Inlägg från: Anonym (Skopan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Skopan)

Feminismen har missat unga killar

EnAnonumius skrev 2024-01-05 12:46:58 följande:
    Jag har inte fått den serverat på ett silverfat bara för att Smurfen var hygglig och gjorde ditt jobb.
    Har du tackat Smurfen ordentligt före att han var schysst och gjorde DITT jobb?
    Inte, då tycker jag du skall göra detta.

Som sagt du har ju använt dig av citat från den analysen och hänvisat till den i dina inlägg.
    Fast analysen inte fanns med i trådstarten och inte var Topic, men ändå skulle du tjata om att "jag har läst analysen" och det står inte i analysen.

Som sagt du hävdade och påstod, så då blir ju bevisbördan DIN också. Som sagt det kommer aldrig att bli ANDRAS jobb att bevisa DIG rätt..
    Eller att "googla själva", som många latrövar, som suttit och påstått en massa saker utan att vilja hänvisa till källa om det efterfrågas.

Så ditt tykna "nu när du fått det serverat på silverfat", är bara direkt patetiskt och kontraproduktivt i sammanhanget.
    Sa du inte nyss att jag citerat analysen? Nu säger du att jag borde använt citat. Jag behöver inte analysen för att föra mitt budskap. 

Feminismen har inget att göra med unga mäns mående. Det är helt skilda saker. Analysen bekräftar det, eller hur? Varför kommenterar du inte analysen som du fått så bekvämt framtaget?
  • Anonym (Skopan)
    Postman skrev 2024-01-06 14:04:10 följande:
    I alla fall mer än vänstern, vänstern är uttalade feminister, man kan inte vara ett feministiskt parti och sen i nästa andetag säga att man arbetar för jämställdhet. För mig i alla fall så innebär det att de bara driver kvinnofrågor ur ett kvinnoperspektiv, det är inte jämställdhet för mig och inte ett parti för alla.

Du ser det som att feminism ska vara en motpol till jämställdhet. Isf behöver du förklara varför. Du verkar fått för dig saker som inte stämmer.

Ta typexemplet med kvinnors löner kontra män. En sån fråga hamnar både inom feminismen och jämställdhetsfrågor. De slår inte ut varandra.

Det är fullt möjligt och förenligt för ett parti att syssla med feminism/ jämställdhet och andra saker samtidigt. Att sossarna tar upp feminism som en bortförklaring till deras oengagemang är ologiskt och orelaterat till varandra. (Vilket deras analys tyder på också som sagt)

• Anonym (Skopan)
    Postman skrev 2024-01-06 15:05:36 följande:
    Feminism arbetar för kvinnors rättigheter, jag kan inte se att det har med jämställdhet att göra. Att vara uttalat feministiskt parti då har man gjort ett statement.

Skulle du rösta på på ett parti om de endast var uttalat maskulistiskt parti? Om de bara hade mansfrågor som grundsyn i allt?

Tror inte du förstår vad jag menar. Feminism är inte en orsak, indirekt eller direkt till anledningen varför pojkar "drabbats"

Två olika saker även om dessa överlappas ibland. Du verkar se det som att feministerna vill ha dubbel lön för kvinnor istf män. Som att feminism slår ut männen per automatik bara för att dom ser det från ett kvinnoperspektiv.

Om det nu är så du betraktar det så borde du kunna presentera vad det är feministerna utfört som gjort jämställdheten sämre för män?

• Anonym (Skopan)
    Postman skrev 2024-01-06 16:13:38 följande:
    Klart det påverkar om man stirrar sig blind på ett kön, då riskerar man att missa mycket annat vilket också S analys visade i just detta fallet. Så jo feminism kan mycket väl bli en orsak till att pojkar drabbas. 

Det är ju bara något du har fått för dig. 

Du tycker så för att feminismen abstrakt har förvandlats till en motpol till mäns väl och ve. Inte för att feminismen är det. 

Beviset för det är att du faktiskt inte kan presentera något om det, utan baserar det mest på en känsla. En känsla du har blivit manipulerad till.

Ser vi till andra aktörer här i tråden så är det tydligt att feminismen likställs med kvinnor. Ts har pratat om att män globalt har blivit nedtryckta, oavsett om feminister eller inte existerar.

Slutsatsen är ganska enkel. Ser du den? Eller väljer du att inte se saken från ett större perspektiv?

• Anonym (Skopan)
    Postman skrev 2024-01-06 17:33:52 följande:
    Jag ser det väldigt klart. S har missat röster från män för att de har fokuserat för mycket på feminism. De är med andra ord inget parti för alla. 

Du hänvisar ju också till deras "analys" där ingen koppling mellan deras feminism och jämställdhet går att hitta. Det är bara antaganden både från dig och sossarnas talesperson att feminismen är direkt eller indirekt en orsak till att män tar självmord i högre grad (eller vad det nu månne vara som kan läsas in i uttrycket "drabbas") Det står ingenting om att pengar eller resurser som borde gått till sånt i stället landat i feministernas knä.

Sossarna vill bara skylla deras oengagemang på någon grupp. I det här fallet feministerna som andra naturligtvis tolka till kvinnorna som andra naturligtvis tolkar till att nu ska vi dra in på kvinnors rättigheter. (Exv där element såsom att dejtingmarknaden ska kontrolleras såsom en person nämnt i tråden som ett utslag på trådstart) (eller att män har globalt blivit drabbade av kvinnor så nu måste vi göra något åt saken som ts anger) (eller andra, rent utav hätska uttalanden i tråden)

Ser du den långsiktiga kopplingen här? Det här länge bedrivits en kampanj mot feminism. Feminism är tydligen dåligt. inte för att någon egentligen kan förklara hur män har drabbats av den, mer att en känsla därav ska inträffat. För att i förlängningen handlar det om en kampanj som manar till att kvinnors friheter ska begränsas.

Det är så uppenbart.

• Anonym (Skopan)
    Anonym (Kille) skrev 2024-01-07 23:45:11 följande:
    Det kanske låter absurt men feminismen rubbar hur människan fungerat under evolutionen. Så för att det ska bli en form av rättvisa så behövs det även att män som grupp får det lättare att hitta en partner. Annars riskerar vi på sikt att få ett instabilt samhälle och då kommer antagligen feminismens framsteg att försvinna.

Sen exakt hur det ska gå till vet jag inte. Men kräsna kvinnor är ett problem, män som inte engagerar sig är ett problem, dejtingappar är ett problem, män och kvinnor som har flera potentiella partners på gång samtidigt är ett problem. 

Män i Sverige är ändå rätt så trevliga i jämförelse med de flesta länder i världen. Ändå är svenska kvinnor mer dömande mot dem än kvinnor i de flesta länder.

Så feminismen är ansvariga för att män ska hitta en partner. JaDu.

Vilket leder mig tillbaka att hela debatten med feminism egentligen handlar om att kunna kontrollera kvinnor. 

Det är så uppenbart.

• Anonym (Skopan)
    Postman skrev 2024-01-06 17:56:18 följande:
    Du blandar och ger med åsikter som inte har med tråden att göra.Tycker du så är det upp till dig, inget jag håller med om. Däremot är jag helt på det klara med vad S menar. 
    Förstår du inte min åsikt?
    Sossarnas feminism har ingenting att göra med unga mäns väl. Sossarnas talesperson har gjort ett antagande som symboliserar Sveriges åsikt om feminism, vilket är att feminism ska vara en motpol till unga mäns väl.

Det är ju helt enkelt felaktigt. Men visar på hur kampanjen runt feminism påverkar allmänheten. Dina åsikter är ju ett bevis för det. Ingenstans förklaras vad feminism faktiskt utfört för att skapa unga mäns "situation" du fattar nog det innerst inne. Slutsatsen för dig borde då enligt all logik vara en förståelse över att du har blivit utsatt för en manipulation.
  • Anonym (Skopan)
    Postman skrev 2024-01-08 13:25:24 följande:

Det är du som verkar har svårigheter att förstå. Jag upprepar mitt tidigare svar så du kan läsa om och läsa rätt  

Postman skrev 2024-01-06 17:56:18 följande:
    Du blandar och ger med åsikter som inte har med tråden att göra.Tycker du så är det upp till dig, inget jag håller med om. Däremot är jag helt på det klara med vad S menar. 

Du påstår att mina åsikter är orelaterade till tråden. Vilka åsikter är det?
  • Anonym (Skopan)
    Postman skrev 2024-01-08 13:36:09 följande:
    Jag tänker faktiskt inte gå igenom det med dig ytterligare. Det har sagt och påpekats åskilliga gånger i tråden. Jag är klar med dig nu, vi kommer inte längre i detta.   
    Jag håller med om att vi inte kommer längre. Hoppas att du har fått insikt däremot. Lycka till!
  • Anonym (Skopan)
    Anonym (Dubbla måttstockar) skrev 2024-01-08 13:48:51 följande:
    Vad är det för insikt han skulle ha fått av dina osammanhängande inlägg?
    Förklara vad det är du tycker är osammanhängande så kanske jag kan förenkla bilden för dig.
Svar på tråden Feminismen har missat unga killar