• Anonym (Linda)

Är min vännina otrogen?

Hon sitter tillsammans med sin chef på arbetsplatsen. De har ofta lunch tillsammans. De beter sig som bror och syster men jag vet inte. Det kanske är normalt för en liten grupp att umgås så ofta. De umgås väldigt mycket på sociala grejer på företaget. De försvinner ibland tillsammans i något ärende. De har inte kontakt på sociala medier. Då och då har hon rufsigt hår och ser väldigt glad ut.  Jag ser inga tecken på att de är romantiska eller kära. Hon gillar att klä upp sig och ha fina frisyrer ibland. Hennes fd chef gav henne en stor befordran innan han slutade och det fanns rykten om att han hade haft ett förhållande med någon på företaget men jag tog inte reda på vem.

Har jag för livlig fantasi?

• Svar på tråden Är min vännina otrogen?
  • Anonym (Kvinna och väninna)
    Anonym (Linda) skrev 2024-01-21 13:10:28 följande:
    Är min vännina otrogen?

Hon sitter tillsammans med sin chef på arbetsplatsen. De har ofta lunch tillsammans. De beter sig som bror och syster men jag vet inte. Det kanske är normalt för en liten grupp att umgås så ofta. De umgås väldigt mycket på sociala grejer på företaget. De försvinner ibland tillsammans i något ärende. De har inte kontakt på sociala medier. Då och då har hon rufsigt hår och ser väldigt glad ut.  Jag ser inga tecken på att de är romantiska eller kära. Hon gillar att klä upp sig och ha fina frisyrer ibland. Hennes fd chef gav henne en stor befordran innan han slutade och det fanns rykten om att han hade haft ett förhållande med någon på företaget men jag tog inte reda på vem.

Har jag för livlig fantasi?

Jag är kvinna och har en väninna och en chef jag brukar umgås mycket med. Jag har inget förhållande med honom mer än just som arbetskollegor chef/anställd. Däremot min förra chef och jag, herregud vad vi höll på. Attraktionen var fantastisk och vi tog varje tillfälle att sätta på varandra skamlöst. Det höll på i nästan tre år och vi utvecklade (tyvärr) djupa känslor för varandra. Till slut var vi tvungna att ta ett beslut och vi stannade hos våra respektive. För min del ångrar jag det innerst inne men det var rätt "utåt sett". 

Med det sagt är det inte säkert att din väninna och hennes chef har ett förhållande men det kan mycket väl vara så. Oavsett är det egentligen inte något som du ska bry dig om. 
  • Tremere

Men sluta att bry dig om andras privatliv. 
    Eller är du kanske svartsjuk? 

• Anonym (vilja)

Ser att det är många som tycker du inte ska bry dig.

Personligen tycker jag du ska meddela hennes man så han får en chans att sätta stopp för cirkusen och göra egna val. I annat fall kan hon fortsätta blåsa honom (om det är så dvs) hur länge hon vill.

Om du inte vill hamna i klistret själv så kan du meddela honom anonymt, huvudsaken är att han får reda på att nåt är/kan vara på gång och får en sportslig chans att göra något åt det. 

• Anonym (XXX)
    Anonym (vilja) skrev 2024-01-23 11:14:12 följande:

Personligen tycker jag du ska meddela hennes man så han får en chans att sätta stopp för cirkusen och göra egna val. I annat fall kan hon fortsätta blåsa honom (om det är så dvs) hur länge hon vill.

Om du inte vill hamna i klistret själv så kan du meddela honom anonymt, huvudsaken är att han får reda på att nåt är/kan vara på gång och får en sportslig chans att göra något åt det. 

Försök inte. Människor som går med skvaller på det sättet - och till en vilt främmande människa dessutom! - gör det aldrig av välmening. De är avundsjuka människor som vill slå split i andra familjer, för att de är så bittra själva.

Bara det att hålla på och ta reda på chefens frus namn och hennes telefonnummer, är stalkeraktigt. 

Dessutom skulle hon ju förstöra för sin väninna. Den kvinnliga parten i den här historian (om det ens är en historia) är ju TS' väninna. Dig vill man inte ha som vän!
  • Anonym (vilja)
    Anonym (XXX) skrev 2024-01-23 11:24:49 följande:
    Försök inte. Människor som går med skvaller på det sättet - och till en vilt främmande människa dessutom! - gör det aldrig av välmening. De är avundsjuka människor som vill slå split i andra familjer, för att de är så bittra själva.

Bara det att hålla på och ta reda på chefens frus namn och hennes telefonnummer, är stalkeraktigt. 

Dessutom skulle hon ju förstöra för sin väninna. Den kvinnliga parten i den här historian (om det ens är en historia) är ju TS' väninna. Dig vill man inte ha som vän!
    Försök inte? 

Det är väl klart att det är välmening när man ger en människa som blir blåst av någon de tror står dem nära en sporstlig chans att kunna påverka sin situation och själv avgöra vilken slags partner eller relation de vill leva i.

Bara för att du själv gillar att springa runt och bedra din partner på löpande band och vill såklart inte att hon får reda på det så betyder ju inte det att andra måste vara ok med att din partner bli blåst på det sättet. 

Det du propagerar för här är ren jäkla egoism så du och dina gelikar ska få fritt spelrum att göra som ni vill men lindar såklart in det i en massa BS om avundsjuka och så split i andra familjer. De enda som slår split i sina familjer är faktisk de som själva valt att bedra sin familj för sitt eget nöjes skull och det är inte mer än rätt att deras familjer får reda på vilka slags personer de har att göra med egentligen.

Mitt tips till dig är skaffa dig en ryggrad och stå för vad du gör inför din partner så slipper andra odla den åt dig.
  • Anonym (XXX)
    Anonym (vilja) skrev 2024-01-23 12:03:02 följande:
    Försök inte? 

Det är väl klart att det är välmening när man ger en människa som blir blåst av någon de tror står dem nära en sporstlig chans att kunna påverka sin situation och själv avgöra vilken slags partner eller relation de vill leva i.

Bara för att du själv gillar att springa runt och bedra din partner på löpande band och vill såklart inte att hon får reda på det så betyder ju inte det att andra måste vara ok med att din partner bli blåst på det sättet. 

Det du propagerar för här är ren jäkla egoism så du och dina gelikar ska få fritt spelrum att göra som ni vill men lindar såklart in det i en massa BS om avundsjuka och så split i andra familjer. De enda som slår split i sina familjer är faktisk de som själva valt att bedra sin familj för sitt eget nöjes skull och det är inte mer än rätt att deras familjer får reda på vilka slags personer de har att göra med egentligen.

Mitt tips till dig är skaffa dig en ryggrad och stå för vad du gör inför din partner så slipper andra odla den åt dig.
    Fast du missar åter att kvinnan är TS VÄNINNA medan frun är en vilt främmande person som T aldrig träffat. Klart att man inte ställer till det för sin VÄNINNA, för en vilt främmande människas skull! Dessutom vet man aldrig vad som pågår i ett äktenskap. Frun kanske egentligen anar men "inte vill" få det bekräftat. För då måste hon agera på det, och då förstör hon det lugna, fina, trygga, välbärgade liv hon har med mannen. Och finns det barn så tar de skada, och i så fall ligger det också på den som sprang med skvallret.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (vilja) skrev 2024-01-23 11:14:12 följande:

Varna honom för vad...? Att hon har en god kontakt med chefen och att de ibland äter lunch tillsammans? Skicka med recept på kokt kanin också vet ja....
  • Anonym (vilja)
    Anonym (Ja) skrev 2024-01-23 12:10:44 följande:
    Varna honom för vad...? Att hon har en god kontakt med chefen och att de ibland äter lunch tillsammans? Skicka med recept på kokt kanin också vet ja....
    Varna honom för att något KAN vara fel, kan vara sant eller falsk, resten är upp till honom. Men då har han iaf fått chansen att förhålla sig till det.

Lustigt att du utgår ifrån att kontakten med chefen är helt oskyldig trotts att du inte vet om det är så eller ej. Låt mig gissa, du har egna små hemligheter du inte gärna vill kommer fram va?
  • OlleSQ
    Anonym (vilja) skrev 2024-01-23 12:22:02 följande:
    Varna honom för att något KAN vara fel, kan vara sant eller falsk, resten är upp till honom. Men då har han iaf fått chansen att förhålla sig till det.

Lustigt att du utgår ifrån att kontakten med chefen är helt oskyldig trotts att du inte vet om det är så eller ej. Låt mig gissa, du har egna små hemligheter du inte gärna vill kommer fram va?

Du vill alltså att hennes man skall endera spionera eller ställa henne till svars, det kommer visa brist på tillit och är det nått som förstör förhållanden så är det just det.

Dina förslag är utmärkta om man vill att ett förhållande skall ta slut alternativt i bästa fall få ts att få en vännina mindre och bli känd som att försöka sabba förhållanden...

• Anonym (vilja)
    OlleSQ skrev 2024-01-23 14:01:18 följande:

Du vill alltså att hennes man skall endera spionera eller ställa henne till svars, det kommer visa brist på tillit och är det nått som förstör förhållanden så är det just det.

Dina förslag är utmärkta om man vill att ett förhållande skall ta slut alternativt i bästa fall få ts att få en vännina mindre och bli känd som att försöka sabba förhållanden...

Jag skrev att han ska få reda på att något KAN vara på gång och resten är upp till honom. Dvs hur han väljer att hantera det får han avgöra själv men då har han iaf en chans att förhålla sig till det och göra något, exakt vad han gör är upp till honom själv.

Alla står ALLTID till svars för allt de gör i sin relation OlleSQ, att den sen finns människor som föredrar att slippa stå till svars för vad de gör genom att smyga runt bakom ryggen på andra är ju en helt annan sak.

Dina argument och försök att få ärlighet och transparens i en relation att framstå som omöjligt och helt galet är väldigt typiska för falska människor som föredrar att vistas i skuggorna och utmärkt om man gillar att ha det så. Men alla är ju inte lika falska och cyniska, vissa föredrar faktiskt alla korten på bordet och har inga som helst problem med att deras partner kan ha funderingar kring deras relation till kollegor eller andra.

Du förstår OlleSQ, förtroende är något man bygger, inte något man får gratis och då är det faktiskt helt ok att ha funderingar eller frågor kring sin relation, det är så man bygger upp förtroende OlleSQ, ärlig kommunikation och transparens.
Svar på tråden Är min vännina otrogen?