Inlägg från: Anonym (Skopan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Skopan)

Feminismen har missat unga killar

Anonym (Otydligt) skrev 2024-01-12 13:30:14 följande:

Du tycker inte du läser in mer än vad S faktiskt säger i sin analys? Tycker det är ganska mycket antaganden från din sida, men för att ändå bemöta det du skriver kommer en text nedan. 

35% av pojkarna med gymnasieutbildning saknar behörighet att söka högre studier jämfört med flickor som ligger på 20%. Inte så stor skillnad mellan könen. Din teori förklarar inte varför 60% av pojkarna väljer att inte läsa vidare till högre studier på universitet när endast 35% inte saknar behörighet. Det betyder att 65% av pojkarna har behörighet till universitetsstudier. Varför väljer pojkarna att inte läsa vidare trots att väldigt många, mer än majoriteten har behörighet?

I följande länk finns en förklaring om anti plugg kultur och maskulinitet, vilket i princip kan tolkas som att genus fokus är mer än viktigt att ha i skolan och samhället för att sudda bort vad som är manligt kontra kvinnligt. 

Ingenstans nämner man att problemet skulle vara undervisningsform. 

https://www.ettjamstalltkalmarlan.nu/varfor-presterar-pojkar-generellt-samre-i-skolan-och-vad-kan-vi-gora-at-det/

Skylla allt på feministerna löser inte mäns vilja att studera vidare. Jag förstår inte kopplingen heller. Det är så otroligt passivt att bara blanda in feminism I betydelsen att tar vi bara bort feminismen så får pojkarna bättre studieresultat. En man får ju bra lön/ framtidsmöjligheter även om han inte pluggar vidare, så var finns incitamentet? 

Ska genus blandas in, som en faktor men man får inte använda ordet genus? Är det lösningen? Om samhället teoretiskt sett skulle sänka mäns löner så kanske de får eld i baken att plugga vidare som kvinnor gör. 
  • Anonym (Skopan)
    Anonym (Rio) skrev 2024-01-12 16:12:04 följande:
    Det värsta tycker jag är att de eldat på en allmän nedvärdering av män och pojkar via medierna och normaliserat sådana tankar, uttalanden och idéer.

Det märks även i tråden där flera uttalar sig på ett oerhört nedvärderande sätt om pojkar och män. Det är som sagt fullständigt normaliserat. 
    Filtrerar du? Har läst en hel del hatiska kommentarer i den här tråden. Någon har t om skrivit "feministh**a"

du tycker feminism är bajs för du har läst frustrerade feminister skriva provokativa saker. Det är ingen förklaring på vad feminister faktiskt har gjort för att skada unga män. Genom att manipulera männen så de begår fler brott?

Finner det oerhört frustrerande att vissa bara baserar sina åsikter på en känsla i stället för fakta.

jag är själv inte feminist, är inte antifeminist heller. Världen är inte svart eller vit.
  • Anonym (Skopan)
    Postman skrev 2024-01-12 16:47:17 följande:
    Precis. Instämmer. Det är galet. 
    Ditt inlägg är bara en kommentar att du inte heller gillar feminism.

Eller så kan du väl ge en förklaring på vad feministerna (har gjort inom politiken) som drabbat (vadå för unga män)

men än så länge finns ingen som kan svara på det. Bara en överenskommelse om att så är det. 
  • Anonym (Skopan)
    EnAnonumius skrev 2024-01-12 16:51:58 följande:
    Jaha du vet att du svarade henne..🙄

Det framgår tydligt i ditt inledande stycke, från inlägg #495?

Citerar med citrat box:
    Anonym (Otydligt) skrev 2024-01-12 13:30:14 följande:

Du tycker inte du läser in mer än vad S faktiskt säger i sin analys? Tycker det är ganska mycket antaganden från din sida, men för att ändå bemöta det du skriver kommer en text nedan.

(slut citat)

Dessutom så har jag gjort några antagande om något.. Det är något du själv  finner på. 

Varför skulle man vara intresserad av att läsa något när du startar ett svar med en direkt fet lögn?

Jag har aldrig antagit något, i några av mina poster i denna tråd.

Tycker det är rätt oseriöst ful debatt teknik att sitta och ljuga om vad andra skriver och inte skriver.
    Det här är ju ett antagande från dig "Fast de som skriver i tråden skyller ju på sossarna i sig och deras fokus på feminismen. Inklusive undertecknad."

Du kan ju förklara ditt antagande. Vad har sossarnas fokus på feminism gjort egentligen?
  • Anonym (Skopan)
    EnAnonumius skrev 2024-01-12 17:01:21 följande:
    Och du kan svara på denna fråga först.. Varför sitter du och hittar på vad jag hävdar och inte hävdar i mina poster?
    Du sitter ju och fetstilar och ändå får du det inte rätt.

Jag kommer att mycket gärna svar på frågor, så länge frågorna inte bygger på  dina direkta påhitt och dina direkta lögner så som det gör från dig. Och det är inte första gången du sitter och direkt ljuger om vad jag har skrivit..

Nå hur går det för dig. 
    Har du lärt dig att skilja på "skylla på feminismen (isig)" och "Sossarna har haft mycket fokus på Feminism" ännu?
    "Fast de som skriver i tråden skyller ju på sossarna i sig och deras fokus på feminismen. Inklusive undertecknad."

Jag baserar det på ditt uttalande "inklusive undertecknad" så nu kan du ju svara på min brännande fråga i stället för att hålla på med bortförklaringar.

Eller kan du inte? Såklart.
  • Anonym (Skopan)
    Postman skrev 2024-01-12 17:05:28 följande:
    Lägg ned dina patetiska fultolkningar nu. Du framstår mer och mer som det är nåt uppenbart knas med dig. Du har fått så många förklaringar om och om igen och du får nöja dig med det eller så får du bara inse att andra tycker helt olika. 

Jag har inte fått en enda förklaring på "vad feministerna (har gjort inom politiken) som drabbat (vadå för unga män)"

Bara aggressiva inlägg såsom det du skriver här. Bara för att ni är fler som skriver den typen av inlägg betyder inte det att ni automatiskt har en poäng.

Varför kan man fråga sig. För att feministerna inte har manipulerat pojkars betyg eller är ansvarig för mäns brottslighet eller självmordstal eller vad det nu månne vara. 

• Anonym (Skopan)
    Anonym (Otydligt) skrev 2024-01-12 17:41:19 följande:
    Jag tror inte de vet själva vad de pratar om. De blandar ihop äpplen med päron om och om igen. 
    Ja, och jag tror också att poletten faktiskt ramlat ner för somliga i tråden, men det är viktigare att hålla en form av position. Det är sorgligt faktiskt. Hållningen mot feminism ska försvaras så ämnet går inte ens att diskutera. Somliga kan inte heller urskilja feminister med kvinnor som har åsikter. Bara t skriver något om att mäns olycka globalt sett är kvinnors fel. Det är så bisarrt att enkla frågor ska icke-besvaras bara med aggressioner och ren mobbning.
  • Anonym (Skopan)
    Postman skrev 2024-01-12 18:07:26 följande:
    Ja precis så, det är så du och några till helta tiden skriver om män. Byt ut bögarna till män så blir det en klockren beskrivning av dina (och någras till) argument.
    Var har jag hävdar att allt är männens fel? Jag tror faktiskt att du är en av dessa som förstår vad jag säger. Beviset för det är att du faktiskt inte kan presentera vad feministerna politiskt gjort för att göra något negativt luddigt som har drabbat män.

men det är sorgligt att du inte kan erkänna det utan måste bibehålla en position för att du har en känsla av att feminism är bara negativt.
  • Anonym (Skopan)
    Postman skrev 2024-01-12 18:11:15 följande:
    Du har fått hur många förklaringar som helst, läs om, läs rätt.
    Påstår du att jag fått en förklaring av vad feministerna politiskt gjort för att göra något (vadå) mot män?

Nej, det har jag fortfarande inte fått. Bara kommentarer som ser ut som den du skriver. Det är inte en förklaring på min fråga.
Svar på tråden Feminismen har missat unga killar