• Tremere

Är min vännina otrogen?

Men sluta att bry dig om andras privatliv. 
    Eller är du kanske svartsjuk? 

• Tremere
    Anonym (vilja) skrev 2024-01-25 11:19:40 följande:
    Japp, KAN är en spekulation och precis som alla frågetecken är det ju upp till var och en själv att ta ställning till dem. Men enligt dig och andra "allergiker" här ska ju folk inte få ta ställning till såna frågetecken själva utan lämnas helt utanför loopen och allt ska avgöras av andra.... och det är ju inte så svårt att fatta varför vissa tycker så Drömmer

Min väninna? Vad svamlar du om?

Japp, om det finns risk att jag KAN bli överkörd på vägen hem för att någon åker runt i området i 150 istället för 50 så hoppas jag att det finns någon som är snäll nog att förvarna mig om det så jag kan hålla lite extra utkik istället för att alla håller käften för att de själva gillar att köra runt i 150 i bostadsområden 
    Men vad är det för idiotiskt antagande att alla som argumenterar mot dig själva skulle vara otrogna? 
    De flesta i parrelationer är ändå trogna sina partners. 
    Och man kan faktiskt tycka att ditt tankesätt är egoistiskt och tanklöst utan att själv vara otrogen. 

Jag skulle rent ut bli förbannad om någon främmande människa kontaktade mig om att min partner eventuellt kanske skulle ha en affär. 
    Det har ju du inte ett jäkla dugg med att göra. 

Om nu TS så gärna vill agera, fråga i så fall kollegan direkt. Och berätta för henne att du är orolig för hennes familjesituation. 
    Jag tror dock att stämningen på kontoret kan bli något spänd, oavsett om det var sant eller inte. 

För övrigt så lär man barn tidigt att inte gå med obefogat skvaller, så varför skall vi börja som vuxna? 

Och en sista fråga. 
    Vad räknar DU med att få ut genom att skvallra? 
    Tror du att du kommer bli dagens hjälte? 
    Eller vill du bara så split för din egen vinning. 
    Oavsett om kollegan är otrogen eller inte så kommer ingen vettig människa att tacka den som kommer med sådant skvaller. 

Väx upp!
  • Tremere
    Anonym (vilja) skrev 2024-01-25 12:48:46 följande:
    Tja, med tanke på att vissa av personerna som skriver här själva skrivit att de bedrar sin partner i andra trådar så är det ju kanske inte så svårt att dra den slutsatsen. Det är kanske du som behöver växa upp och skaffa dig bättre koll?

Ditt resonemang är ju ungefär lika korkat som att säga att om Kalle som misstänker att Lisa förskingrar pengar av företaget så ska han be Lisa ta de med sin chef... för det fattar väl vem som helst att de kommer ju Lisa såklart genast göra bara för att Kalle säger så och det såklart en skitbra strategi för att få stopp på bedrägerier Tomte

Sen är det ju nästan komiskt hur man nästan verkar slå knut på sig själv för att utgå ifrån och beskriva TS kompis relation med kollegan som heeeeeelt oskyldigt, men samtidigt ofattbart hemskt att personens partner skulle få reda på något så oskyldigt...jag menar om det nu är så oskyldigt som man med all säkerhet tror sig veta att det är så finns väl inget att vara rädd för att hennes partner skulle få reda på? Varför skulle personens partner bli såra över något så oskyldigt?

Argumenten är ju så tunna att det är skrattretande.Drömmer
    Att göra jämförelsen med att förskingra pengar är ju bara korkad. Det är ett lagbrott. 
    Men, vi har inte anmälningsplikt i Sverige, så inte ens det behöver man inte bry sig om. 

Du svarade aldrig på min fråga heller. 
    Har du kanske inga svar? 

Vad för den som skvallrar ut av det?
    Och vad gör det DIG om de har en affär? 
    Du blir ju inte drabbad.
Svar på tråden Är min vännina otrogen?