Ovissheten skrev 2024-02-10 14:47:27 följande:
Aha ja verkligen, hoppas på det! Har du någon fundering på varför du har så kort lutealfas eller har du kanske alltid haft det?
Jag har nog alltid haft en ganska kort cykel, men att amma min dotter samt sämre sömn och leverne generellt verkar ha haft en jättedålig i verkan på mina hormonnivåer tyvärr. Slutade amma för 1,5 månader sen och hoppas att det samt bättre livsstil+sömn ska hjälpa till att skapa balans. Försökt med syskon sen juli. :/
Slutade med ppiller i slutet på Juli och började tempa. Plussade i Oktober men sen fick Jag fick ett MA i november och behövde skrapas efter det, har barn sen tidigare och tidigare har vi bara kört på, men nu när jag tempar har jag verkligen fått en helt annan insikt. Så jag vet inte om jag alltid haft kortare eller om MA/skrapning har varit en bidragande faktor till att de senaste två cyklerna varit så korta. Denna cykel testar jag bidrottninggele och det gav iaf en ÄL tidigare, så nu hoppas jag att det även hjälper lutealfasen.
Annars är lite sömn och stress en stående faktor i livet i övrig här med, vabruari och sjukdomar som går runt. Önskade att 2024 skulle bli året då hälsan fick prio och babyverkstaden skulle få en schysst start, men går sådär hittills. Men i huvudet är jag fortfarande gravid sedan i oktober ibland, även om det nu inte kommer någon bebis i junI, men kommer vara en lång graviditet när vi väl plussat framöver.
lycka till framöver!