• Hsim

BIM februari 2024

Ovissheten skrev 2024-02-10 19:38:21 följande:

Ja jag förstår det. Hade ett missfall i v 12 innan vår dotter kom, och det var tufft. blev gravid trots spiral så det tog ett tag att landa i graviditeten och den försvann den kort efter. 

Ärligt talat så vet jag inte var gränsen mellan missfall och kemisk graviditet går. Men ja jag fick plus och eftersom min lutealfas är så kort så fattade jag även snabbt att jag var gravid. Men sen började spottings följt av blödning och testerna blev svagare och sen negativt. Med andra så skedde samma scenario förutom att blodet dröjde ett par dagar till men då kom en riktig blödning direkt. Eftersom det är så himla tidiga så tror jag det kallas kemisk graviditet.

åh, vilken otur ni haft!
    Då hoppas jag verkligen det är er tur snart!
  • Hsim

BIM idag enligt NC, ÄL+10 idag. Ingen mens än, inga spotting och har knappt haft någon molvärk vilket jag haft tidigare innan mens. Test negativt, så blankt det kan bli. 

Tempkurvan känns påväg ner, så misstänker att molvärken nog kommer igång under dagen och att mensen nog kommer under veckan. 

Positiva är att jag har haft en lutealfas som är längre än 9 dagar som jag haft tidigare cykler. Sen vet jag att ÄL+10 fortfarande kan vara tidigt att testa, så lite hopp finns än. 

• Hsim
    Anonym (Sopp) skrev 2024-02-14 08:25:21 följande:

Imorse fick jag pos utslag på ältestet. 
    vi har haft sex varannan dag sen mensen slut men idag på dag 12 tänkte vi köra varje dag i tre dagar.
    så får vi hoppas att det blir vår tur nu.. femte seriösa försöket även om vi kört oskyddat innan dess i många månader.
    Jag läser om plussen här på sidan, grattis till er som plussat! så roligt!
    ju längre tiden går blir jag orolig att något är fel och åldern gör ju inte oron mindre påtaglig.. 
    bim för denna gången blir 28/2.
    skriver egentligen för lite pepp..har ingen att prata om detta med och för varje försök känns det lite läskigt Eftersom varken jag eller sambon har barn sedan tidigare, jag Har heller aldrig varit gravid tidigare.
    sen en sak till, imorse när vi hade sex fick jag lite ont.. det är första gången det händer vid sex under Äl. Någon annan som varit med om smärta vid sex under Äl?  Har kunnat få ont om vi haft sex nära mensens ankomst, men aldrig såhär tidigt i cykeln. 

Jag känner ofta att det ömmar lite vid sex just vid ÄL, känns som jag är kortare på insidan, skumt förklarat kanske. 

lycka till! 

• Hsim

ÄL+11, negativt imorse och nu på kvällen kom det blod på pappret, så misstänker att mensen startar ordentligt imorgon. Mår verkligen skit över detta.
    Att gå från att ha haft BF juni-2024 så känns det nu som att jag förmodligen inte ens kommer få en bebis 2024. Så uppgiven och känner att detta är så otroligt svåra känslor att hantera då man inom så kort till slängs mellan hopp och förtvivlan för att sedan börja om. Inser att man så snabbt känner sig nedslagen och värdelös, även om man egentligen inte påverkar något, förlikat sig med tankar om att man aldrig kommer bli gravid. Men aa vid mensen start är det väl sen dags att byta till BIM mars. 

glad över att få se så många plus i denna tråd iallafall, grattis till er ❤️

• Hsim
    condii skrev 2024-02-15 09:01:06 följande:
    Läste detta nu. Förstår verkligen dina känslor just nu. Har själv aldrig fått positivt tidigare, men just när man ska få veta att man inte är gravid genom att mensen kommer suger verkligen! Ta hand om dig 🌸 

Tack för omtanken. 

Ingen mer blödning sedan igår kväll, ingen mens som startade än idag. BIM bör vara idag enligt P-Tracker, för två dagar sedan enligt NC. Och negativa test. 

Allt för att öka upp förvirringen lite extra, så återstår väl att se om mensen kommer under dagen. 

• Hsim

I förgår hade jag en spotting blödning och tempen gick ner. Jag var helt hundra på att mesen skulle starta igår, men igår morse hade jag återigen en höjning på tempen och Ingen mens kom. Igår kväll hade jag dock ljusrosa flytningar på kvällen vid ett tillfälle. Imorse var tempen fortfarande något högre. Ingen mens vidare imorse och Testade imorse och håller antagligen på att bli knäpp, men efter att ha stirrat på helt blanka test i några dagar tycker jag mig nu se en svag skugga! Det är gravidkollens test som frågan var om här ovan också, så jag undrar väl nu också om de kan ge spökstrek. 

Jag funderar på om min feber ställde till det så att NC tror jag ägglossat todigare än vad jag har. Så att jag möjligen är på ÄL+11 idag och inte ÄL+14.

så fortsättning följer 😅

• Hsim
    Juvellampa skrev 2024-02-16 08:07:36 följande:

HSIM:

jag tycker inte det ser ut som ett spökstreck! Sådär såg mitt allra första test ut när jag plussade med dottern på äl+12.

Ja, jag tog ett nytt test nu när jag kom hem. 
    Ser helt klart något även på dessa, det får bli digitalt imorgonbitti. Då misstänker jag att kan är på ÄL+11 idag🥰

• Hsim
    Bebbe0623 skrev 2024-02-16 19:12:01 följande:
    Tack!! 🥹 BIM-3 hade ett MA i november i v.10 så är otroligt glad nu men vågar inte ta ut något i förväg tills jag gått över v.12 denna gång.
    Då har vi väldigt lik historik, jag fick också MA i november i v.11. Förstår din rädsla för att ta ut glädjen innan v.12
    grattis till plusset!🤩
  • Hsim
    Gbgmamma skrev 2024-02-17 06:20:19 följande:

Jag plussade för några dagar sedan (digitalt) och tog ett nytt test idag från rfsu.

Det visar en nästan osynlig linje fortfarande, är det tecken på missfall då? 

Min linje på striptest är fortfarande väldigt svag, men testade digitalt imorse som visade gravid. Så tänker att man kanske får testa om ett tag igen för att se så de båda utvecklas. 

• Hsim
    Mariiiak94 skrev 2024-02-18 10:53:02 följande:

Har inte varit inne här på några dagar men va glad jag blir av att läsa att så många plussat denna månaden än så länge! 

Jag har börjat landa i att något kanske växer där inne, molnande värk i både mage & rygg, aldrig något jag brukar ha annars. likaså är jag väldigt mycket mer känslig, blir väldigt lätt irriterad & ledsen för de minsta lilla 😅

Testerna blir starkare & starkare! När brukar man berätta för familj? Jag har inskrivningssamtal hos barnmorskan den 29/2, borde man vänta tills efter de? 

Enligt appar så har jag bf 23 oktober och är i Vecka 5 (4+4)

Härlig stegring, vi är ganska nära jag har enligt apparna 26 oktober. 🥰

tidigare har vi väntat lite med att berätta, men då vi har ett MA i bagaget från i november så har vi berättat för närmsta vänner och familj redan nu, då det är några orolig veckor här ett tag.
    Jag har bokat in ett privat UL 9 mars mest för att lugna nerverna, ska ringa MVC i veckan. 
  • Hsim
    Lusse88 skrev 2024-02-21 13:07:42 följande:

Ni som plussat:
    Hur tidigt efter äl plussade ni?
    Och med vilket/vilka test?

Plussade med svag skugga på gravidkollens ÄL+11, sen  med digitala veckoindikatorn ÄL+12
  • Hsim
    Lusse88 skrev 2024-03-06 21:22:32 följande:

Kikar in och vill bara säga GRATTIS till er som plussat. Vi har inte lyckats ännu. Har startat en BIM april 2024-grupp och ni som inte plussar får gärna komma och joina där. Jag har nästa BIM ca 7/4. Mensen drog igång denna veckan. Så ledsamt :( Femte försöket nu... :/ Ni som plussat, gjorde ni nåt "extra"? Typ kosttillskott eller annat? Vi använder äl-tester varje månad och ligger ofta, både innan och under ägglossningen. Jag använde även rosenrot denna cykel, för jag läste att det skulle vara bra för fertiliteten, men det tog sig inte ändå. Så det kommer jag inte ta igen. Men munkpeppar har jag läst om. Nån som testat det? Eller har ni något annat tips? Börjar bli väldigt ledsamt det här :(

Jag åt bidrottninggele denna cykel, jag var också dundersjuk under ÄL och klunkade hostmedicin, som jag vet många använder vid bisolvon metoden. Sen vet man ju aldrig om något av detta hjälpte eller om det helt enkelt bara var dags nu, detta var den första cykeln eget MA i november som jag fick tydlig ÄL och också då vi plussa. Håller tummarna för att det är din tur snart ☺️
Svar på tråden BIM februari 2024