa dig problem, kanske stora problem, så ska du gå vidare och meddela anhöriga om vad du sett och tror.
    Annars inte.

• 83Sara

Låt dom ha lite roligt på jobbet. Jag har själv flirtat med chefen och kollegor för att ha lite kul på jobbet.

• Man 78
    83Sara skrev 2024-02-03 12:39:36 följande:

Låt dom ha lite roligt på jobbet. Jag har själv flirtat med chefen och kollegor för att ha lite kul på jobbet.

Bara flirtat?
  • Anonym (vilja)
    83Sara skrev 2024-02-03 12:39:36 följande:

Ja det är säkert skitkul för dig, men hur kul är det för din eller chefens partner?
Svar på tråden Är min vännina otrogen?