Jag har blivit grundlurad...
Jag trodde att jag kunde se vad som var fejk, propaganda..
Jag trodde att jag kunde tänka kritiskt..
Jag klarade det inte och jag skäms..
Känner ni till ordningsvakten från Stockholm som jobbade i tunnelbanan...
Hon har skrivit många känslosamma inlägg om pensionärer och hemlösa...
Jag föll som en fura -utan att kontrollera fakta..
När jag äntligen började att leta fakta om Jeanette Höglund och "hennes" hjälporganisation Vid Din Sida / VDS som hon hade startat för att hjälpa fattigpensionärer och hemlösa...
Så insåg jag att det var inte alls som jag hade trott...
För det första så var det inte hon som stod bakom denna "hjälporganisation" det var SD !!!
Och för det andra så riktade sig inte hjälpen till alla fattigpensionärer bara de som var vita - etniskt svenskar...
Ja allt började med att Åkesson ville skänka 85 000:- till Stadsmissionen i Stockholm..
Stadsmissionen vägrade ta emot pengarna med motiveringen..
"Vi väljer att avstå från gåvor/sponsring från företag och organisationer vars verksamhet eller målsättning strider mot Stockholms stadsmissions människosyn"
Det gjorde Åkesson gudförbannad...
Han startade VDS med Jeanette Höglund och gav henne pengarna..
När Stadsmissionen vägrade att ta emot pengarna så hämnades Åkesson och 2019 så sade han upp 42 personer...
Personer som ägnar sig åt diakoni, musik, gudstjänster, konfirmationer och barnverksamhet liksom dop, bröllop och begravningar...
Åkesson visade verkligen hur mycket han hatade kyrkan och den kristna verksamheten i Sverige...
Som om det inte räckte med det så föreslog han att dra in bidraget till de svagaste i samhället via stadsmissionen som varje år får ca. 3,6 miljoner från svenska kyrkan i Malmö...
Det var fler som blev lurad än mig...
Kjell Bergqvist skådespelaren satt i VDS styrelse när han fick reda på att SD var detsamma som VDS så hoppade han av...
Det gjorde många fler de krävde att deras namn skulle strykas de vill inte stå med sitt namn och stötta VDS..
Katerina Janouch/MED sade när hon fick höra att Kjell Bergqvist hoppade av så sa hon "Jag önskar att Kjell Bergqvist ska dö i en tropisk sjukdom"
Ni vet väl vilken organisation MED är..
Så nu är Jeanette Höglund blev Åkessons lakej..
Hon var sedan tidigare en beundrare av det rasistiska/nationalistiska partiet SD..
Det kunde man se på hennes FB-sida..
Där delade hon inlägg från rasistsidan Petterssons blogg,
Hon skrev ochså om unga afghaner som "nyadeln"...
Rätt snart så plockade hon bort allt som avslöjande om vilka hon gillade..
Hennes pappa Gert Höglund är/var gruppledare för SD i Sigtuna, han satt även i styrelsen för VDS.
Gert Höglund satt även som kommunpolitiker i Sigtuna...
Han styrde SD med järnhand, det var inte tillåtet att säga vad som helst...
Han skulle godkänna det först..
Den 24 april 2019 så anordnade SD och Jeanette Höglund/VDS en demonstration för hemlösa fattigpensionärer på Mynttorget i Stockholm..
Längst fram i demonstrationståget gick Jeanette Höglund och Åkesson, tätt tätt tillsammans på scenen kramades de...
Elisabeth Svantesson moderaten gick ochså med i demonstrationståget...
Ca. 2 500 personer ska ha deltagit i demonstrationståget...
SD lejde bussar att hämta in pensionärer från när och fjärran för att demonstrera, de fick alla små rosa mössor (det var en pik åt FI rosa är deras färg)
I demonstationshavet kunde man se högerextremister från olika partier, ALF, MED, NMR...
Kent Ekeroth/SD var där och lekte journalist för Samnytt/Avpixlat..
SD,s propaganda sajt Samtiden var där..
Swebbtv...
Folkets Demonstration stod för högtalaranläggningen...
Elisabeth Svantesson/M talade och sade "jag ska göra allt för att ta bort pensionärsskatten"
Alltså, det verkar som om hon har glömt att det var moderaterna som införde den dubbla pensionärsskatten...
Det var på denna demonstration som ögonen borde ha öppnats för alla..
När man såg vem som deltog...
VDS bildades enbart för att hjälpa vita etniska svenskar med svenskt medborgarskap..
Men det är oklart hur länge man ska ha jobbat..
Det är även oklart hur mycket skatt man ska ha betalat..
Det är ochså oklart hur medborgarskapet ska kontrolleras...
Detta är ett typexempel på diskriminering..
Människor väljs bort utifrån sin etcinitet..
Helt klart en rasistisk värdegrund...
Det är alltså inte hjälpbehovet som styr utan medborgarskapet..
En vanlig normal mänsklig hjälporganisation startar sin verksamhet utifrån hjälpbehovet..
Inte nationaliteten..
Men för VDS där verkar etciniteten vara det viktigaste..
Jeanette Höglund/VDS går ut i medierna och anklagar Löfven och Morgan Johansson/S för att det finns fattigpensionärer ???
Vilket är mycket märkligt då Morgan är migrationsminister och hans departement inte har någonting med pensionerna att göra..
På detta Mynttorg står då alltså Åkesson och Svantesson och kräver att Löfven ska ge fattigpensionärerna bättre pension...
Idag måndag den 13/6 så står SD -KD-L -M och säger att de kommer att rösta ner regeringens och V - C- MP,s förslag om bättre pension för dem som har det sämst...
För att förslaget lämnades in 2 minuter för sent ?!
Efter demonstrationen på Mynttorget så röstade SD för Högerns servettskiss...
Den gjorde att klassklyftorna ökade ännu mer och pensionärerna fick mindre pengar att röra sig med..
Oscar Sjöstedt/SD sade... det kan jag leva med att pensionärerna får det sämre....
Har ni tänkt på en sak på grund av denna servettskiss så fick pensionärerna betala 4,5 miljoner mer i skatt !!
Ska vi verkligen fortsätta att ha det på detta vis ??
Varken Frälsningsarmén eller Stadsmissionen eller statsminister Löfven ställde upp på denna demonstration...
Varför tror ni?
Kom ihåg VDS har inget 90-konto...
Ingen utom Åkesson och Jeanette Höglund vet var de skänkta pengarna egentligen går..
Jeanette Höglund har en lön på 500 000:- för att "hjälpa" fattigpensionärer..
Javisst, ni får gärna dela denna information..
Och låt er inte luras av SD och resten av den blåbruna högern nu till valet den 11 september 2022.