Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

Feminismen har missat unga killar

Anonym (Otydligt) skrev 2024-01-10 08:18:22 följande:
    Inga problem. Det betyder inget för mig hur du ser något som fakta eller ej, framförallt inte i den här tråden där majoriteten av medlemmar påstår saker utan uppbackning och talar som att det vore sanning. 
    Ja du jag har inte tolka andras påståenden som sanna.  Dock har de inte kommit mer "enligt studien" i samband med sina påståenden.
    Men jag förväntar mig inte att du kommer att förstå den skillnaden.
    Anonym (Otydligt) skrev 2024-01-10 08:18:22 följande:
    Att påstå saker som sanning som medlemmar gör i tråden, kan ifrågasättas, likväl som att någon nämner ordet studie. Allt annat är absurt och ologiskt, men logik verkar inte vara din starka sida. Men då vet vi det, bara vi inte använder ordet studie så kommer EnAnonumious köpa det vi skriver rakt av utan att ifrågasätta innehållet. 

Så sött, du kan inte bemöta i sak.. Då skall det göras personpåhopp i stället i kombination med en halmgubbe, och med avslut av att använda härskartekniken "Förlöjligande".....🙄

Nä, kommer knappast att köpa rakt av vad andra skriver bara för att de inte hänvisar till en studier.
    Men nu vet jag att du saknar intresse av att dela med dig eventuellt av fakta som du hittar.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-10 14:18:34 följande:
    Begriper inte du att sossarnas analys har ingenting med någon typ av forskning eller dylikt att göra. Det är det jag motsätter mig om.
    Sossarna kommer med ett påstående om att deras fokus på feminism har drabbat unga män, hänvisar till deras analys, ingenting om det påståendet går att läsa eller länkar till forskning som deras "analys" baseras på. Så vad förväntar du dig att jag ska bevisa egentligen? Borde vara upp till sossarna att bevisa hur feminismen har drabbat unga män i så fall. ELLER upp till dig att bevisa deras påstående eftersom du försvara den, eller hur?

Vad ska jag presentera? Titta här, noll fakta som understödjer
    "Begriper inte du att sossarnas analys har ingenting med någon typ av forskning eller dylikt att göra."

Jag har aldrig hävdat att sossarnas analys skulle vara någon "forskning", eller dylikt att göra. Så vad svamlar du om här?
    Så dina försök med att hittas på anledningar nu om vad jag skulle tro om denna analysen är bar roande egentligen.

Dock så är det ju du som påstår att du har läst sossarnas analys och du återkommande hänvisar till den analysen.

"Borde vara upp till sossarna att bevisa hur feminismen har drabbat unga män i så fall".

Jag har aldrig bett dig bevisa något. Så vad får du det ifrån?

Så du menar att det står i analysen att sossarna anser att det är feminismens fel? Du har ju läst analysen så du borde ju kunna svara på denna frågan.

Annars så säger ju Amalia Rud Pedersen att det är sossarnas FOKUS på feminismen som har gjort att de inte uppmärksammar unga mäns problem.

Så när skall du sluta att förväxla "feminismens fel" , med "fokus på feminismen"?
  • EnAnonumius
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-10 16:41:09 följande:
    Vad ska du göra med analysen då? Du väljer ju att inte kommentera den överhuvudtaget. Känns som en rundgång. Du kräver ju länkar hela tiden. Någon form av bevis, när bevis för sossarnas uttalande inte existerar. En analys är inte en vetenskaplig forskning, vad ska du göra med den nu när du fått den presenterad? Fortsätta icke-kommentera den?
    Hur hade du tänkt att man skall kunna kommentera analysen, du har ju konsekvent vägrat att länka till den. Så hur skall man kunna kommentera den är du inte delar med dig av den?

Och fortfarande så har jag aldrig hävdat att analysen skulle vara en "vetenskaplig forskning".

Det skulle du sett om du läste vad som faktisk står..
    Sossarna påstå att det är deras fokus på feminismen som drabbat unga män. Finns ingen källa överhuvudtaget att så skulle vara fallet. Jag motsätter mig det. Du försvarar det tydligen med tanke på din aggressiva retorik mot mig.
    Så du motsäger dig vad sossarna anser vad problemet ligger för att de tappat väljare bland unga männen.

Varför har du upprepat skrivit i dina poster och anklagat folk att de skyller på feminismen, och att det inte står i analysen att det är feminismens fel?
    Feminismen har ingenting med unga mäns väl och ve att göra. Fortfarande.

Och då är det ju bra att jag aldrig har hävdat detta.
    Och jag kommer aldrig att hävda det heller.

Så varför avslutar du med denna felaktighet där du tydligt insinuerar om att jag skulle ha skyllt på feminismen?

Jag har alltid, och kommer alltid att säga att det är sossarnas fel då de har valt att fokusera på feminismen.

• EnAnonumius
    Anonym (Dubbla måttstockar) skrev 2024-01-10 18:25:01 följande:

?NEVER ARGUE WITH STUPID PEOPLE. THEY WILL DRAG YOU DOWN TO THEIR LEVEL AND BEAT YOU WITH EXPERIENCE.?

M.TWAIN

M.Twain speaks the truth...
  • EnAnonumius
    Gurksoppa skrev 2024-01-11 08:03:00 följande:
    Jasså? Var är dessa manliga förebilder då? Kan du rabbla upp fem?
    Jag kan rabbla upp en, som jag känner mycket väl.
    Han är gift, har två barn... Han är även utbildad förskolpedagog, och skall snart bli färdigutbildad förskolrektor med. Denna man är faktiskt min egna son.

Tittar man på olika idrottsföreningar så finns det gott om män som jobbar med barnidrott.
    Så manliga förebilder finns.

Och det skulle varit mer om det inte var för att det finns en attityd i samhället, om männen får fula stämplar om att han kan/måste vara p******l....

• EnAnonumius
    Postman skrev 2024-01-11 15:55:27 följande:

Nationella manliga förebilder är väldigt subjektivt. Frågar du 10 kommer du säkert få 10 olika svar men jag vill nog hävda att det är inte de nationella förebilderna som gör det stora jobbet utan det är alla de män som varje dag engagerar sig i sina lokala föreningar som ändå är de som kan påverka. 

Det finns mycket som arbetar emot dessa förebilder med, generella kommentarer som patriarkala strukturer, pedofili, mansförakt osv i kombo med att gängen, kompisarna, pengar, droger, flickvänner osv är många faktorer som spelar in för killarna. Det är vad jag tror i alla fall. Som uttrycker säger: det krävs en by för att uppfostra ett barn. 

Håller med dig, det är de verkliga förebilderna, vanliga män som engagera sig med barnen till vardags.

• EnAnonumius
    Gurksoppa skrev 2024-01-11 17:10:50 följande:
    Vilka patriakala strukturer? mansförakt, är inte det en konsekvens av hur vissa män betett sig historiskt och hur vissa män i nutid fortfarande beter sig? vad kom först hönan eller ägget?

är det lättare att uppfostra en dotter och kvinna än en son och man? Eller behövs det även en by för kvinnor med? Om män behöver annan studiegång, varför är det så få män som väljer att bli lärare för elever i yngre ålder? Vill inte fler äldre män hjälpa yngre pojkar? Eller vilka riktade insatser ska göras för dessa yngre pojkar? Dessa pojkar som inte har synliga förebilder likt therese lindgren, isabella löwengrip, zara larsson och bianca ingrosso. Som kan visa upp vilka pengar man kan tjäna utan att bli drogkurir och kriminell.
  • EnAnonumius
    Gurksoppa skrev 2024-01-11 17:10:50 följande:
    är det lättare att uppfostra en dotter och kvinna än en son och man? Eller behövs det även en by för kvinnor med? Om män behöver annan studiegång, varför är det så få män som väljer att bli lärare för elever i yngre ålder? Vill inte fler äldre män hjälpa yngre pojkar? Eller vilka riktade insatser ska göras för dessa yngre pojkar? Dessa pojkar som inte har synliga förebilder likt therese lindgren, isabella löwengrip, zara larsson och bianca ingrosso. Som kan visa upp vilka pengar man kan tjäna utan att bli drogkurir och kriminell.
    Det stod
    "Det krävs en hel by för att uppfostra ett barn".

Sist jag kollade så är "barn" ett könsneutralt ord, som innefattar både pojkar och flickor. 

Så varföre denna mycket märkliga fråga som "är det lättare att uppfostra en dotter?"  och "eller behövs det även en by med för kvinnor med?".

Vad har könet med saken att göra på läraren, när killar behöver annat sätt att studera på som unga, eller anser du inte att kvinnor skulle kunna klara av att ha katederundervisning och strukturera upp undervisningen, lika bra som en man?

Något som många glömmer bort när de skäller på männen över att de inte engagerar sig i barnen är de ofantligt fula stämpeln de kan
    få om de vill jobba med barn.. Hur motiverande är det att jobba med barn då om man riskerar att  bli misstänkt för att vara en potentiell p*****l?
  • EnAnonumius
    Gurksoppa skrev 2024-01-11 18:54:47 följande:
    jasså? Varför heter titeln som den gör? På tal om läsförmåga. förklara då vad feminismen gjort för negativt för unga pojkar. Men vi vet båda att det inte är feminismens fel, tar bara emot att erkänna det. Eller hur?
    Så det är endast rubriken som räknas? Inte övriga TrådStarten?

• EnAnonumius
    Postman skrev 2024-01-11 19:11:04 följande:
    Precis. Bra skrivet. Tack för att du att du orkade skriva. 👍🏻
    Oh, tack för berömmet... 🙂
Svar på tråden Feminismen har missat unga killar