• Cececilia

BIM februari 2024

Anonym (Bebis2024) skrev 2024-02-08 19:58:54 följande:

Nu behöver jag hjälp. 
    Jag fick min senaste mens 21/1. I fredags förra veckan testade jag positivt med clearblue advanced. Inte blinkande utan fast smiley. 

Idag kände jag mig som när jag annars har ÄL och testade med RFSU-sticka. Testlinjen är lika stark som kontrollinjen. Alltså har jag ÄL nu? Vilken ska jag lita på? 

Någon som har erfarenhet?

Supersvårt att veta, men kanske lyckades inte kroppen losa ett ägg förra gången och gör ett nytt försök. Hur som är det inget att förlora på att ligga igen 🤞😊
  • Cececilia
    Mariiiak94 skrev 2024-02-09 06:53:10 följande:

Cececilia:

Vissa får ju inga symtom alls, så behöver ju inte vara negativt för det ♥️ 

Varje gång har jag haft ömma bröst och känt mig trött samt huvudvärk. 

Denna gången har jag sluppit en del huvudvärk men har fortfarande ömma bröst och fler tydliga blodådror, illamående som kommer från ingenstans och sen försvinner o kommer tillbaka. Kissar oftare än vanligt och helt plötsligt dricker jag mycket mer vatten, vilket jag aldrig varit duktig på. Sedan igår har jag haft lite känningar i livmoder men vågar inte hoppas för mycket! Så svårt o veta om de är pms symtom eller om de är kroppen som luras bara för att man verkligen vill detta.. :(

Ja men visst fortsätter man kämpa!♥️ Men de tär på psyket för min del, blir som en käftsmäll varje gång mensen kommer .. Jag kämpar för fullt med att vänta med o testa till måndag men de har redan börjat klia i fingrarna varje morgon man går på toaletten 😅

Vi fick vårt plus imorse 🥹 har inte riktigt förstått det än! Hoppas så att det stannar och blir vår bebis 🙏 Vi som trodde vi skulle lämna in ansökan om ivf på måndag! 

Har inte känt något alls denna gången, kanske lite dragningar idag. 

Håller tummarna för att ert plus kommer snart också! 🤞

• Cececilia

Tack allihop 🥹 nu hoppas vi bara att det lilla fröet stannar hela vägen 🙏❤️

• Cececilia
    fancyr skrev 2024-02-09 21:44:31 följande:

Nej men alltså jag har gjort något så dumt mot mig själv nu känner jag. Är på äl +7. hemma har jag 20+ testa tidigt test. Idag tog jag ett mest för skojs skull (varför man nu skulle göra det) .. jag kissade direkt på stickan och jag tror pga det så gick det inte lika snabbt att få upp urinen kanske.. 
    jag la bort den för att jag skulle komma tillbaka men glömde bort. Såg den nu kanske 30-40 min senare och ser då detta?. Dels tänker jag nej det kan inte vara äkta. samtidigt tänker jag är det ens möjligt ?! 😳 
    vet att man inte ska läsa av senare men hur vet jag När det kom. Ååhh så dumt av mig. 

Haha lycka till med att sova inatt 😂 Visar det på test framåt är det ju ett plus 🤞 håller tummarna att det visar imorgon bitti!
  • Cececilia
    fancyr skrev 2024-02-09 22:03:00 följande:
    Nej men alltså det kommer ju vara omöjligt haha!! 🤡 Jag kastas mellan att vara rationell och tänka att det är Något fel på testet vs MEN TÄNK OOOMM!!! 😩 jag gjorde testet och tänkte äh men jsg vet att det kommer vara negativt men roligt ändå.. vem tänker så?? 😂🤣
    bara att hålla tummarna! kissa i en kopp så att du kan dubbelkolla 🙃 Mitt test imorse var bara för att jag inte skulle känna något under dagen och hoppas på symtom, som skulle få upp mina förhoppningar i onödan, och att jag fick en överraskning 🥹 men tog tre test innan det började gå in 🙈
  • Cececilia
    fancyr skrev 2024-02-09 22:34:05 följande:
    Vilken fin överraskning ☺️ 
    jag ska tänka att mitt var negativt. jag har dock kollat på det test jag gjorde igår (jag vet, vem testar ens på äl 6) och jag gjorde det av samma anledning som idag haha. Det testet var iaf helbankt och är fortfarande helblankt. Jag har aldrig fått ett falskt positivt Innan eller ett test som varit negativt och som sen blivit positivt med tiden. 
    Håller tummarna för imorgon! 🤞 Drick inte för mycket innan du går och lägger dig 😊
  • Cececilia
    Mariiiak94 skrev 2024-02-09 23:25:46 följande:

Cececilia: 

Jätte stort grattis!!! ♥️ Åh va glad jag blev för er skull!! 😀

Tack så mycket 🥰 hoppas bara det stannar hela vägen 🙏
    Hsim skrev 2024-02-10 06:06:24 följande:
    Jag satt precis och funderade undra om jag ska testa, bara lite, vad kan de skada mer än blankt för att det är för tidigt, men de kan ju också visa mini lite. Jag är på ÄL +7-8kanske😂 Men då kanske jag ska låta bli. 

NC tror ju min mens kommer om två dagar, då jag tidigare cykler har haft alldeles för kort lutealfas. Jag hoppas mensen inte kommer på måndag, skulle jag inte vara gravid känns det positivt om den skulle vänta några dagar ändå, så kanske jag börjar få bättre cykler. Kanske att jag kan tacka bidrottninggelen för det. För just nu är ju min BIM 9-10dagar +ÄL 😅
    håller tummarna 🤞 
    fancyr skrev 2024-02-10 05:54:33 följande:
    det var nog något fel på testet som jag misstänkte. Kanske kunde ana ett streck nu på morgonen men inte säker. Jag ska inte testa förrän efter äl 11 nu haha
    😆🔫
    Attans! Men det är ju fortfarande supertidigt! Det kan bli plus om några dagar 🤞
  • Cececilia
    Mariiiak94 skrev 2024-02-10 13:09:23 följande:

Jag måste fråga!! 

vilka graviditetstester använder ni er av när ni testar innan BIM? 

Använder ni ?testa tidigt? eller ?vanliga? tester?? 

Jag har BIM på onsdag men funderar på att testa mig på måndag då jag inte kan hålla mig.. Men så ser jag er som testat en del och blir då nyfiken på vilka tester ni använder!! :)

Jag testade med tidiga babyplan först, de är billiga och man kan testa många gånger. Men de kan ge spök ibland, så är skönt att ha något annat att bekräfta med också, typ easy at home eller tento 🙃 
    Jag har själv dock aldrig fått spök på några av dem. Cb tidiga vet jag många som fått smala blå streck eller grå streck när de inte varit gravida, så de rekommenderas jag inte då de också är dyrare 😊
  • Cececilia
    Mariiiak94 skrev 2024-02-10 14:26:50 följande:

Cececilia: 

Jag har hemma RFSU testa tidigt samt CB ultratidigt 3pack men då kan de vara bra att ta CB med en nypa salt om de blir ett svagt streck? 

Men då är de testa tidigt graviditetstest du använt dig av när du testat innan BIM? :)

Alla märken är skönt att bekräfta med en sort till 😊 
    Ja det är testa tidigt test jag använt innan bim 😊 håller tummarna att du får två streck 🤞
  • Cececilia
    Flowerpower33 skrev 2024-02-11 12:39:57 följande:

Tog ett test imorse, ÄL+10. Tyckte mig ana något väldigt svagt, tog ett till 3 timmar senare, anar något här med. Dock vet jag inte hur bra det syns vid uppladdning här. Alltså hur ska man kunna vänta. Plussade väldigt svagt med dottern ÄL+11, så hoppas det hinner bli liiite mer tydligt imorgon. 

Är det någon som anat något på morgonen och sen på kvällen fått tydligare? Funderar på om det är värt att hålla sig ikväll utan att dricka så mycket bara för att få testa då 😂 obsessed 

Ser det! Grattis 🥳 
Svar på tråden BIM februari 2024