Inlägg från: Anonym (Skopan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Skopan)

Feminismen har missat unga killar

Tow2Mater skrev 2024-01-15 18:35:24 följande:
    Vi pratar ju om satsningar, inte specifika tal.
    Det är ingenting som pekar på att feminismen är orsaken till (någon satsning som inte gjorts på) en unga män. Det är bara en föreställning och antagande. Som sagt, det existerar inte en vågskål.
  • Anonym (Skopan)
    Anonym (Mm) skrev 2024-01-15 18:41:16 följande:

Skopan och Gurkan verkar försvara feminismen in i döden. Inget får vara feminismens fel.

Det säger sig självt att ett större fokus på något tar fokus från något annat. Det är inte så att feminismen har planerat att förstöra för killar och män, men den har tagit sådan plats under en tid och då tar den fokus från andra saker. Så indirekt har den försämrat hjälpen till pojkar och män.

Men nu har feministiska vågen dämpats rejält, så jag tror det blir bättre balans framöver.

Du föreställer dig att det finns en vågskål också då du självsäkert hävdar "den har tagit sådan plats under en tid och då tar den fokus från andra saker. Så indirekt har den försämrat hjälpen till pojkar och män."

Då borde du kunna presenteras vad som hänt för unga män och förklara kopplingen till feminismen. Nu gör du själv antaganden. Du försvarar ett koncept (att det är feminismens fel) men kan inte förklara varför.
  • Anonym (Skopan)
    Anonym (Mm) skrev 2024-01-15 18:52:43 följande:
    Jag förklarar ju varför. Precis som nyheterna fokuserar på olika nyheter i perioder och då hamnar andra nyheter i skuggan. Den vågskål ni pratar om finns. Det finns inte hur mycket utrymme som helst i den öppna debatten och vilka frågor som drivs mest.

Tänk såhär. Förr i tiden låg väldigt mycket fokus på män.. du tror inte det påverkade kvinnor negativt, indirekt?
    Du fortsätter med dina antaganden. Förklara i stället hur satsningar på kvinnors (infoga valfri feministisk sak här Förlossningsvård?) har drabbat unga mäns (infoga valfri sak här, ökad risk för brottslighet?) 

Det kan du naturligtvis inte. För det existerar inte. Alla inlägg i tråden indikerar det också. 
  • Anonym (Skopan)
    EnAnonumius skrev 2024-01-15 19:20:14 följande:
    Jag vet varför lagen uppstod från början.. Men det handlade aldrig om det om du väljer att läsa vad som faktisk står i texten.
    I stället för att utgå efter någon sorts mall om att "svarar/skriver man på X-sätt, så betyder det att man inget kan egentligen"..🙄

Och varför måste man särställa/punktmarkera att det är en kvinna i brottsrubriceringen?
    Det var detta jag skrev, inget annat.
    Behövs inte punktmarkera i en brottsrubricering att det är en kvinna,  det går att  behålla utformningen ändå i lagen om nu man anser att domare, advokater och åklagare är så inkompetenta att se vilket kön det handlar om genom två bulor på överkroppen, namn och personnummer (De fyra sista siffrorna så talar den tredje siffran om vilket kön personen har.) så kan de behålla den utformningen..

Vi lever i 2024 nu, och inte 1924.
    1924 kan man förstå att lagen fanns då kvinnor hade inte samma rättigheter (och skyldigheter) på DEN tiden som vi kvinnor har idag.
    Hur drabbar det män att kvinnor råkar ut för den typen av brottslighet i högre grad? Hur skulle män bli mindre drabbade om uttrycket "grov kvinnofridskränkning" inte existerade?
  • Anonym (Skopan)
    ClumsySmurf skrev 2024-01-15 19:29:32 följande:
    det tror jag inte, woke flummet som bla S förespråkar är värre än radikalfeminism
    aggressiva flummiga inlägg som denna är vanligare än att föra en saklig diskussion.
  • Anonym (Skopan)
    EnAnonumius skrev 2024-01-15 19:57:15 följande:
    Och så tar vi det ett varv till..
    Du anser att folk skall svara på DINA frågor, men du svara inte på frågor som ställs till dig.  Ganska så klassisk debatteknik från feminister.

Jag ställer min fråga igen. Jag har ställt den några gånger i denna tråd..

När skall du skilja på "det är feminismens fel" och "fokus på feminism"?

Därför det handlar inte om vem som drabbas/inte drabbas.. För det skulle inte drabba kvinnor negativt heller om brottsrubriceringen  "grov kvinnofridskränkning" försvann .
    Skall man ha jämställdhet och verka för jämställdhet, ja då skall man jobba för en jämställd lagstiftning ända in i brottsrubriceringarna.

Det är den sista frågan du får svar på från mig.. SÅ ställ inga frågor till mig innan du har svarat på min fråga.
    Så otroligt barnsligt. Du håller på med sånt här för att du inte har ett svar på vad sossarnas feminister gjort eller inte gjort för att drabba unga män. 
  • Anonym (Skopan)
    Tow2Mater skrev 2024-01-15 20:31:27 följande:
    Men om det är lättare att åtala kvinnorna är det väl fortfarande svårare att åtala männen? Varfor kan inte lagstiftningen forbättras samtidigt for både männen och kvinnorna?
    Vad ska förbättras? Någon som begår ett brott blir inte annorlunda dömd beroende på vilket kön denne tillhör. Och hur ser kopplingen till feminism ut? Specifikt sossarnas feminism?
  • Anonym (Skopan)
    Anonym (Mm) skrev 2024-01-15 19:35:16 följande:
    Galenskaparna myntade en gång i tiden ett begrepp som kan appliceras på dina inlägg.. dom pratade om att fastna i vinkelvolten. Det är verkligen stört omöjligt för dig att släppa taget och försöka se saker ur andra perspektiv.

Jag är tillräckligt smart för att inse att vidare diskussioner inte ger varken dig eller mig speciellt mycket.
    Jag är fullt medveten om att vissa i tråden tycker att feministerna ska hållas till svars för dödande av miljontals människor, feministerna ser till så att incels skapas, feministerna vill kontrollera män genom att få dom att känna sig underlägsna, feministerna ser till att män misslyckas i skolan så de blir sopåkare, män är nedtryckta globalt pga feminismen, det är synd om män, kvinnors förlossningsvård är orsaken till att män håller på med brottslighet, när feminismen försvinner så ska tydligen sexandet och dejtingen styras upp till förmån för män. Feministerna kanske ska stå till svars för dålig hållning och unken andedräkt också? Japp, att andra ser det från ett annat perspektiv är väl ganska uppenbart.

Jag eftersöker en saklig argumentation till skillnad från det jag sett hittills. Kan du inte bidra med det så kan jag bara beklaga.
  • Anonym (Skopan)
    Anonym (Rio) skrev 2024-01-15 20:42:19 följande:
    En av S mest kända feminister, Margareta Winberg ligger bakom den lagen. Så den är i allra högsta grad relevant.

data.riksdagen.se/dokument/GG02Ju845
    Varför svarar du inte på frågan? Blir män och kvinnor olika dömda för samma brott för att sossarnas feminister sett till att det blir så?
  • Anonym (Skopan)
    Anonym (Rio) skrev 2024-01-15 21:00:19 följande:
    Det räcker att läsa länken jag länkade för att konstatera att det är skillnad på hur lagen hanterar män och kvinnor i S och att feministerna har varit en pådrivande faktor i detta.
    Tror du jämställdhet uppnås om man ignorerar ojämställdhet? Vi vet att kvinnor är våldsutsatta av män i hemmet högre grad. Det är naturligtvis bra att veta varför kön är en faktor för det. Vad vinner jämställdheten på att ignorera dessa faktorer?

Skulle rödhåriga ffa vara våldsutsatta av silverhåriga så behöver man veta om orsakerna till varför det ser ut så för att det ska upphöra.

Blir män och kvinnor dömda för samma brott för att sossarnas feminism har sett till att det är så?

Svar på tråden Feminismen har missat unga killar