Anonym (Serputer) skrev 2024-01-10 22:55:22 följande:
Som jag förstått handlar det om modern. Även om de första två pojkfostren dött/missfall/ abort. Även om barnet växer upp som ensambarn. Homosexualitet ökar ju fler söner som föds.
Ja, andra faktorer spelar roll för en persons läggning. Men det betyder också att homosexualitet är en naturlig del av människan och mänsklighet. Vissa föds med det.
Jo jag har skummat igenom intressanta studien men behöver nog nagelfara den på nytt med pigga ögon. Med eller utan biologisk evidens (ett mått av social betingning inblandat) klassar jag personligen aldrig homosexualitet som en onaturlig läggning.
Ja, enligt studien ökar homosexualitet om modern burit pojkfoster som dött av missfall eller av abort. En slags genetisk skyddsmekanism av Moder Natur och mot vad. Undrar om ett nytt och motsvarande protein är involverad på samma sätt i utfallen av kvinnlig homosexualitet?
Anonym (Serputer) skrev 2024-01-10 22:58:36 följande:
Two studies have estimated between 15% and 29% of gay men owe their sexual orientation to this effect, but noted that the number may be higher since prior
miscarriagesand
terminations may have exposed their mothers to Y-linked antigens.
Källa på det, när procentandelen verkar hög på 15-29%. I så fall bör fler spontana missfall skett och vartannat är statistiskt sätt ett flickfoster.