Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

Feminismen har missat unga killar

Anonym (Otydligt) skrev 2024-01-06 14:41:24 följande:

Då ser du något som högern gör som majoriteten kvinnor inte ser. Mycket konstigt att de inte lockar fler kvinnor att rösta på dem. 

Här har vi lite bättre objektiv statistik hur bra partierna arbetar för jämställdhet. Du är tyvärr lite för subjektiv Postman.

https://kvinnatillkvinna.se/feministisk-valkompass/

Objektiv källa?
    Satt och läste källan i helhet.. Det enda källan tog upp var kvinnofrågorna. Det är ju knappast objektivt.

Jämställdhet handlar ju inte bara om kvinnor och kvinnofrågor.

Feminismen handlar om att kvinna skall vara jämställd med mannen. Feminismen driver jämställdheten från det kvinnliga perspektivet och lägger fokus på kvinnorna och kvinnofrågor, för att uppnå jämställdhet. Feminismen har ingen fokus på manlig diskriminering.

Att vara för jämställdhet så måste man inte vara en feminist för den saken skull.

Jag själv är Ekvialist (eller om man använder det rätta ordet Egalitarianism ), kvinna och även meritokrat.
    Jag är för jämställdhet mellan könen.. Men vi Ekvialister anser att förutom då att könen skall behandlas lika, så skall arbete för jämställdhet också drivas med likvärdig fokus på båda könen där det sker diskriminering oavsett vilke kän det handlar om.

Det partier som inte enbart fokuserar på kvinnan och kvinnors diskriminering enbart, kommer ju att få underkänt där på "KvinnatillKvinna" och om igen, även om partierna är för jämställdhet.

Man kan ju knappaste kalla det för objektivt, så som du gör, när du länkar till en hemsida som enbart fokuserar på ett kön (kvinna) och har undersökningen baserat där efter också.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Postman skrev 2024-01-06 15:56:49 följande:

Precis så och instämmer lite extra i att jämställdhet handlar inte bara om kvinnor och kvinnofrågor. 

☺️
  • EnAnonumius
    ClumsySmurf skrev 2024-01-06 16:08:59 följande:
    Vad partier fokuserar på är inget mått på hur bra resultatet blir.
    Amen 🍻
  • EnAnonumius
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-08 13:40:05 följande:
    Jag håller med om att vi inte kommer längre. Hoppas att du har fått insikt däremot. Lycka till!
    Jodå många har nog fått insikten (för länge sedan) att du inte klara av att skilja "skylla på feminismen (isig)" och "Sossarna har haft mycket fokus på Feminism".

När du kan skilja på detta så kanske det kan bli intressant att diskutera igen med dig.. 😉
  • EnAnonumius
    Anonym (Otydligt) skrev 2024-01-09 14:36:02 följande:
    Kvinnor har sin egen lön nuförtiden, vet inte om du missat detta. Kvinnor är inte beroende av män och deras inkomst. Män har ofta ingen social status eftersom de sällan kan upprätthålla relationer utan vill gärna att kvinnan ska dra i det sociala nätverket i relationen. Vi kan se att kvinnor hellre väljer att vara utan en man än att nöja sig med en man som inte passar in i hennes liv. Om en kvinna är drivande, skaffat en utbildning, god ekonomi osv så är det mer troligt att hon vill ha en likvärdig man. Det finns en studie som visar på att män är rädda och känner mindervärdighetskomplex av högutbildade kvinnor och som har hög lön och väljer oftare bort dessa. Män är rädda för kvinnor som är smartare, har bättre ekonomi osv och väljer därför oftare kvinnor som är lågutbildade med dålig lön. Män vill gärna inte känna sig mindre än vad de är och väljer därför bort rätt många kvinnor för att de vill behålla det traditionella patriarket i förhållandet. Tragiskt men sant. 
    Stod det verkligen så i studien? Att män väljer bort rätt många kvinnor för att behålla "traditionella patrikartet i förhållandet?  Användes verkligen utalandet  patrikartet i förhållandet"?

Vilka hemsidor har dessa feministiska pseudovetenskapliga studier?

Fotnot:
    Inna du hittar på något om mig bakom datorn, så är jag kvinna Equalist (d.vs för jämställdhet/jämlikhet, men inte feminist)  och även meritokrat.

• EnAnonumius
    Anonym (Otydligt) skrev 2024-01-09 18:38:01 följande:
    Clumsysmurf, om du läser majoriteten av inläggen i tråden så påstår rätt många rätt många saker utan att länka eller backa upp det dem säger. Det är intressant att du inte efterfrågat länkar av postman eller andra män i tråden utan låter dem påstå saker hejvilt. Så länge som du låter dessa nissar påstå saker hejvilt, så kommer inte jag låta mig bli särbehandlad av dig att tvinga fram länkar för att backa upp det jag säger.
    Inget ovanligt att göra så som Smurfen gjorde.

Jag har mycket svårt att tro att det handla om att du blir "särbehandlad".
    Tanken slog dig aldrig att du kom men något "nytt", alternativt något som för de flesta män (och även några kvinnor) ser kanske som verklighetsfrånvända?

Jag ställer också mig mycket tveksamm till att männen väljer bort många kvinnor för att männen skulle vilja behålla "partiarkatet i förhållandet"..
    För även om kvinnan kanske har det sämre ställt och kanske inte en lika häg utbildning som mannen så är fan inte kvinna någon dumbom och låter sig styras av en man för den saken skull.
  • EnAnonumius
    Anonym (Otydligt) skrev 2024-01-09 19:19:24 följande:
    jag vet att du är kvinna eftersom jag har hängt på familjeliv i flera år. Är du lika intresserad av männens påståenden i tråden där det de skriver direkt går emot vad studierna säger eller du köper det rakt av? Du har inte ifrågasatt någon man i tråden nämligen. Hur kommer det sig, när en enkel googling säger emot deras påståenden?
    Men gisses vilka vanföreställningar du skaffar dig om folk bara för att man har meningsskilnad i sak.😏

Får jag prova nu att ha samma vanföreställningar om dig som person bakom datorn nu, med ett litet personpåhopp? Så som du gjorde mot mig? 
    Nej jag tänker inte sjunka ned på din låga nivå där.😏

Ahh en enkel googling säger du...

Du vet, med en enkel googling kan även männen  hitta studier som bekräftar deras påståenden.
    Den smarta vet att allting handlar om vilka sökord man använder på google. 
    Så mad en enkel googling så kan man hitta studier som bekräftar dig, och med en enkel googling så kan man hitta studier som bekräftar eventuelle påståenden som männen sagt.
    Med en enkel googling så kan man hitta studier som ger ingen bekräftelser varken till dig eller männen, som är med i denna tråd, vad de påstår. 
    Dessutom, "med en enkel googling" är ett dåligt svar också ur ett annat perspektiv med. Du vet du kan ju inte ta för givet att folk använder samma sökord som dig för att söka efter dessa studier du påstår finns.

Vet du.. Du skulle faktiskt kunna lära dig av Smurfen. Han är aldrig främmande för att länkhänvisa till olika studier och forskning när han påstår något. Eller skulle det var fel att en kvinna lära sig av en annan person bara för att denne råkar vara en man?  Även om den lärdomen inget har att göra  med "könsstrukturer " , "patriarkat" etc?
  • EnAnonumius
    Anonym (Otydligt) skrev 2024-01-09 21:27:29 följande:

Ok då har du erkänt att det endast är dina egna åsikter utan någon kunskap bakom. Då ställer jag mig frågande varför du tryckt ner andra användare här exemplevis skopan, för hennes/hans åsikter. Då ställer jag ännu mer frågandes varför clumsysmurf och company, de så kallade equalisterna, inte efterfrågat källa på dina påståenden eller de andra männen i tråden som påstått både det ena och det andra om kvinnor och feminism i tråden. Man behöver inte nämna ordet studie för att bli ifrågasatt utan man kan efterfråga källa på uppenbart felaktiga påståenden, vilket får mig att ifrågasätta smurfens och companys equalism, för någonstans borde en ringklocka 🛎️ ringt. Är man en equalist ser man vad som skrivs på båda sidorna och ifrågasätter detta, vilket inte har gjorts. 

Enkel...

Först och främst så handlar det inte om "påståenden" som har gjorts.

Det handlar om hänvisningar som gjorts.
    Du och "(skopan)" är de enda två som jag har sett när jag har läst i tråden, som har hänvisat till "enligt analysen" och "det finns studier"... Inga andra i tråden har gjort sådana hänvisningar.

Hänvisar man på det sättet så ni två har gjort, så får ni ju räknas med att det efterfrågas då länkar till dessa "analyser" och "studier".

• EnAnonumius
    Anonym (Otydligt) skrev 2024-01-09 19:50:34 följande:

Jag vet hur smurfen fungerar eftersom jag haft diskussioner med honom förr. Du EnAnonumius som påstår dig vara equalist, hur kommer det sig att du inte reagerar med en känsla av verklighetsfrånvändhet när vissa män i tråden skriver att män inte får ett förhållande eftersom alla kvinnor söker män med hög lön och hög utbildning och hög status? Det låter verklighetsfrånvänt men inte för dig tydligen du,equalisten, har inte reagerat på detta och efterfrågat källa. Varför? var var du någonstans när dessa uppenbart felaktiga påståenden kom ut på löpande band från dessa män i tråden? Var var smurfen någonstans, han som är så intresserad av studier och uppbackning?

Framför mig har jag en studie som talar emot dessa mäns påstående där man kollat på flera generationer sedan 40 talet och framåt. Den enda generationen där detta påståendet stämmer, att kvinnor väljer högutbildade män framför lågutbildade är 40-talister. Alla andra generationer i studien så väljer 50% eller fler kvinnor lågutbildade män och 31% högutbildade män. Männen i studien å sin sida som var högutbildade valde 50% eller mer lågutbildade kvinnor och endast 28% valde högutbildade kvinnor.

Det låter ju ganska logiskt att det är så här med tanke på att 40% av männen läser på universitet och 60% av kvinnorna. Det betyder att över 50% av männen är lågutbildade.  

slutsatsen i studien så framgår det följande?

En svensk man behöver alltså inte oroa sig för att bli ensam och barnlös bara för att kvinnorna passerat honom i utbildningsnivå. Han har god chans att bilda familj och få barn med en universitetsutbildad kvinna. Hon ratar nämligen inte män med lägre utbildning. Hon har i stället inrättat sig efter nya omständigheter där kvinnor i genomsnitt är bättre utbildade än män.

Kan säga så här..
    Detta gäller inte bara dig utan jag sagt det till andra(andra trådar).. Ja det inkluderar även män som gör som du nu gör här. 

Att citera från en studier, eller hemsida etc utan att källhänvisas till den, kommer jag inte att se som något "fakta".  För hur skall man kunna utgå från att det skulle vara sant det som citeras utan källhänvisning? Så jag kommer att se detta citat som att du försöker låta trovärdigare, och inte citerat från en faktiskt studier.

• EnAnonumius
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-09 22:00:47 följande:
    Pratar du om sossarnas analys som faktiskt är ämnet för tråden? Du har inte kommenterat den alls, trots att någon så bekvämt lagt den i ditt knä.

Vad debatterar du ens om? att hänvisning till en analys har tagits upp? att du inte blivit servad den? Att tacksamma bugandet ska ske för att någon bemödat servera den? Så absurt.
    Nej.. TS länkade aldrig till någon "analys" i sin trådstart. Han la med två citat ur en artikel från en tidning och länkade till den artikeln.

Varken artikeln och/eller TS själv i sin trådstart har med om analysen.. Det ENDA som står i artikeln är citerar:

"Amalia Rud Pedersen, som lett arbetet med partiets samhällsanalys, har en teori om varför"

(slut på citatet)

Det finns ingen länkhänvisning i Omni's artikel till sossarnas analys. Men det DU gör är ju att hänvisa till hela analysen, som du påstår dig ha utan att källhänvisa till analysen. 

Ja du är fri att tycka det är absurt att det är ditt egna jobb att göra dig själv trovärdig.
Svar på tråden Feminismen har missat unga killar