Kan en Homo plötsligt bli Hetro?
Det finns olika varianter på läggning. Jag tar inte min egen läggning för givet, även om jag finner det osannolikt att jag skulle göra ett lappkast. Tror inte det är mänskligheten till gagn att betrakta saker som exakta grupper. Människor är mänskliga och läggning varierar.
Något som är intressant är att män i större grad är homosexuella om de är den tredje sonen (eller mer) Kan förklaras evolutionärt också tydligen
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Fraternal_birth_order_and_male_sexual_orientation
Gäller samma evolutionära förklaringsmodell i homosexualitet hos män - när fadern får tre manliga avkommor? Föds tredje sonen med en ökad sannolikhet (5%) att utveckla en homosexuell läggning i jämförelse med första sonens (2%)? Om fadern reproducerat tre söner med två eller t o m med tre olika kvinnor. I så fall inverkar rent logiskt ingen ökad risk/chans till en ökning i frekvensen av homosexualitet hos sönerna. När proteinmarkören som forskats fram berör kvinnlig reproduktion men inte manlig reproduktion?
I studien inverkar NLGN4Y-1-proteinet på moderns födsel av söner korrelerat till homosexualitet i en stigande skala baserat på antalet manliga födslar.
Sannolikheten att sonen utvecklar en homosexuell läggning enligt följande i studien:
2% för första sonen
3% för andra sonen
5% för tredje sonen och så vidare.
Anser personligen om jag tagit in statistiken korrekt sannolikheten att födas med en homosexuell inriktning är relativt begränsad om du av din mor föds som kille nummer tre. Risken/chansen är 5%. Kulturella, sociala och psykologiska förklaringar utöver biologiska bör med andra ord kunna inverka på sexuell inriktning. Alternativt befinner sig genetisk-biologisk forskning i sin linda här. Nya rön är säkert att förvänta sig i framtiden när gentekniken utvecklas i en rasande fart.