• Hsim

BIM februari 2024

och där kom mensen? 
    Lägger till mig på listan, blir vårt andra försök efter skrapning pga av MA i november. Försök till barn nummer fyra, var en riktig chock med MA i höstas då alla andra graviditeter har gått bra och det inte upplevts innan. 
    Har efter det haft snurriga cykler och förra hade jag ÄL på dag 18-19 och sen fick jag mensen nu 10 dagar efter ÄL så väldigt kort lutealfas. Tempar också med NC och dena cykel var väldigt låg i temp. Så ska bli intressant att se om den ändras denna. Nyfiken på att testa bidrottningele, kanske ska beställa hem. Har testat med gravidkollens ÄL test denna cykel och fick ett utslag, ska skaffa nya denna cykel, vad rekommenderar ni som testat digitala (dyrt?) eller stickor från exempelvis gravidkollen?

1/2 nellys, andra barnet, femte försöket
    1/2 hejkoala, trejde barnet, femte försöket
    2/2 pippi12345, tredje barnet, femte försöket
    2/2 LillaPingvin, tredje barnet, tredje försöket
    3/2 Anga, tredje barnet andra försöket 
    3/2 Sopp, 1:a, 5e försöket
    4/2 Madicken2023, tredje barnet, fjärde försöket
    4/2 Anonym01082121, 2:a barnet, ca försök 9-10
    5/2 Nimet123 , 5e barnet , andra försöket
    6/2 amiilee, 1a barnet, 10e försöket 
    6/2 Längtar, 2a barnet, 10e försöket 
    8/2 Juliab, 2a barnet, sjunde försöket
    10/2 Anonimato, Rainbow Baby, tredje försöket
    13/2 Pälsboll, första barnet
    18/2 Hsim, tredje barnet, andra försöket efter MA
  • Hsim
    Hejkoala skrev 2024-01-22 06:34:00 följande:

Får man gråta av sig/ klaga här? 

måste göra det.
    jag är så otroligt ledsen. Vi är på 5:e försöker nu. Vi kämpar med att få nr 3. Kämpat o kämpat o ändå så människor omkring mig skriver : åh gravid på första försöket, de va så lätt att bli gravid nu. Ger mig tips på att ta äl-tester, ha sex regelbundet, - som om jag inte vet det. Känns som de som blivit gravida på första försöket o sen ska ge mig tips? hur tänker de? Blir så ledsen. Med barn nr 2 tog de 8 månader men då var det egentligen bara 6 månader vi körde all in med allt. Detta barnet nu nr 3 är så efterlängtat och kommer fylla vår familj med så mycket glädje.

hur besvarar ni allt ni får till er om att ?vi blev så lätt gravida, första försöket? och sen alla ?tips?. 
    sen de jobbiga är, varje månad kommer frågan: ÄR DU GRAVID ÄN? En tjatar sönder på mig då hon vill våra barn ska vara nära i ålder..

förlåt för gnälligt inlägg behövde bara skriva av mig.. 

Känner så med detta! 

Vi försöker också med syskon, de andra tog 4-5 månader innan plus. När vi sedan började testa igen vart vi gravida på första försöket, som slutade med MA och nu är jag livrädd för att det aldrig ska ta sig igen. Man bankar upp sig själv rejält psykologiskt och intalar Sig att det är kört vid varje mens. Nu har jag bara haft två mensperioder efter MA, men känns redan som att jag aldrig kommer bli gravid igen. 

Har tempar sen juli efter p piller, blir inte klokare av det då det i dessa cykler efter det varit graviditet, skrapning och försök att återfå normalitet. 

känner verkligen hur deprimerad man blir efter mens, hoppas på att pepp återkommer närmare ÄL om ca 2 veckor. 

• Hsim
    nellys skrev 2024-01-28 23:50:51 följande:

Tog ett testa tidigt imorse, BIM -4, det var negativt. Ska ta ett imorgon igen men räknar med negativt. Men alltså jag orkar inte att det inte går månad efter månad. Jag vet att många har försökt längre än mig, men jag (och såklart ni också många med mig) trodde det skulle komma en bebis redan 2023. Var övertygad om att jag minst skulle vara gravid vid nyår. Och nu är det snart februari. Har skitjobbigt i min jobbsituation som också ändrats och påverkats pga att jag inte blivit gravid än. Orkar inte mer 😭 men ska som sagt ta test imorgon bitti, sen är det bara att vänta in sista dagarna på mensen och se om den kommer...

Längtan efter en graviditet är verkligen tuff. man blir så besviken på sin egen kropp som inte klarar av att leverera och göra vad man tänker den är skapt för. Sen varje månad gör man planer för hur det kan komma att bli om bebisen kommer det eller det datumet. Jag har lite samma jobbsituation, att den styrs massor av när jag blir gravida och när jag har en evtuell BF. Känner att det kan stressa massor också.
  • Hsim
    Anonym (Syskonsförsök) skrev 2024-01-30 13:14:11 följande:

Vilken app använder ni för att ta temp förutom NC? Finns det billigare alternativt

Använder NC, jag tycker det är skönt att tempen först in med bt och tycker den ger en skön översikt. Jag Passade på att skaffa mina första 6mån super billigt med termometer tack vara att jag hittade ngn influenser som hade ngn drive med rabattkod, så det är ett tips om man vill testa, att hålla utkik efter. 
    Funderade på att byta till FF men är så bekväm med att NC har flera av mina cykler nu och vill inte börja om.
  • Hsim
    Lusse88 skrev 2024-01-31 08:57:25 följande:

Hej! Hoppar in här. Min sambo och jag har försökt få barn i tre månader nu. Jag hade BIM igår (30/1), ingen mens har kommit, men inget plus heller. Så gissar att mensen kommer strax. Har lite molande känsla i magen. Så trist att det inte tar sig. Vi har använt ägglossningstester i tre månader. Både billiga stickor och digitala, så vi har träffat in ägglossningen både november, december och januari. Men nu står jag här på BIM+1 utan varken mens eller plus. Hade jag varit gravid hade det väl synts på gravtest nu... men det var negativt. Så inväntar mensen och så får vi satsa på försök nummer 4 i februari. Hoppas på många plus här :) 

Välkommen!
    Du kan också vara en låghormonare så plusset kommer sent, så hoppet är inte över förrän mensen kommit Glad

Hur upplevde du digitala ÄL test? Detta är första månaden jag tänkte försöka mig clearblue advance. Använde du morgonurin? På stickorna har jag bara fått ÄL utslag på em.
  • Hsim
    Nimet123 skrev 2024-01-31 17:44:15 följande:
    //

Kunde inte hålla mig som vanligt och gjorde ett till test. Bim-5 . Gravid med 5e barnet🙏
    hoppas det blir flera plus i gruppen🌸

Grattis!

Jag hade en viss tempohöjning idag, så tänkte att jag kollar med ÄL test. clear Blue lila visar blinkade smiley, NC förväntar min ÄL till om 1 vecka? ska bli intressant att se Hur det utvecklas. 

• Hsim
    Juliab skrev 2024-02-03 06:23:14 följande:

God morgon! 

Jag väntar på att bli kissnödig? har ett till babyplan testa tidigt som jag ska prova med. 

vi sticker till Sälen för skidåkning om någon timma så jag hinner inte köpa digitalt. Men jag tar med mig två till tidiga tester så kan jag prova igen på söndag eller nåt om morgonens får ett svagt streck det också. 

Jag har testat i åtta månader ich aldrig fått tork eller spökstreck så jag är försiktigt hoppfull men försöker vara realistisk. 

den här månaden har jag boostat med D-vitamin, sovit lite bättre och ätit munkpeppar  

så här ser min temp ut. 

Spännande Solig
    Har aldrig fått torkstreck på tok negativa. Så håller tummarna för dig, hoppas du kanske testat nu redan! 

Min ÄL närmar sig, blinkande smiley på CB, vattniga flyttningar, lite ÄL molvärk, nu inväntar jag temphöjning och fast smiley på ÄL testet. Hoppas på helgen, eller början på veckan. Är på CD 17 nu. Lagom till detta har hela familjen blivit dunder förskylda med kraftig hosta. Håller tummarna för att vi ska orka få till det iallafall. 
  • Hsim
    fancyr skrev 2024-02-03 08:08:01 följande:
    Jag förstår men ibland var det bara en gång som krävdes. Vi hann med två denna månad och idag på äl om det inte redan är försent 🤪
    Då du hade positivt igår så kan ju ägget släppa 24-48h efter så då borde även idag kunna båda gott Glad
  • Hsim

Åh så less. Vaknade med feber idag, misstänker att ÄL kan vara imorgon eller närmaste dagarna, men tempen är ingen idé att kolla då den är så hög så NC utesluter den. Men så drygt att bli sjuk de dagarna man väntat på senaste veckorna? Hela familjen har hosta, feber och ont i kropparna. Vi lyckades få till det igår, får leva på hoppet att det kanske fungerade, NC har min förväntade ÄL till om 4 dagar, jag hoppades innan på att dem skulle komma tidigare, då symtom indikerar på att den är på g med molvärk, sekret osv. Men nu hoppas en del att den kommer om 4 dagar så vi kanske hinner få en chans till. 
    och att inte sjukdom ska förhindra ägget att vilja fastan och stanna.

• Hsim
    Anga skrev 2024-02-04 12:57:27 följande:
    Mitt test var positivt ändå och inget spökstreck Skrattande
    tog ett tidigt digitalt idag. och sen en vanlig sticka som var mycket tydligare idag än igår :)
    Har inte känt mig så gravid än men det är bara ÄL+11. Enda symptomen har varit molvärk varje dag sen ÄL+7 typ, och mer flytningar.
    iiih så glad men overkligt på samma gång. Vågar inte riktigt tro det. BF 16/10. Hoppas på massa fler plus och att vi följs åt i en BF oktober grupp längre fram. 
    Grattis Glad
Svar på tråden BIM februari 2024