Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

Feminismen har missat unga killar

Gurksoppa skrev 2024-01-11 20:35:32 följande:
    Precis så. Men det är lätt att sitta och slå sig på bröstet och säga kolla här vad är det jag sagt allt är feministernas fel det var bättre förr. Och inte det faktum att män varit med att lägga noll prioritet på just män. Men det är väl bara kvinnor som styrt och drivit landet de senaste åren. Inga män där heller nej. Man kan faktiskt ha fokus på flera saker samtidigt, om man vill. Det är inte ett motsatsförhållande eller antingen eller feminism kontra unga män
    Vilka i tråden har sagt att det är "feministernas fel"?
    Jag har läst alla inlägg och hittar inte dem som hävdar att det är feministernas fel..

Kan du hänvisa till de inläggen? Borde ju inte vara så svårt för dig att göra när du hävdar att det görs.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Rio) skrev 2024-01-11 23:10:03 följande:
    Det är inte feministernas fel men det är en konsekvents av feminism.

Finns ingen vettig man som sympatiserar med ett feministiskt parti. Snacka om självskadebeteende.
    Självklart är det ju en konsekvens.
    Fast de som skriver i tråden skyller ju på sossarna i sig och deras fokus på feminismen. Inklusive undertecknad.

• EnAnonumius
    Gurksoppa skrev 2024-01-12 06:44:45 följande:
    Ge ett förslag då på vilken politik som är skadlig för pojkar. är det skadligt för pojkar att även kvinnor har rätt till utbildning? Att kvinnor med ska få likvärdiga arbetsvillkor och lön? Att fler sökande till högskola och universitet leder till högre antagningspoäng? stt männen också (precis som kvinnor) ska ta ut en mer jämställd föräldraledighet?

är det den politiken som är skadlig för pojkar? är det vilken är den politik som är så otroligt skadlig för pojkar?
    Ingen har sagt i tråden att det skulle vara skadligt för pojkar att (även) satsa på flickors/kvinnor så de får en bar utbildning och mående etc. Vad får du det ifrån? Krävs en hel del fultolkning att komma fram till dessa  "retoriska" frågor du ställer här, som är allt annat än tankeväckande utan bara  tröttsamma  rävsaxfrågor.

Det som sägs är ju att sossarnas fokus på feminismen och kvinnor, har gjort att man ignorerat pojkarnas och deras situation. Pojkarna också likvärdig rätt och behov som oss kvinnor.
    Det är ju pojkarna som prestera sämst i skolan, det blir mindre män på universitet, etc etc.

Jag ser ingen anledning att det skulle skada oss kvinnor/flickor, om man lade likvärdig fokus på män/pojkar. Tvärt om, jag tror man skulle kunna lösa många samhällsproblem på detta i slutändan faktiskt.

I skolorna har vi fått en undervisningsform som gynnar flickor i första hand. En undervisning som inte är inkluderande för pojkar. Så varför skulle det vara så fel att utreda om undervisningsform som gör då att skolan bli likvärdig inkluderande för bägge könen? Det skulle ju knappast skada flickorna..
  • EnAnonumius
    Anonym (Otydligt) skrev 2024-01-12 13:30:14 följande:

Du tycker inte du läser in mer än vad S faktiskt säger i sin analys? Tycker det är ganska mycket antaganden från din sida, men för att ändå bemöta det du skriver kommer en text nedan. 

Långt inlägg som inledes med en direkt lögn.

Jag bemötte Gurksoppas innehåll i HENNES inlägg.  Baserat på hennes ord vad hon hade skrivit i hennes inlägg.

Det hade du sett om du hade läst mitt inlägg i stället för att hitta på att jag gör en massa spekulationer om en analys, vilket jag faktiskt inte gjord i detta inlägg.

Jag har inte läst resten av ditt inlägg då du inledde med denna feta lögn. Saknade intresse helt enkelt att göres det.

Gisses nu kan man inte bemöta andras innehåll i deras inlägg utan att bli anklagad för att göra "spekulationer om en analys" och "tolkar in mer än vad S säger".

• EnAnonumius
    Anonym (Otydligt) skrev 2024-01-12 15:58:38 följande:
    Jag vet att du svarade henne. Det jag svarar dig på är resten som du skriver om både det ena och det andra om pojkars situation i skolan. Om du inte vill läsa ren fakta så är det upp till dig och det är ett val du själv gör , men det leder också till att du låter oseriös och det är slöseri att ha en diskussion med dig. 
    Jaha du vet att du svarade henne..🙄

Det framgår tydligt i ditt inledande stycke, från inlägg #495?

Citerar med citrat box:
    Anonym (Otydligt) skrev 2024-01-12 13:30:14 följande:

Du tycker inte du läser in mer än vad S faktiskt säger i sin analys? Tycker det är ganska mycket antaganden från din sida, men för att ändå bemöta det du skriver kommer en text nedan.

(slut citat)

Dessutom så har jag gjort några antagande om något.. Det är något du själv  finner på. 

Varför skulle man vara intresserad av att läsa något när du startar ett svar med en direkt fet lögn?

Jag har aldrig antagit något, i några av mina poster i denna tråd.

Tycker det är rätt oseriöst ful debatt teknik att sitta och ljuga om vad andra skriver och inte skriver.
  • EnAnonumius
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-12 16:03:46 följande:
    Jag vill veta vad feministerna gjort/ inte gjort då du själv hävdar det.
    Och du kan svara på denna fråga först.. Varför sitter du och hittar på vad jag hävdar och inte hävdar i mina poster?
    Du sitter ju och fetstilar och ändå får du det inte rätt.

Jag kommer att mycket gärna svar på frågor, så länge frågorna inte bygger på  dina direkta påhitt och dina direkta lögner så som det gör från dig. Och det är inte första gången du sitter och direkt ljuger om vad jag har skrivit..

Nå hur går det för dig. 
    Har du lärt dig att skilja på "skylla på feminismen (isig)" och "Sossarna har haft mycket fokus på Feminism" ännu?

• EnAnonumius
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-12 16:57:34 följande:
    Det här är ju ett antagande från dig "Fast de som skriver i tråden skyller ju på sossarna i sig och deras fokus på feminismen. Inklusive undertecknad."

Du kan ju förklara ditt antagande. Vad har sossarnas fokus på feminism gjort egentligen?

Knappast ett antagande sedu.
    Då gör väl även sossen Amalia Rud Pedersen också antagande då.

Hon själv säger ju detta
    "? Vi har med vårt fokus på feminism missat att se hur hårt drabbade de unga killarna har varit under de senaste 20 årens samhällsutveckling."

Så hur kan du få det till att man gör ett "antagande"?

Då gör ju även sossen Amalia lika mycket antagande då med,

Länken är hämtad från trådstarten. 

https://omni.se/s-var-feminism-har-gjort-det-svart-att-na-unga-man/a/kEk3a9

• EnAnonumius
    Anonym (Rio) skrev 2024-01-12 16:12:04 följande:
    Det värsta tycker jag är att de eldat på en allmän nedvärdering av män och pojkar via medierna och normaliserat sådana tankar, uttalanden och idéer.

Det märks även i tråden där flera uttalar sig på ett oerhört nedvärderande sätt om pojkar och män. Det är som sagt fullständigt normaliserat. 
    I detta håller jag med dig..
    Det är trist att det har gått så långt.. 😟

• EnAnonumius
    Postman skrev 2024-01-12 17:05:28 följande:
    Lägg ned dina patetiska fultolkningar nu. Du framstår mer och mer som det är nåt uppenbart knas med dig. Du har fått så många förklaringar om och om igen och du får nöja dig med det eller så får du bara inse att andra tycker helt olika. 
    👍
  • EnAnonumius
    Anonym (Otydligt) skrev 2024-01-12 17:12:39 följande:
    Jag har följt allas konversationer i tråden men de mest absurda av alla är svaren som kommer från dig faktiskt. Så nu både ljuger jag och skopan, hur kommer det sig att vi båda uppfattar dig och det du skriver på samma sätt? Märkligt! Det finns tydligen bara massa lögnare omkring dig! Nä, det är dags att du ser inåt och rannsakar det du skriver. 
    Wow,  så bara för att du och skopan "tolkar på "samma sätt" , så är ni bara två.. Och det är märkligt att det är bara ni två som tolkar mig på samma sätt men, inte några av de andra som svarat mig son är då så många mer än just två.

Så vad ville du?

Svar på tråden Feminismen har missat unga killar