Min pojkväns bästa vän gillar inte mig
Hej,Jag har varit tillsammans med min pojkvän i 1 år nu. Vi bor i olika städer och enklast blir givetvis för oss att ses på helger men även några vardagar.
I årsskiftet flyttar vi ihop till hans stad och min största trygghet i den staden är min partner då jag inte har någon annan där.
till saken, min pojkvän har en bästa vän som är 10 år äldre än min pojkvän. Denne vännen har både fru och barn och han betyder mycket för min pojkvän. Redan när jag jag och min kille började dejta fick jag reda på hur viktig den här vännen är för honom. Så givetvis vill ju jag bli omtyckt av hans vän. Till en början klickade vi jättebra och vännen bjöd ofta över oss båda tillsammans.
Men ju mer tiden gick desto mer började denna vännen framför hela sällskapet säga att min pojkvän förändrats sedan han träffade mig. Det kan vara allt ifrån ?sedan han träffade dig har din kille blivit sämre på sin sport?, ?sedan han träffade dig umgås han inte lika ofta med mig?, sedan han träffade dig har han blivit en sämre människa och det ena och det andra.
jag är väldigt känslig och har flera gånger satt mig i bilen efter en kväll hos hans vän och börjat gråta. Dels för min pojkvän aldrig säger ifrån men också för jag känner att han pikar mig konstant, en kväll med dom får jag höra dessa kommentarer minst 30 ggr.
vill egentligen veta hur jag kan hantera det. För nu ska vi fira juldagen tillsammans med hans vänner och jag känner en enorm ångest över det.
någon som varit med om liknande situation eller kan hjälpa mig hur jag ska agera?