• Nandez

Farmen 2024

I kväll är det dags Farmen, här pratar vi stort och smått med vänlig och respektfull anda😀

OBS
    Inga spoilers

• Svar på tråden Farmen 2024
  • Jhannis
    Nandez skrev 2024-02-11 20:06:01 följande:
    Japp

Vilket gnäll av Magnus, han kan ju röja i köket
    Varför skulle Magnus röja efter att andra skitar ner köket...Bara en undran. Vuxna människor borde veta att man plockar efter sig. Tror att alla som inte lämnat disk efter sig eller saker som katterna kan pissa ner klagar.
  • Jhannis
    molly50 skrev 2024-02-11 20:21:01 följande:

Det blev inte godkända.
    Men känns lite lagomt åt Jennifer.

Ja jag tyckte det var bra att dem inte klarade uppgifterna...Jennifer hade inte ens förklarat hur grillen skulle göras.....Det är skillnad på att grillen ska vara murad även utanpå dom innanför.....Nu var den inte murad alls.
  • Jhannis
    Nandez skrev 2024-02-11 20:38:06 följande:

Magnus är lite sur på Maxine för att han inte fick en amulett

Maxine ljög Magnus rätt upp i ansiktet när dem var på Torpet.....Maxine är en fulspelare och tänker bara på sig själv.....Men vad glad jag blev när både hon och Jennifer förlorade sina amuletter....Så fult gjort av Storbonden att gå utanför gränserna för att skaffa mat.....Jennifer är ingen jag skulle lita på.
  • Jhannis

Typiskt när nu alla i Pakten har fått vara Storbonde att nu när Anna som inte var med i pakten får inte välja Storbonde....Har produktionen här också ett finger med i spelet att alla inte är värda att vara Storbonde????? Ok Anna får dela ut 3 amuletter, men 3 amuletter när hon har fler vänner kvar......Så djävla orättvist och fult gjort av produktionen.

• molly50
    Jhannis skrev 2024-02-11 22:28:54 följande:
    Ja jag tyckte det var bra att dem inte klarade uppgifterna...Jennifer hade inte ens förklarat hur grillen skulle göras.....Det är skillnad på att grillen ska vara murad även utanpå dom innanför.....Nu var den inte murad alls.
    Precis. Och de la heller inget skydd över den för regnet.
  • molly50
    Jhannis skrev 2024-02-11 22:33:23 följande:
    Maxine ljög Magnus rätt upp i ansiktet när dem var på Torpet.....Maxine är en fulspelare och tänker bara på sig själv.....Men vad glad jag blev när både hon och Jennifer förlorade sina amuletter....Så fult gjort av Storbonden att gå utanför gränserna för att skaffa mat.....Jennifer är ingen jag skulle lita på.
    Jag tycker att de fick ett alldeles för lindrigt straff.
    I Robinson så var det ju ett gäng som åkte ut för samma typ av regelbrott för några år sedan.
    Detsamma borde Jennifer och Maxine ha gjort.
    Men de vill väl ha kvar personer som gör sk "bra" tv.
    Kanske förklarar det också att Jennifer plötsligt blev på bättre humör.
  • Jhannis
    molly50 skrev 2024-02-11 22:58:55 följande:
    Jag tycker att de fick ett alldeles för lindrigt straff.
    I Robinson så var det ju ett gäng som åkte ut för samma typ av regelbrott för några år sedan.
    Detsamma borde Jennifer och Maxine ha gjort.
    Men de vill väl ha kvar personer som gör sk "bra" tv.
    Kanske förklarar det också att Jennifer plötsligt blev på bättre humör.
    Ja jag kommer i håg när Blondie och en kille snodde mat från matkällaren och gömde i skogen som dem senare på natten åt upp, dem fick lämna direkt båda två. Hade Gutta varit kvar som mentor så hade inte detta fått ske. Ut med Jennifer och Maxine.
  • molly50
    Jhannis skrev 2024-02-12 00:33:46 följande:
    Ja jag kommer i håg när Blondie och en kille snodde mat från matkällaren och gömde i skogen som dem senare på natten åt upp, dem fick lämna direkt båda två. Hade Gutta varit kvar som mentor så hade inte detta fått ske. Ut med Jennifer och Maxine.
    Ja,exakt. Det med. Men reglerna verkar ha ändrats.
    Och det verkar vara skillnad på Farmen och Robinson.
    Tv4 vill väl,som sagt,ha "bra" tv.
    Därför låter de sådana människor få vara kvar.
    Hade det varit någon av de andra hade de kanske åkt ut. Vem vet.
  • Nandez
    Jhannis skrev 2024-02-11 22:25:47 följande:
    Varför skulle Magnus röja efter att andra skitar ner köket...Bara en undran. Vuxna människor borde veta att man plockar efter sig. Tror att alla som inte lämnat disk efter sig eller saker som katterna kan pissa ner klagar.
    Han kan prata med dom det berör, inte sitta och gnälla i en synk. 
  • Nandez
    Jhannis skrev 2024-02-11 22:28:54 följande:
    Det borde alla förstå utan att få förklarat för sig hur en grill ska göras, dom är väl inte helt obegåvade