• Cececilia

BIM februari 2024

@pippi kan inte citera. Tror att de som tar bim-5 är när man har 14 dgr lutealfas. 
    Men om det är svårt att låta bli finns ju billiga tidiga stickor typ babyplan eller easy at home. Så gör det inte så mycket om man testar någon dag för tidigt 😊

• Cececilia
    pippi12345 skrev 2024-01-26 21:46:00 följande:

okej. Så då är bim-5 egentligen äl+9 om man har en lutealfas på 14dgr. Så ganska ovärt att testa före äl+9 då :)

Tror det vanligaste är att ägget fäster dag 7-9, och sen ska ju hcg hinna bildas och ta sig till urinen. Men det kan ju fästa tidigare och då kan man ju få svaga plus 7-8 dpo också. Men ska man få ett streck man inte ska gissa på bör man nog vänta åtminstone till 9-10 dpo. Jag har bara fått ett plus i hela livet och då var vi 12 dpo och det var ganska svagt på vanliga rfsu, men ändå så att man kunde vara säker 😊
  • Cececilia

Har testat bisolvon utan lycka, jag tog dock bara tabletter och min sambo inga. Fick ingen större skillnad på sekret, upplever att grapefrukt gör större skillnad på det inför ÄL och är godare ☺️

• Cececilia
    Juliab skrev 2024-01-27 20:00:28 följande:

Inte gjort men vid tidsbokning av utredning så togs detta upp och kommer bokas in för mig med. 
    Har ni gjort  fertilitetsutredning eller har du ?bara? bokat in en spolning? 

Vi har också bokad, men haft ett mf så tror det är öppet . Mest för att utesluta. 
  • Cececilia
    Anga skrev 2024-01-30 10:49:15 följande:

Är det någon som är duktig på temp?
    Tempat denna cykel och ligger över baslinjen men igår och idag är jag precis över baslinjen och undrar om det kanske är kört då. Visst ska tempen stiga för varje dag för att man ska kunna gissa att det är graviditet? 28/1 hade jag 36,99 vilket kändes lovande men igår och idag har den legat på 36,55 båda dagarna. 
    Gud vad knäpp och manisk man blir i bebisskapande.. 

Det behöver inte alls vara kört, tempen kan svaja lite. Även om den ligger högt enda fram till bim behöver det inte betyda plus. men som sagt det kan svaja en del och ändå bli plus 😊🤞
  • Cececilia
    Nimet123 skrev 2024-01-30 11:14:46 följande:
    //

BIM -6 idag gjorde ett grav test för jag tyckte att jag hade graviditetessymtom men så var det inte. Symtomen som jag har är känsliga bröstvårtor sedan äl 1,5 vecka typ, ökad aptit och metalsmak i munnen
    Det är supersvårt att skilja gravsymtom och symtom som kommer av hormonomställningen efter ÄL. Men det finns gott om tid att bli ett plus för dig ju 😊🤞
  • Cececilia

@anonym (syskonförsök) kan inte citera. 

fertility friend är grattis och faktiskt mer användbar än natural cycles. Sen kan man välja vip på ff också, men absolut inget man behöver för att följa dina cykler och temperaturen. Jag har haft båda i ett år och kommer inte att ha kvar nc. Är inte säker på att jag kommer fortsätta tempa framåt men i ff kan man logga sina cykler med mycket annat :) Annats tycker jag premom är bra också. 

• Cececilia
    Anonym (Freddy) skrev 2024-01-30 20:10:14 följande:
    Jaha, jag som förlorade hoppet helt. Då kanske det inte är kört? Jag tycker man ser överallt alla som testar så tidigt och får plus 😂 vilka tester ska man ta tycker ni?
    Typ några billiga tidiga som babyplan, då kan man ta flera utan att bli ruinerad. Clearblues tidiga är fruktansvärda på att ge konstiga streck man inte vet hur man ska tyda, så dem skulle jag undvika eftersom de också är dyra. Lycka till 😊
  • Cececilia
    Anonym (Freddy) skrev 2024-01-30 21:13:30 följande:
    Jaha så babyplan är bättre än rfsu?
    Det vet jag inte 🤷?♀️ men typ köpa större paket på internet är billigare , typ babyplan och easy at home är mindre än 10kr / test 😊
  • Cececilia
    Anonym (Bebis2024) skrev 2024-02-04 14:25:59 följande:

Här kommer jag in! Ny i sammanhanget. Vi ska försöka skaffa första barnet och bestämde oss på juldagen. Slutade med minipiller direkt och fick mens den 21 januari. Nu är vi mitt i ÄL-testerna. I torsdags fick jag blinkande smiley på CBD och i fredags kväll smiley som inte blinkar. Dock visar aldrig RFSU:s tester positivt på ÄL-testerna. Någon som har erfarenhet av det?
    Nu har vi i alla fall försökt i torsdags, fredags och igår. HOPPAS!!!

Har haft samma bekymmer med cb och RFSU, cb visar snabbt vid minsta ökning och frsu svåra att få lika starka streck. Men sen provade jag easy at home för några månader sen och de är klockrena att använda och dessutom billiga 🙃 
    tror ni säkrat upp med mys bra 😊 lycka till 
Svar på tråden BIM februari 2024