• Hsim

BIM februari 2024

Även om jag lyckades bli sjuk mitt i ÄL perioden denna cykel så två dagars temp saknas, så känns det positivt att denna cykel så har ÄL kommit lite tidigare men också har jag sedan min graviditet med MA i höstas fått en cykel där jag verkligen fått en temperatur höjning. Förra cykeln så kom tempen knappt upp, jag vill försöka intala mig att det betyder att kroppen kanske kommit igång lite bättre sedan skrapnibgen. Bilden är mina cykler sedan skrapningen. Snacka om att försöka tänka positivt. 

• Hsim
    Juliab skrev 2024-02-08 12:04:56 följande:

Passerade BIM igår och tog ett digitalt test. Nu vågar jag tro på det. Det känns så otroligt skönt. vilken lättnad!! 

lycka till alla som kämpar 💜 

Grattis!
  • Hsim
    Anonym (Syskonsförsök) skrev 2024-02-08 22:37:33 följande:
    Är detta ett postivt ÄL test? :)
    Tycke det ser positivt ut ☺️
  • Hsim
    Cececilia skrev 2024-02-09 19:23:47 följande:

Vi fick vårt plus imorse 🥹 har inte riktigt förstått det än! Hoppas så att det stannar och blir vår bebis 🙏 Vi som trodde vi skulle lämna in ansökan om ivf på måndag! 

Har inte känt något alls denna gången, kanske lite dragningar idag. 

Håller tummarna för att ert plus kommer snart också! 🤞

åååååh Grattis!😍
  • Hsim
    fancyr skrev 2024-02-10 05:54:33 följande:
    det var nog något fel på testet som jag misstänkte. Kanske kunde ana ett streck nu på morgonen men inte säker. Jag ska inte testa förrän efter äl 11 nu haha
    😆🔫
    Jag satt precis och funderade undra om jag ska testa, bara lite, vad kan de skada mer än blankt för att det är för tidigt, men de kan ju också visa mini lite. Jag är på ÄL +7-8kanske😂 Men då kanske jag ska låta bli. 

NC tror ju min mens kommer om två dagar, då jag tidigare cykler har haft alldeles för kort lutealfas. Jag hoppas mensen inte kommer på måndag, skulle jag inte vara gravid känns det positivt om den skulle vänta några dagar ändå, så kanske jag börjar få bättre cykler. Kanske att jag kan tacka bidrottninggelen för det. För just nu är ju min BIM 9-10dagar +ÄL 😅
  • Hsim
    fancyr skrev 2024-02-10 07:35:35 följande:
    Sådär med facit i efterhand hade jag nog väntat 😅
    hoppas du får längre lutealfas, det är bara positivt 
    Aa tänker att jag får föröka hålla mig till måndag, men man vill ju så gärna smygkolla, även om man direkt inte blir klokare av det 😂
  • Hsim
    Ovissheten skrev 2024-02-10 12:05:20 följande:

Hej :)
    Har inte lagt in mig i den här tråden då jag tappat  gnistan och hoppet lite grann av min korta luterskas och cykel.. 

men med positivt lh-test idag så känns det som att man inte vill ge upp heller utan göra ett nytt försökt.  // Drömmer

Vill säga stort grattis till alla plus och lycka till åt oss andra. 

Hur kort lutealfas och cykel har du haft? 

Härligt med positivt LH! ☺️

• Hsim
    Ovissheten skrev 2024-02-10 14:33:25 följande:
    Ca åtta dagar lutealfas och 24 dagar lång cykel. Som kortast sju respektive 22 dagar.
    Då är det ganska likt mina tidigare, jag har haft lutealfas på 9dagar(spotting dag 8), dock haft ca 27-28 dagar cykel.

Denna månad kom ÄL 4-5dagar tidigare än innan, så hoppas verkligen det ger mig längre lutealfas! 
  • Hsim
    Ovissheten skrev 2024-02-10 14:47:27 följande:
    Aha ja verkligen, hoppas på det! Har du någon fundering på varför du har så kort lutealfas eller har du kanske alltid haft det?

Jag har nog alltid haft en ganska kort cykel, men att amma min dotter samt sämre sömn och leverne generellt verkar ha haft en jättedålig i verkan på mina hormonnivåer tyvärr. Slutade amma för 1,5 månader sen och hoppas att det samt bättre livsstil+sömn ska hjälpa till att skapa balans. Försökt med syskon sen juli. :/

Slutade med ppiller i slutet på Juli och började tempa. Plussade i Oktober men sen fick Jag fick ett MA i november och behövde skrapas efter det, har barn sen tidigare och tidigare har vi bara kört på, men nu när jag tempar har jag verkligen fått en helt annan insikt. Så jag vet inte om jag alltid haft kortare eller om MA/skrapning har varit en bidragande faktor till att de senaste två cyklerna varit så korta. Denna cykel testar jag bidrottninggele och det gav iaf en ÄL tidigare, så nu hoppas jag att det även hjälper lutealfasen. 

Annars är lite sömn och stress en stående faktor i livet i övrig här med, vabruari och sjukdomar som går runt. Önskade att 2024 skulle bli året då hälsan fick prio och babyverkstaden skulle få en schysst start, men går sådär hittills. Men i huvudet är jag fortfarande gravid sedan i oktober ibland, även om det nu inte kommer någon bebis i junI, men kommer vara en lång graviditet när vi väl plussat framöver. 

lycka till framöver! 

• Hsim
    Ovissheten skrev 2024-02-10 18:43:31 följande:

Hsim:

Åh men fy vad tråkigt och sorgligt med MA. :( Känner så igen mig i försök och förhoppningen om att göra förbättringar som inte riktig blir av som det var tänkt. Det är svårt! Särskilt med barn att ta hand om, stress, sjukdom och dålig sömn. Vi gör så gott vi kan!

Jag började tempa i september och fick två kemiska graviditeter på rad i oktober och november. Är precis fyllda 37 vilket säkert bidrar till att det är svårt nu. 

Tack! Stort lycka till till dig också! 

Tack, det var verkligen jättehårt, har aldrig upplevt MF/MA tidigare och det kom verkligen som en chock och det krävdes ett par dagar att bli psykiskt stabil igen, så kan verkligen tänka mig att det påverkat mkt i kroppen.

Tufft med kemiska!
    Det har jag aldrig upplevt, yttrar dem sig i plus som sedan försvagas? Eller hur vet man skillnad på kemisk och MF? 

Svar på tråden BIM februari 2024