-
Förstår dig, är i samma sits. Vi gick till v12 i vår första graviditet. Man är glad men det är skräckblandat och dagarna går långsamt. Men man får försöka utgå från att det kommer att gå bra 🙏🥰Bebbe0623 skrev 2024-02-16 19:12:01 följande:Tack!! 🥹 BIM-3 hade ett MA i november i v.10 så är otroligt glad nu men vågar inte ta ut något i förväg tills jag gått över v.12 denna gång.
-
Jag har haft diverse symtom under senaste året, förutom denna månaden när det blev två streck på stickan 😍🙏 kände verkligen inget jag ens kunde inbilla mig 😅 håller tummarna för plus 🤞Anonym (Syskonsförsök) skrev 2024-02-18 09:20:03 följande:Jag känner ingenting heller faktiskt, man är lixom inte ens skengravid. Förra månaden hade jag molvärk, extremt ömma bröst, sjukt trött ( somnade i soffan 2 gånger).. Haha trodde verkligen jag var gravid då men nope.. Denna gång känns det inget alls men vill minnas att det inte kändes något när jag var gravid med sonen, då kom mensvärken någon vecka efter mitt plus. Jag ska testa tisdag så får vi se, håller tummarna för oss haha
-
Mariiiak94 skrev 2024-02-18 10:53:02 följande:
Har inte varit inne här på några dagar men va glad jag blir av att läsa att så många plussat denna månaden än så länge!
Jag har börjat landa i att något kanske växer där inne, molnande värk i både mage & rygg, aldrig något jag brukar ha annars. likaså är jag väldigt mycket mer känslig, blir väldigt lätt irriterad & ledsen för de minsta lilla 😅
Testerna blir starkare & starkare! När brukar man berätta för familj? Jag har inskrivningssamtal hos barnmorskan den 29/2, borde man vänta tills efter de?
Enligt appar så har jag bf 23 oktober och är i Vecka 5 (4+4)
Grattis 🥰 ser fint ut!
Man berättar när man själv känner sig bekväm med det oavsett utgång. Vi kommer berätta för min sambos familj tidigare än för min. Vi bor långt ifrån min familj och skulle det gå illa vill jag kunna åka och hälsa på den utan att det följer med mig dit. Men vi kommer vänta med alla tills vi har sett att det faktiskt finns ett liv där inne 🙏❤️ Men har berättat för min bästa kompis som stöttat mig väldigt mycket efter missfallet och i försöken till pluset ❤️
-
Grattis 🥳 Jag hade samma, inga symtom som gjorde att jag trodde att det var månaden det skulle dyka upp två streck 😍Juvellampa skrev 2024-02-20 07:51:46 följande:
Har alltså inte haft några symtom över huvud taget att tala om! Imorse dock lätt illamående men kan ha berott på att jag är jätteförkyld
Grattis 🥳Anonym (Bebis2024) skrev 2024-02-20 06:33:18 följande:Nu var det min tur att plussa. Så lycklig!
-
Jag använde babyplan, men eftersom jag sett att många fått spök på dem vågade jag inte tro det förrän jag bekräftat med ett First Respons 😍 sen hade jag easy at home och tento hemma också. Så tog alla när jag väl fått streck. Men alla visade streck på 10 dpo. 😊 Trodde inte jag skulle få plus så tidigt men kanske var ägglossningen någon dag tidigare än vad jag tror? 😊Lusse88 skrev 2024-02-21 13:07:42 följande:
Ni som plussat:
Hur tidigt efter äl plussade ni?
Och med vilket/vilka test?
-
Ser ut som ett streck! Grattis 🥳 vill du va bombsäker ta en sorts test till 😊magplask skrev 2024-02-22 07:15:13 följande:
Oh herregud, visst är det ett streck? Har bim 27 feb och har använt en cb testa tidigt.
Fick missfall i oktober så jag hoppas så mycket!
har tempat också för första gången men började några dagar efter mensen hade slutat och har missat en dag :)
-
Grattis! De blir säkert starkare inom några dagar 🥰 kanske var ägglossning eller implantation lite senare 😊ems1991 skrev 2024-02-25 16:50:58 följande:Igår på Bim+2 syntes inget streck och jag tänker om det jag kände i fredags em när det stack till ordentligt/högg till på höger sida i magen om det var då ägget fäste så kanske det stämmer att det blir ett svagt streck idag två dagar senare. Jag tog inga Äl test denna gången men i fredags var det 10 dagar sedan jag hade ägglossningsflytningar och mensvärk så kan tänka mig det var ägglossning då. Jag brukar ha ca 10 dagars lutealfas. Fast jag är ingen expert utan det var bara en tanke. Ska fortsätta testa mer i veckan.
-
Känner ni mycket stress över test kan jag tipsa om att ta blodprov, det kostar några hundra men då slipper man noja över styrka på testen. Jag har tagit både test och blodprov och kan säga att det inte alls går att läsa ut ur testen vilken ökning som har skett. Tog blod på 13&15 dpo och trots att det gick från 213 till 644 syntes ingen dubbel styrka på testen. Blev själv nojig och tog om testet 27 dpo. Då såg mina test när jag hade 644 och 28500 likadana ut, tom att det var aningen svagare det testet när jag hade mycket högre hcg.
Förstår att det är lätt att hamna i fällan att jämföra linjer men styrkan på strecken reflekterar inte alltid den faktiska nivån av hcg 🥰
-
Juvellampa skrev 2024-02-28 20:19:19 följande:
Ovissheten:
Jag tror verkligen att dina test ökar i takt med som det ska! Plus att testet visar 1-2 veckor, det gjorde nog samma för mig vid samma tidpunkt förra veckan. Jag är i vecka 6, typ 5+1 eller 5+2. Det kommer säkert slå om till 2-3 veckor snart också.
men alltså jag förstår dig, jag vågar fortfarande inte tro att jag är gravid!
Cececilia:
wow, tack så himla mycket att du delade det här!! det visar ju verkligen att strecken inte är tillförlitliga i ökning. blev hoppfull nu. Jag bokade ett sånt blodprov nu, men ska försöka komma i väg på måndag nästa vecka. fick du jämföra resultaten själv sedan? hur visste du vilka hcg-resultat som stämde överens med dpo osv?
Jag tänkte att det kanske kan hjälpa er att slappna av lite. Man får jämföra den själv, man får läsa på lite. Drömmen hade vart en läkare som följde upp det.
När man kommit så långt som du har räcker det med ett blodprov för att se att det ligger inom intervallet för vad som är rimligt. Ska man kolla att det dubblar sig ska man göra det ganska så snart efter första positiva testet. För efter omkring 1200 hcg så kommer det ta längre tid för hcg att dubbla sig, så svårt att läsa ut något vettigt genom att ta flera prov. Uppdatera gärna, tror säkert det kommer vissa som det ska 🥰
Ovissheten skrev 2024-02-28 20:35:23 följande:Juvellampa: ja jag hoppas verkligen det!! Man blir så ?skadad? av att få flera missfall tidigare. :( tog ett till test ikväll, manisk som man är, och det var mycket starkare änder idag på morgonen så hoppas ändå lite nu. Vart bokade du blidprov?
Cececilia: Stort tack för ditt tips och din bild på testen <3 ska kolla om man kan boka in blodprov här nånstans i min region.
Det kan lugna lite mer att få det svart på vitt att nivån är där den ska 🥰 Är själv livrädd för att förlora vår graviditet, förra gången gick vi till v 12 utan att ana att något var fel. Denna gången ska vi göra ultraljud i v8 och ber att det ska finnas liv 🙏❤️
-
Skönt att du känner dig nöjd med testen nu, det är så svårt att sluta ta test 🙈Juvellampa skrev 2024-02-29 09:20:54 följande:
Ovissheten:
Det har ju blivit mycket starkare!! Så skönt för dig att se! blev glad för din skull. Jag tog ett test idag, ÄL+20 och äntligen var teststrecket lika rött som kontrollstrecket. inte vågat testa sen i måndags. även cb slog om från 2-3 veckor till 3+. så nu känner jag mig lugnare.
jag bokade test genom werlabs, och sen bokar man tid på de mottagningar som är kopplade till dom. hade dock svårt att hitta tid, bor ändå i malmö så är ju en stor stad. kostade ändå 400 spänn så ska hitta tid nästa vecka. och så vill jag ju veta hcg :D
Cececilia:
vad skönt med ultraljud v. 8! det kommer gå bra den här gången <3 förstår du vill till vecka 8 nu! hur långt är du nu?
jag uppdaterar efter jag hittat någon mottagning där jag kan ta mitt prov. då kanske jag bara tar ett prov och sedan googla runt efter vad rimlig hcg är i v. 7 (när jag kommer ta testet).
Ja det ska bli skönt att se om det ser bra ut så långt. Är bara 6+1 än, så fortfarande supertidig. Vill bara att de närmsta två månaderna ska swisha förbi 🙏
Det finns en bra sida betabase.info där man kan se inom vilka intervall andra har haft vid olika dpo. 😊 -
Ja är i bf oktober 😊 Ja den sidan är bra, det är ju mer relevant vilken dag efter ÄL än vilken vecka man är i, det kan ju slå ganska mycket beroende på när i cykeln man fick ägglossning 🥰Juvellampa skrev 2024-03-02 14:16:08 följande:
Cececilia:
Tack för tips på sidan! Den ska jag gå in på efter mott blodprov. Är du med i ngn bf-grupp? Har inte gått med i bf oktober än, men kommer nog snart in där :)
-
Grattis! Det är verkligen när man släpper på det lite som det blir! Det är fruktansvärt oroligt att vara gravid igen efter missfall, men man får försöka glädjas över en andra chans 🙏 Är som dig och letar alla bevis för att få reda på om det kommer gå vägen eller inte, håller andan varje gång jag drar ner trosorna. Men det är inget att förlora på att vara glad och förväntansfull 🥰 Hoppas de närmsta månaderna flyger förbi 🙏❤️Gloover skrev 2024-03-02 16:22:30 följande:
Hej!
Jag valde att inte hoppa in alls i februaritråden och ta em liten paus. Det började bli väldigt stressande. Istället tog vi det lugnt, åkte på en mini weekend och jag drack mitt första glas vin på typ ett år (det skulle ju ändå inte bli något den här månaden...).
Men, nu sitter jag här. BIM var den 28/2, plussade 1/3, det känns helt otroligt. Samtidigt är det så mycket oro inför att få ett till missfall. Letar efter blod varenda gång jag går på toa och ber verkligen för att den här graviditeten ska klara sig!
Grattis till alla er andra som också plussat! Och för er andra, snart är det er tur!