Feminismen har missat unga killar
Tar det igen - Som sagt, forhoppningsvis kanske mer forskningsanslag nu kan ges till forsking om män när det ensidiga feministfokuset saktar av.
Skopan.
Jag har försökt att prata sakligt med dig i 86 sidor nu. Men du bemöter sakliga inlägg med fåniga anklagelser om dina egen påhittade konspirationsteorier som du tillskriver andra.
Jag hoppas verkligen du får betalt för ditt skrivande för du bidrar till denna värld på ett fullständigt bedrövligt sätt.
Du håller med med föregående insinuerande inlägg om att kvinnors våldsamheter mot män ska vara orsaken till att män blir deprimerade och tar självmord alltså?
Herregud vad synd det är om män för att feminismen existerar. Verkligen en häxjakt som bedrivs. Skiljelinjen mellan feminister och kvinnor som tycker saker är väldigt otydligt. Skiljelinjen mellan insatser för att öka jämställdheten mellan män och kvinnor avfärdas som feminism, och borde upphöra, men bara om det råkar gälla kvinnor. (Dvs satsningar om förlossningsvård eller trygghet)
Problemet med hela tråden är att du och dina likar pratar om att S har tappat de unga killarna eftersom S fokuserat för mycket på feminismen, som ett mantra, men ni kan inte specifiera vad S faktiskt menar att konsekvenserna är, vilket Skopan vill ta reda på. Ni är så övertygade om detta mantra, utan att nämna exempel på hur detta fokus har drabbat unga killar med riktig fakta utan det enda man läst hitills i tråden från er är egna åsikter och vad ni tror. Tro gör man i kyrkan?
Tunn trådstart och tunn debatteknik av dig och dina likar i tråden.
Det skrämmer mig faktiskt. Någon kallar mig för radikalfeminist till och med pga deras oförmåga att föra en sansad diskussion. Då anser jag mig själv inte ens vara feminist.
Det ska tydligen bara existera befästningar och exakta poler. Är någon för jämställdhet som också betyder att man gör upp med ojämställdhet (även för kvinnor) så innebär det tydligen att man är feminist. Hur har dessa agitatörer föreställt sig att jämställdhet ska uppnås? Låtsas som att problem inte existerar?
Jag är för att unga mäns skolgång ska bli jämställd t ex. Men jag synar att feminismen ska vara orsaken till ojämvikten (varken aktivt eller passivt). Jag anser däremot inte att dejting ska regleras som någon tagit upp, det är bara absurt. Vissa i tråden visar på så mycket hat. Jag känner en oro för framtiden om dessa element säger sig stå bakom jämställdhet.
Ännu ett innehållslöst inlägg skriven av dig, som förväntat!
Eftersom du och dina likar upprepat S ord som ett mantra så är det upp till er att ta reda på vad S faktiskt menar istället för att leva i en fantasivärld där ni skriver både det ena och det andra vad ni tror att S menar.
Jag har sett klippet där S pratar om saken sedan de första sidorna i tråden och de är väldigt fåordiga och otydliga med vad de faktiskt menar. Därför är det intressant att du och dina likar har kunnat läsa in så mycket i S lilla utspel där ni drar absurda slutsatser av den lilla information som getts. Då får man vara beredd på att andra kommer reagera och ifrågasätta detta.
Sverigedemokraterna, vill riva upp flera av kvinnorörelsens och jämställdhetspolitikens viktigaste reformer. Bland annat vill partiet begränsa aborträtten, ta bort reserverade månader ur föräldraförsäkringen och införa ett nytt vårdnadsbidrag.
Partiet vill även återinföra vad man kallar ?frivillig? sambeskattning. Det är en reform som skulle rasera en av jämställdhetspolitikens viktigaste hörnstenar. När sambeskattningen avskaffades 1971 fick kvinnor incitament och möjlighet att förvärvsarbeta, försörja sig själva och fatta egna beslut om hur och med vem dem vill leva. Tack vare det har Sverige i dag högst andel förvärvsarbetande kvinnor i världen. Men denna 50 år gamla milstolpe vill Sverigedemokraterna alltså tillintetgöra.