Varför ska jag göra separationen lätt för henne?
Jag och min exflickvän har varit i relation i 6.5 år. Senaste året har vi dock, ömsesidigt, glidit ifrån varandra rent romantiskt och sexuellt. Vi har inga barn, men vi har hund och hus och en grund som andra skulle drömma om. Känslorna finns inte kvar, vi har prioriterat annat som gjort oss blinda.
För några veckor släppte hon bomben att hon ville separera. Hon känner sig färdig. Hon vill heller inte ge mig eller vår relation en andra chans. Utan hon vill göra allt för att bli av med mig. Hon vill inte ha mig i sitt liv helt enkelt.
Hon säger att hon bara vill gå igenom detta så smidigt, enkelt och utan diskussioner eller känslor.
Det är vad hon vill. Jag ville ge detta en andra chans. Men hon vill inte ha mig i sitt liv och det är ok. Hon vill därmed indirekt förstöra väldigt mycket av mitt liv, allt från det ekonomiska, känslomässiga, förtroendet, historian med mera.
Och det är väl ok, sånt händer.
Men, varför ska jag göra det här lätt för henne? Varför ska man göra det lätt för någon som inte vill veta av en i sitt liv?