Inlägg från: Anonym (Skopan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Skopan)

Feminismen har missat unga killar

EnAnonumius skrev 2024-01-12 18:09:31 följande:
    Ja och det är märkligt att du fortfarande inte kan skilja på "för mycket fokus på feminism" och "det är feminismens fel".
    Det är märkligt att du svarar på mina inlägg med icke-svar, forfarande.

Vad har sossarnas feminister politiskt gjort eller inte gjort för att göra vadå mot unga män?

Du höll ju med och gjorde ett antagande att sossarnas fokus på feminismen har gjort något, så något borde du kunna presentera, eller hur?
  • Anonym (Skopan)
    Postman skrev 2024-01-12 18:16:50 följande:
    Du fultolkar om och om igen och du försöker blanda in frågor som inte har med tråden att göra. Du försöker hela tiden lägga orden i munnen på de du skriver med.
    Det är synd för det blir låg nivå på diskussionen. Lyft blicken lite nu.
    Det hävdas att sossarnas fokus på feminism har drabbat unga män.

Jag frågar hur. Eftersom du försvarar detta så borde det inte vara så komplicerat att svara på det.
  • Anonym (Skopan)
    Postman skrev 2024-01-12 18:18:49 följande:
    Då kan jag inte hjälpa dig mer om du har svårt att läsa in vad som tidigare har skrivits, beklagar. Du får skrolla tillbaka och kanske ta hjälp av någon som är mer kunnig.
    Det står noll om det. Det förstår du också.
  • Anonym (Skopan)
    Postman skrev 2024-01-12 18:24:23 följande:
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-12 18:20:55 följande:
    Det står noll om det. Det förstår du också.

Som sagt, kan du inte läsa in det så får du nog ta hjälp. Det har skrivits så många gånger i tråden av väldigt många. Du får nöja dig med att du antingen inte förstår eller så får du bara acceptera att andra tycker annorlunda än dig.  
    Jag accepterar att andra tycker olika. Jag gillar inte inlägg där någon bara är aggressiv nog så är det ett tillräckligt svar. Du behöver inte gilla feminismen. Men du behöver ju inte hitta på rena lögner såsom det du skriver nu. Du vet själv att inget sånt står att finna. Men du har säkert en känsla av det, precis som du har en känsla av att du inte gillar feminism.
  • Anonym (Skopan)
    Anonym (Rio) skrev 2024-01-12 18:26:24 följande:

@Skopan

Det går inte att ta dig seriöst när du helt viftar bort att till och med Socialdemokraternas egna utredning visar på det vi påtalar. 

De har inte gjort en utredning. De presenterar en analys och inget om kopplingen mellan feminism eller uttalandet står att finna där heller. 
  • Anonym (Skopan)
    Postman skrev 2024-01-12 18:36:28 följande:
    Jag hittar inte på lögner, det är inte min stil att hålla på så. Du har fått tydliga förklaringar tidigare i tråden av många skribenter. Vi får vara överens om att vi inte är överens.
    Ändå så kan du inte ens visa ett endaste inlägg. Rena lögner kör du med. Varför?
  • Anonym (Skopan)
    Anonym (Rio) skrev 2024-01-12 18:31:06 följande:
    Det är ingen känsla. Politiska beslut efter politiska beslut. Pengar som satsas på kvinnor men som går männen förbi.

Socialdemokraternas egna utredning som sagt.

Att detta inte skulle existera är just dina fantasier.
    Sossarnas feminism är ingen motpol till unga mäns väl (eller vad det nu är som drabbat unga män pga feminismen)
    Du tar upp politiska (feministiska) beslut. Kan du ge ett exempel på något sånt som drabbar unga män negativt?
  • Anonym (Skopan)
    Gurksoppa skrev 2024-01-12 18:59:58 följande:
    Ge exempel på dessa satsningar, och hur de missgynnar män. många satsningar är till för att kvinnor ska bli likvärdiga män. Så hur missgynnas män? ge exempel på vilka satsningar som missgynnar män och ger kvinnor fördelar. missgynnas män av att kvinnor och män ska få jämnare FL? Är det att missgynna mannen? Eller vilka förslag är det som får männen att hamna i ett underläge kontra kvinnor?
    Det återkommande svaret är att -det finns att läsa i tråden eller -sossarna har forskat fram det eller något liknande. Snart kanske vi får höra -för att jag säger det.
  • Anonym (Skopan)
    Anonym (Rio) skrev 2024-01-12 19:09:32 följande:

@Gurksoppa
    Det där är bara ytterligare en dålig ursäkt för att satsa pengar på kvinnor.

Att män tjänar mer än kvinnor är ett väldigt dåligt argument för att ösa pengar över kvinnor.

Lön är lön. Det är inget man får utan motinsats. Ska det vara så svårt att förstå.

Hur öser sossarna pengar över kvinnor? Och HUR drabbas männen av det?
  • Anonym (Skopan)
    EnAnonumius skrev 2024-01-12 19:06:05 följande:
    Vilken kopling är det du pratar om..

Amalia Rud Pedersen säger bara ENKELT att sossarna har haft för mycket fokus på feminismen.

Skall bli intressant och se vilken fultolkning det kommer att bli nu.. 😁
    Du håller med. Analysen pekar inte på det. Amalia och du gör ett antagande. Då kanske du kan svara på vad det är du håller med om? Vad har hänt för unga män som har en direkt eller indirekt orsak av feminismen?

Varför fortsätter du svara mig om du inte ens kan svara på den enkla frågan? 
Svar på tråden Feminismen har missat unga killar